237 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook een buikslaper… ik slaap al sinds de eerste dagen dat we thuis waren op de zetel met hem op mij. Hij brult de keet bij elkaar als hij niet op mij ligt 😔. Ik heb het boek ‘Slaap baby slaap’ gekocht en hier ga ik mee aan de slag. Door de dag begint het beter en beter te lukken om hem weg te leggen, maar dan moet de “melkdoek” er wel nog bij. (Die ligt tussen mij en hem in als hij BV krijgt dus die ruikt zowel naar mij als naar melk). Heb hem net even kunnen neerleggen terwijl ik driiiiingend naar het toilet moest 😂. Slaapt nu al een dikke 2u en ik zou zo moeten gaan slapen maar heb knallende hoofdpijn 😑

3 jaar geleden

Reactie op Ravenmom

Hier ook een buikslaper… ik slaap al sinds de eerste dagen dat we thuis war ...
Ik merk wel dat het steeds beter gaat. Laatst heeft hij een nachtje in zijn eigen bedje geslapen van ongeveer 12 tot 5. Dat was op zijn rug. Vervolgens de nacht erop wel weer onafscheidelijk van mijn buik. 😂 maar dus niet meer elke nacht. Overdag durf ik hem zijn dutjes wel op zijn buik in zijn bedje te laten doen. Ik heb er een camera op staan dus kijk continu mee. Is misschien toch een prematuren dingetje, dat bij mama op de buik slapen haha.

3 jaar geleden

Zullen de sprongetjes hier ook anders werken? Onze dochter is bijvoorbeeld nu 10 weken, maar vanaf de uitgerekende datum 6 weken. Ze functioneert ook nog als een 6 weken oude baby. Net haar eerste lachje gezien.

3 jaar geleden

Reactie op Alexx

Ik merk wel dat het steeds beter gaat. Laatst heeft hij een nachtje in zijn ...
Hij wil vandaag ineens niet meer tegen de buik slapen. Wou zelfs geen tiet meer maar tut. Ik voel me zo afgewezen 🙈🙈. Misschien de eerste stapjes richting cosleeper en zelf wat meer slaap?

3 jaar geleden

Reactie op First1

Zullen de sprongetjes hier ook anders werken? Onze dochter is bijvoorbeeld ...
Zeker, sprongen zijn gekoppeld aan hersen rijping, Niet voor niets dat je bij premature kindjes de eerste 2 jaar nog van gecorrigeerde leeftijd spreekt, ze zijn nog aan het inhalen. Dus de ‘sprongen’ zie je vaak als je de uitgerekende datum aanhoudt ipv de daadwerkelijke geboorte datum.

3 jaar geleden

Reactie op Ravenmom

Hij wil vandaag ineens niet meer tegen de buik slapen. Wou zelfs geen tiet ...
Haha dat is zo dubbel hè. Toen Thomas een aantal dagen in zijn eigen bedje lag begon ik hem te missen. Nu met deze temperaturen verlang ik naar dat hij weer in zijn eigen bedje wilt. Ik heb echt geen babykachel nodig. 😂 Maar goed, ik merk dus dat het steeds twee stapjes voorwaarts is, eentje terug.

3 jaar geleden

Chubby baby in de maak! Vandaag 3 maand oud 😍, gecorrigeerd 7,5 week. Hij is van 2,260 naar 4,760 kg gegaan! 😍😍

3 jaar geleden

Reactie op Ravenmom

Chubby baby in de maak! Vandaag 3 maand oud 😍, gecorrigeerd 7,5 week. Hij ...
Heerlijk! Thomas is ook al lekker chubby. Van 2650 naar nu over de 5kg. (7 juni was hij 3 maanden, 8 weekjes gecorrigeerd). Wauw wat een prachtige haartjes trouwens! Bij Thomas zijn zijn babyhaartjes uitgevallen, dus nu is het wachten tot zijn nieuwe haardos zich aanmeldt. In de tussentijd rockt hij de gabberstijl.

3 jaar geleden

Reactie op Ravenmom

Chubby baby in de maak! Vandaag 3 maand oud 😍, gecorrigeerd 7,5 week. Hij ...
Wat een knapperd!! Fijn dat ie zo lekker groeit zeg! Mats is van 1635 naar 3800 (nu 13 weken, gecorrigeerd 7). Zit nog wel onder de onderste lijn en verwacht ook dat dat zal blijven als hij zn broer achterna gaat (nu 3,5jr en loop jaar achter qua groei.

