237 Reacties

3 jaar geleden

Ava is sinds vanochtend van de monitor. Nu doen we een nachtje inroomen. Dus alle zorg voor ons, maar er is verpleging om de hoek en dan morgen mogen we naar huis😃

3 jaar geleden

Bij hoeveel weken + dagen mocht jullie kindje van de monitor af ?? Hoe streng zijn ze bij jullie qua richtlijn monitor in het ziekenhuis (saturatie waarden)?? En zijn er al prematuren thuis, wanneer mochten jullie naar huis ? Ben erg benieuwd ☺️!! Met onze Levi nu 37+5 gaat het erg goed, enige is dat hij nog van de monitor af moet om naar huis te mogen! Dit moet 72 uur alarm vrij zijn maar helaas regelmatig toch nog een alarmpje gedurende de dag! Succes toppers!!

3 jaar geleden

Reactie op Lindaw85

Ava is sinds vanochtend van de monitor. Nu doen we een nachtje inroomen. Du ...
Super! Wat fijn!!

3 jaar geleden

Reactie op heumen10

Bij hoeveel weken + dagen mocht jullie kindje van de monitor af ?? Hoe stre ...
Thomas mocht na een paar dagen van de monitor af. Maar bij hem is het niet de algehele gezondheid die hem nog in het ziekenhuis houdt. Hij is nu precies 37wkn (geboren 34+4) maar moet leren zelf zijn voedingen te drinken in plaats van door de sonde. Ons arme mannetje is nog zo moe. Hij maakt deze week echt sprongen en heeft gisteren zelfs 2 keer helemaal een fles leeggedronken. Zo trots. ❤ Hoe gaan de voedingen/ energie bij jullie?

3 jaar geleden

Reactie op Alexx

Thomas mocht na een paar dagen van de monitor af. Maar bij hem is het niet ...
Wat goed en fijn om te horen dat Thomas sprongen maakt! Levi heeft vannacht zijn sonde eruit getrokken en willen nu kijken of het lukt om het zonder sonde te doen. Levi dronk al wel regelmatig per dag een hele fles leeg.. tot nu toe gaat het heel goed en heeft hij alles zelf gedronken (60ml per keer) nu 4 voedingen lang. Alleen Levi ligt nog aan de monitor.. regelmatig blijft er toch nog een alarmpje afgaan, hij herstelt zichzelf wel weer! Maar ze gaan wel kijken of dit nu niet te vermoeiend voor hem is / de piepjes weer meer worden nu de sonde eruit is. Voor ons is de monitor op dit moment de belemmerende dacht om naar huis toe te mogen! Levi is nu 37+5, met 34+6 geboren!

3 jaar geleden

Reactie op Lindaw85

Ava is sinds vanochtend van de monitor. Nu doen we een nachtje inroomen. Du ...
Oh wat fijn! Hopelijk hebben jullie een goede nacht gehad en vandaag lekker thuis....

3 jaar geleden

Reactie op heumen10

Bij hoeveel weken + dagen mocht jullie kindje van de monitor af ?? Hoe stre ...
Kian is eergisteren van de monitor gegaan ( 35 + 1 ), had geen alarmpjes meer... Sinds vanmorgen ligt hij in een wieg met kruikjes, ipv een warmtebed.

3 jaar geleden

Reactie op Alexx

Thomas mocht na een paar dagen van de monitor af. Maar bij hem is het niet ...
Ik merk dat het voor Kian best bog veel is. Hij krijgt nu voedingen van 50 cc, maar krijgt echt nog niet alles op. Valt tijdens de fles in slaap en maakt nog geregeld gebruik van de sonde. Wanneer ging dit bij jullie beter? Hij moet lekker in zijn eigen tempo groeien en sterk worden, maar het drinken is het enige wat hem nog in het ziekenhuis houdt.

3 jaar geleden

Reactie op Wayraonelove

Ik merk dat het voor Kian best bog veel is. Hij krijgt nu voedingen van 50 ...
Bij ons was er gisteren uit het niets ineens een omslag en gaat het ineens heel hard. Dat kan dus kennelijk ook zomaar ineens. Met de arts besproken dat als hij deze stijgende lijn aanhoudt, hij volgende week naar huis mag, ik hoop het zo! Kan bij Kian dus ook ineens omslaan. Thomas valt nu steeds minder snel in slaap bij de voedingen. (Hij krijgt 55cc) ben benieuwd!

