237 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Alexx
Wat goed! Lekker thuis verder genieten.
Is dus toch nog ineens heel snel ...
Ja, super fijn! Eergisteren is de sonde er uit gegaan en dronk hij alles zelfstandig... Nu inderdaad lekker thuis verder genieten
3 jaar geleden
Hoe is het met alle kleintjes? Iedereen thuis?
Onze dochter Ava doet het heel erg goed moet ik bekennen. Ze groeit als kool, weegt inmiddels bijna 4,5 kilo en drinkt als een bootwerker uit mijn borst.
Verder zien wij echt ontwikkeling in haar gedrag, ze lacht, kijkt ons aan, begint te brabbelen en is meer wakker.
Overdag wil ze niet in haar Cosleeper slapen en dus slaapt ze op mij of in de draagzak. Dat is wel lastig en vermoeiend.
Vanaf 1 juli ga ik weer werken en gaat Ava 3 dagen naar het kdv. Dat wordt weer een spannende stap vind ik.
3 jaar geleden
Ons mannetje is met 34.4 geboren omdat ik hellp syndroom had ontwikkeld. Hij deed het direct goed. Heeft 2 dagen wat ondersteuning gehad met ademen. 3 dagen onder de lamp ivm geel zien. Uiteindelijk duurde het zelf leeg drinken van het flesje het langst. Na 2 weken mochten we naar huis. Bij de geboorte woog hij 1865. En nu alweer 3240.
3 jaar geleden
Reactie op Lindaw85
Hoe is het met alle kleintjes? Iedereen thuis?
Onze dochter Ava doet het he ...
Hier een beetje hetzelfde verhaal. Thomas weegt nu al meer dan 5 kilo. De borstvoeding gaat inmiddels bij zowel mij als bij hem goed, ik ben blij dat we hebben volgehouden.
Dat niet alleen willen slapen herken ik ook. Hij slaapt wel beter op zijn buikje, dus dat doe ik overdag soms als ik er bij ben, kan ik soms ook een beetje wat voor mezelf doen.
Snachts slaapt hij de ene keer wel alleen in zijn bedje, de andere keer op mijn borst. Moet zeggen dat dat wel vermoeiend is.
Ik vind het moment van naar het kdv gaan ook erg spannend.
3 jaar geleden
Reactie op AvP
Hier gaat het ook goed! Mats is geboren met 33.6 en inmiddels ruim 11 weken ...
Fijn om te horen. Respect dat je fulltime kolft. Ik mag me gelukkig prijzen dat Ava uit de borst wil drinken. Ik vond het fulltime kolven al zwaar toen ze nog in het ziekenhuis lag en we dus niet constant ook zelf de flesjes hoefden te geven.
3 jaar geleden
Reactie op AvP
Ik heb live voeden geprobeerd, maar vond dat juist veel meer tijd en energi ...
Klinkt idd beter. Ik moest bijna 1 op 1 voeden en kolven. Dus dat was niet te doen dan was ik de hele dag bezig met haar voeding. Nu krijgt ze 1x per dag een flesje voor de probiotica tegen de krampjes en verder nog een keer of 5 aan de borst.
3 jaar geleden
Reactie op Safy90
Hallo, mijn meisi is met 33+4 weken geboren. Inmiddels al bijna 12 weken en ...
Thomas is met 34+4 geboren, nu 13 weken oud. Verschilt hier heel erg per nacht. De afgelopen nachten heeft hij niet in zijn eigen bedje willen slapen, dus dan ligt hij op mijn borst of buik. Meestal van een uur of 12/1 tot 4/5.
De nachten dat hij wel in zijn eigen bedje slaapt, moet ik hem slapend of echt heel erg moe wegleggen. Als ik geluk heb slaapt hij dan een paar uurtjes. Ik moet hem dan soms snachts wel even goed leggen omdat hij scheef is gaan liggen bijvoorbeeld. (Of hij wilt een speen)
Vandaag bij het CB geweest, zij gaven aan dat ik hem consequent voor elk slaapje boven op bed moet leggen (ligt nu overdag veel in de box). En dan maar gaan slaaptrainen. Is makkelijker gezegd dan gedaan..
3 jaar geleden
Reactie op Alexx
Thomas is met 34+4 geboren, nu 13 weken oud. Verschilt hier heel erg per n ...
Fijn om te lezen dat meer mama's struggelen met het slapen. Mijn dochtertje is 10 weken (geboren met 36+1) en ze wil ineens niet meer in haar bedje slapen en slaapt alleen nog maar bij mij. Ik word er zo onzeker van en weet niet wat ik moet doen behalve accepteren en hopen dat het een fase is die weer overgaat..
3 jaar geleden
Reactie op Alexx
Thomas is met 34+4 geboren, nu 13 weken oud. Verschilt hier heel erg per n ...
Dat zeiden ze bij mij ook. Heb ik 2 dagen gedaan. Iedere keer dikke drama en ook drama in de nachten. Daarna heb ik me maar weer vrijwillig opgeworpen als plek om te slapen voor die kleine. Daar slaapt ze als een roosje en dan doet ze dat ik de nacht ook.
Een vriendin van mij zei begin eerst maar eens met één slaapje om het te proberen. En werkt het na 10 minuten niet dan werkt het niet. Dat lijkt mij een betere aanpak dan alles in 1x omgooien. En soms gaat dat ook niet. Nu zit al haar beddengoed nog in de was🙈 en dus kan ik het niet uitproberen.
3 jaar geleden
Reactie op Lindaw85
Herkenbaar. Ik vrees altijd dat ze dan nooit meer in haar eigen bedje gaat ...
Haha ja dat heb ik ook. Maar mijn vriend zei vanmorgen, ze leren ook niet lopen in 1 dag dus geef het de tijd. Wat jij hieronder ook zegt probeer ik ook te doen. Gewoon 1x per dag proberen en als het niet lukt dan morgen weer een dag. Het heeft geen nut om elke keer die strijd aan te gaan, daar wordt niemand blij van.
3 jaar geleden
Haha ja dat heb ik ook. Maar mijn vriend zei vanmorgen, ze leren ook niet l ...
Herkenbaar wat jullie beide aangeven.. heb het vanmiddag geprobeerd in zijn eigen bedje. Kreeg hem wel rustig, maar dan na een half minuutje toch huilen. Dat gehuil werd met elke poging juist steeds erger, dus maar weer gestaakt. Het zal vast wel een keer goed komen..
3 jaar geleden
Onze zoon Daon geboren 34 +6 dagen . Geboren 16 maart 2021.
Ik merk bij hem , dat het heel belangrijk is om een voedingsschema aan te houden . Overdag slaapt hij 2 keer in zijn eigen bedje . Ik probeer erg te luisteren wanneer hij meer wil drinken en dan geef ik dat ook.
Als ik mij goed aan het schema houdt , slaapt hij van 22.15 tot 5.00 uur door in zijn eigen bed. Van 19.00 uur tot 2100 uur is hij altijd wakker en dat laat ik dan maar. Vaste structuur geeft hem veel rust .