3 jaar geleden

Hi, al een tijdje niet op dit platform geweest. Ons zoontje is geboren met 31 weken, woog toen 1700gram. Heel blij dat hij toch nog tot week 31 is blijven zitten aangezien ik met 28 weken al in het ziekenhuis lag met weeen en ontsluiting. Mannetje doet het erg goed, alleen slapen is overdag nog een drama. De eerste weken thuis ging prima, tussen de voedingen door sliep hij heerlijk. Maar sinds hij wat ouder is (8 weken gecorrigeerd) en meer ontdekt slaapt hij ook amper. Smiddags gaat hij 2-3 uurtjes naar bed maar daarna blijft hij wakker tot 21 uur 😳 slaapt alleen korte slaapjes in de draagzak. Meer moeders met dit probleem? En hoe doen jullie dit? Toch wat vaker overdag naar bed of zoveel mogelijk in de draagzak dragen?

3 jaar geleden

Reactie op Maya03

Hi, al een tijdje niet op dit platform geweest. Ons zoontje is geboren met ...
Ik heb de love to dream slaapzak gehaald. Door de dag was hier ook zo een drama, wou enkel maar op mij liggen wat resulteerde in een gestresseerde mama want ik kreeg geen kl*te gedaan, niet eten, toilet gaan ging amper want dan moest ik hem laten brullen en daar kan mijn lijf compleet niet tegen, en douchen was al helemaal niets. Hij was enkel blij bij mama. Heel soms kreeg ik hem weggelegd als hij echt stikop was maar meer niet dat wel. Draagzak sliep hij altijd direct maar neerleggen was dan weer drama. Nu hij snachts beter slaapt met z’n cactuspakje en ik door de dag veel sneller op z’n moe-signalen let slaapt hij zoveel beter - meer en langer 🥰🥰 Ik hoor verschillende meningen, de ene zegt niet goed - de andere wel. Mijn baby is alleszins veeeeele blijer. Hij ligt sowieso graag met z’n armpjes omhoog dus het gewone inbakeren ging ook niet. De bubs is 12 weken, 7 gecorrigeerd ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Maya03

Hi, al een tijdje niet op dit platform geweest. Ons zoontje is geboren met ...
Wat herkenbaar. Het is hier heel wisselend. Er zijn dagen dat hij prima slaapjes doet (ik probeer dat tegenwoordig boven in zijn eigen bedje ipv beneden in de box). Maar ook dagen dat zijn slaapje een kwartier duurt. Dan ben je blij als je snel naar het toilet kan en een boterham naar binnen kan proppen. Ben wel benieuwd naar die slaapzak die Ravenmom plaatst. Ons ventje slaapt ook graag met zijn armpjes in de lucht, maar slaat zichzelf wakker (Of schrikt wakker omdat hij zijn handen beweegt) en krabbelt op zijn achterhoofd.

3 jaar geleden

Reactie op Alexx

Wat herkenbaar. Het is hier heel wisselend. Er zijn dagen dat hij prima sla ...
Ha ja precies dat. Hier al heel blij dat hij smiddags langere tijd even slaapt want lunchen was hier ook een drama. Hoe vaak doe jij je kleintje even naar bed? Hoor soms ook wel dat de baby overdag wel 2-3 keer naar bed gaat. Misschien moeten wij dit toch ook maar gaan proberen. Zo lastig om uit te vinden wat het beste werkt. De love te dream lijkt me ook ideaal. Bij hebben de puckababy, daarbij hij de handjes ook wat omhoog kan houden.

3 jaar geleden

Reactie op Ravenmom

Ik heb de love to dream slaapzak gehaald. Door de dag was hier ook zo een d ...
Jeetje wat doet hij het goed zeg! Wat knap dat jullie zo’n omzwaai hebben kunnne maken. Hier was het ook altijd drama bij in bed leggen. Nu gaat dat gelukkig steeds beter, alleen nog werken aan de korte slaap cycles die hij alleen in de draagzak wilt slapen ipv in bedje. Doe jij je baby overdag ook in de love to dream slaapzak? Of alleen savobds?

3 jaar geleden

Reactie op Maya03

Ha ja precies dat. Hier al heel blij dat hij smiddags langere tijd even sla ...
Ik probeer een beetje op zijn moeheidssignalen te letten, lijkt hij moe, dan doe ik hem snel naar bed. Komt soms inderdaad neer op 3 slaapjes Er leek een beetje ritme in zijn slaapjes te komen. Maar we hebben wat onrustige dagen achter de rug en samen met de warmte lijkt hij nu een beetje ontregeld.