3 jaar geleden

Reactie op heumen10

Wat goed en fijn om te horen dat Thomas sprongen maakt! Levi heeft vannach ...
Blijft spannend hè.. die sonde en draadjes met die kleine grijpertjes. Wat een moeilijke afweging voor jullie, wel of niet sonde ivm zijn energie niveau. Ik duim voor jullie dat hij snel van de monitor af mag!

3 jaar geleden

Reactie op Alexx

Bij ons was er gisteren uit het niets ineens een omslag en gaat het ineens ...
Dat klinkt veelbelovend...😊 De verpleegkundige die vanavond werk stelde voor dat zij vanavond nog probeert hem te voeden en wat tips te geven om hem wat meer laten drinken.... Hij schijnt toch iets te lekker bij me te liggen om actief te drinken....😆

3 jaar geleden

Reactie op heumen10

Bij hoeveel weken + dagen mocht jullie kindje van de monitor af ?? Hoe stre ...
Bij ons ging het echt om het aantal dipjes in rust/slaap als ze dan beneden bepaalde waardes zat waardoor de monitor een brady aangaf. Ik weet de waardes niet precies moet ik zeggen. Bij ons was de monitor het laatste wat eraf ging met 37+2.

3 jaar geleden

Voor alle dames die al (te vroeg) bevallen zijn heb ik een vraagje. Bij mij verwachten ze eerdaags dat de baby gehaald zal moeten worden, ik ben nu precies 35 weken zwanger en vorige week woog de baby bijna 2kg. Ik heb geen idee wat het dan zal wegen bij de geboorte, het zit op de P8 lijn. Dus dat is mijn nieuwsgierigheid maar ook Welke maat kleding dragen jullie kindjes? Ik wil nog een leuk eerste pakje bestellen maar ik weet echt niet of ik 50 of toch nog 44 zal moeten doen. Alvast bedankt.

3 jaar geleden

Reactie op heumen10

Wat goed en fijn om te horen dat Thomas sprongen maakt! Levi heeft vannach ...
Bij ons trok ze op een geven moment ook de sonde eruit en dat was het moment dat ze zelf ging drinken ook al kostte het wat inspanning

3 jaar geleden

Reactie op Wayraonelove

Ik merk dat het voor Kian best bog veel is. Hij krijgt nu voedingen van 50 ...
Bij ons pas met 36+1 van de sonde af. Kostte hier ook wel moeite.

3 jaar geleden

Reactie op MamaApril21

Voor alle dames die al (te vroeg) bevallen zijn heb ik een vraagje. Bij mij ...
Bij ons zit ze met 37+4 en een gewicht van 2620 nog steeds meestal in de 44. Verschilt best per merk vind ik. Onze dochter is naar verhouding lang en slank. Past hierdoor ruim in de rompers maat 44 van elk merk. Verder valt Noppies smal en lang. Dus daar heb ik wel de broekjes in maat 44, maar niet de truitjes. Wel de boxpakjes maat 44. Verder van de prenatal eigen merk weer de truitjes 44 en de broekjes 50. Valt weer veel korter en breder. Maatje 44 vinden vind ik overigens best lastig. De meeste merken/ winkels beginnen bij maatje 50.

3 jaar geleden

Reactie op Lindaw85

Bij ons zit ze met 37+4 en een gewicht van 2620 nog steeds meestal in de 44 ...
Bedankt voor je reactie! Ik heb wat op het oog van Noppies dus ik bestel dan 44. Drie jaar geleden ben ik te vroeg bevallen van een dochter maar ik kan mij dat van die maatjes gek genoeg niet meer heugen. Alle andere dingen en vragen hieronder van andere dames dan weer wel.

3 jaar geleden

Dit kaartje kreeg ik van een vriendin van mij....❤ Ik vind hem zo toepasselijk... Wilde hem even met jullie delen....

3 jaar geleden

Reactie op Wayraonelove

Dit kaartje kreeg ik van een vriendin van mij....❤ Ik vind hem zo toepassel ...
Boh. Daar moet ik van janken. Wat zijn onze kleintjes toch echt dapper

3 jaar geleden

Reactie op Ravenmom

Boh. Daar moet ik van janken. Wat zijn onze kleintjes toch echt dapper
Aaah die haartjes 🥰 wat een lieverdje!! Sterkte allemaal met jullie dappere vechtertjes🤎