7 Reacties

2 jaar geleden

Hier gaan we donderdag kijken bij een inloopmiddag. Ik wil haar ook vanaf 2 jaar naar de PSG doen. Verder gaat ze op dinsdag tot 4 jaar naar de gastouder en de overige dagen past haar oma of tante op. Ik denk dat dit alleen maar goed is voor haar ontwikkeling.

2 jaar geleden

Mijn zoontje gaat 4 ochtenden in de week naar de peuterspeelzaal. De eerste 2 maanden was het 2 ochtenden en daarna 4 ivm taalachterstand, de 4 ochtenden was hij 2 jaar en 3 maanden toen dat was en hij vraagt iedere dag om er naartoe te gaan. Soms als ik merk dat hij echt even toe is aan rust hou ik hem een ochtendje thuis, daar ben je nog altijd vrij in als ze naar de speelzaal gaan. Zelf werk ik niet dus dit is dan wel een wat andere situatie. Ik vind de peuterspeelzaal ook een hele mooie voorbereiding op de basisschool later en hier zit dat ook in hetzelfde gebouw. Mijn zoontje is zich geweldig aan het ontwikkelen bij de speelzaal en hij heeft het er zo erg naar z'n zin, ik heb m dochter er nu ook aangemeld voor 2 ochtenden. Het is altijd te proberen, en zou het echt niet werken kan ze altijd weer van de peuterspeelzaal af.

2 jaar geleden

Als het je puur en alleen gaat om voorbereiding op het onderwijs kun je deze stap gerust pas maken als ze 3 jaar oud zijn. Tijd genoeg om dan te wennen. Het voordeel is dat ze het gebouw al kennen, een vergelijkbaar ritme in de ochtend en wellicht al een juf of meester van groep 1 gaan ontmoeten. De wenperiode is dan minder moeizaam zodra ze echt de overstap maken. Psz is echter geen handig dienstaanbod als het gaat om opvang omdat je moet werken. Ik zou dus zeggen, lekker bij de gastouder blijven tot ze een jaar of 3 zijn en dan inderdaad 2 ochtenden psz. Je kan ook 1 ochtend ter vervanging van de gastouder pakken. Misschien is zij bereid je kindjes daar op te halen zodat je als het ware een combi maakt psz en gastouder op 1 dag.

2 jaar geleden

Reactie op Raaau-

Als het je puur en alleen gaat om voorbereiding op het onderwijs kun je dez ...
Ze blijft idd zo wie zo bij de gastouder. Ivm mijn werk zou het nooit ter vervanging kunnen zijn, gastouder brengt/haalt geen kindjes meer op helaas.

2 jaar geleden

stomme vraag misschien, hier zit ze 2 dagen per week op de kinderopvang, is een peuterspeelzaal dan ook nog nodig?

2 jaar geleden

Reactie op Anoukk98

stomme vraag misschien, hier zit ze 2 dagen per week op de kinderopvang, is ...
Jup! Hoedt niet natuurlijk maar sluit wel beter aan bij de basisschool

2 jaar geleden

Reactie op SCREURSS

Jup! Hoedt niet natuurlijk maar sluit wel beter aan bij de basisschool
Hoeft*