3 jaar geleden

Reactie op Maya03

Jeetje wat doet hij het goed zeg! Wat knap dat jullie zo’n omzwaai hebben k ...
Bij elk slaapje! Het blijft me gewoon elke keer verbazen dat het werkt als een tierelier 😱 Net nog met m’n mama aant FaceTimen als hij begon te mopperen, geeuwen en fel op z’n tutje begon te zuigen. Terwijl ik aant FaceTimen ben, (gsm wel effe neergelegd 🤪) hem in de slaapzak gelegd en hij is weg. Ik sta er elke keer met open mond naar te kijken 😂. Ik ben ZO fan! 😂

3 jaar geleden

Reactie op Ravenmom

Bij elk slaapje! Het blijft me gewoon elke keer verbazen dat het werkt als ...
Hahah heerlijk. Ons mannetje is ook zo mega fel op het zuigen aan de speen. Lijkt soms wel alsof hij boos is, met zoveel lawaai is hij dan aan het zuigen 😂 Heb het vandaag voor de tweede keer gedaan en het is even wennen maar na een paar minuten van strijd gaat hij toch slapen en slaapt hij een cycles van 45 minuten. Smiddags doet hij de lange dut van 2,5 uur 😴 zaaalig ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Maya03

Hahah heerlijk. Ons mannetje is ook zo mega fel op het zuigen aan de speen. ...
Hahaaaa jaaaa die hier kan ook zo boos tutten 😂😂 klinkt zo hilarisch dan 😂 De eerste dagen liep ik verloren als hij zo lang dutte 😱 nu geniet ik van WARME tas koffie 😂

3 jaar geleden

Hee dames! Zo fijn om te lezen dat alle kleintjes die te vroeg geboren zijn en allemaal zo goed doen! Onze kleine meid doet het ook super ☺️ geboren met 35 weken en ik was eigenlijk 13 april uitgerekend, maar 9 maart was ze daar dan opeens spontaan! Ze is volgende week alweer 4 maanden… waar blijft de tijd! Ik moet ook alweer bijna gaan werken. Bizar dat ik mijn volledige verlof van haar heb kunnen genieten! Ik wilde toch even nog iets anders bespreekbaar maken. Ook al gaat het met de kleintjes super, hoe gaat het eigenlijk met jezelf? Ik merk namelijk nu na een paar maanden pas, omdat alles zo snel is gegaan, dat ik nu best emotioneel ben en veel aan de bevalling en de twee weken in het ziekenhuis moet denken. Ik was die ochtend nog niets vermoedend aan het werk en had bloedverlies. Bij de controle bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebven. Half 3 waren we in het ziekenhuis, 17.30 kregen echt pas heftige weeen en 20.30 is Luna geboren. Ik was dus plots opeens al moeder geworden terwijl ik in mijn laatste werk week zat voor mijn verlof. Alsof ik alles in de afgelopen tijd weggestopt heb door natuurlijk het intense geluk wat ik ook voelde en het nu even allemaal eruit komt en ik echt pas realiseer wat er nu allemaal gebeurd is. Hebben meer dames hier last van? Ik merk ook dat ik het moeilijk vind bespreekbaar te maken. M’n partner weet het nu wel, want die merkte gister aan me dat ik echt een * dag had… hoe verliefd en heel gelukkig ik ook ben met onze prachtige dochter en ik elke dag geniet van haar, moet ik inderdaad ook wel aan mezelf proberen te denken. Ondanks dat er verhalen zijn die ik hier lees waarbij het nog intenser is geweest met hun kleintje in het ziekenhuis! Ik wilde dit graag even delen en bespreekbaar maken… voelt goed dit even van me af te kunnen typen😊 En nog even een fotootje van ons vrolijke dametje :)

3 jaar geleden

Reactie op miessss

Hee dames! Zo fijn om te lezen dat alle kleintjes die te vroeg geboren zij ...
Hoi! Wat jij schrijft herken ik ook precies zo! (Uitgerekende datum 14 april, bevallen 7 maart) Ik merk dat ik nog steeds veel behoefte heb om erover te praten, ik heb echter het gevoel dat mijn omgeving het inmiddels "wel weet". Het is ook echt niet niks wat hij zegt, we zijn letterlijk van de een op de andere dag moeder geworden. (Bij mij was het zondag avond, maandag was een werkdag geweest). Het is allemaal zo'n rollercoaster en geregel geweest dat ik niet heb stil gestaan bij wat er nou echt is gebeurd.. Heb een tijdje geprobeerd met andere moeders uit een moedergroepje te kletsen. Ik loop er wel een beetje tegenaan dat hun baby's van dezelfde leeftijd echt niet te vergelijk zijn met Thomas. Vooral van je af blijven typen hoor! Het helpt echt wij luisteren graag naar elkaars verhalen. Hier ons fotomodelletje nog een keer.