Hoi allemaal,
De kleintjes zijn inmiddels alweer bijna 1,5 jaar. Wellicht nog een beetje vroeg om na te denken over de peuterspeelzaal, maar wij willen ons vast oriënteren. Tegenwoordig ook overal wachtlijsten ect.
Onze dochter gaat nu flexibel zon +- 20(is zo'n 2 dagen in de week) uur na de gastouder, i.v.m mijn werk in de zorg. Ze heeft het daar super leuk, ze doen activiteiten en thema's, ze komt altijd voldaan thuis. Toch lijkt het mij voor haar zo leuk om haar als ze 2 a 2.5 jaar is naar de peuterspeelzaal te doen. Het is toch een stukje voorbereiding op naar school gaan, en bij de gastouder zijn kinderen van 0 tot 4 jaar, dus met leeftijdsgenoten spelen is nu wisselend of dat lukt. De peuterspeelzaal is het zelfde terrein als de basisschool waar ze waarschijnlijk heen gaat in de toekomst, dus misschien ookal wat kindjes die ze zal ontmoeten die ook in haar klas kunnen komen te zitten.
Ik twijfel alleen of het voor haar niet te veel zal gaan worden, de peuterspeelzaal heeft een regel dat ze minimaal 2 ochtenden per week moet gaan. Dat wil zeggen 2 dagen in de week naar de gastouder, 2 ochtenden in de week PSG, als ik op maandag moet werken zal mijn schoonmoeder haar moeten brengen en halen, en voor de rest zorg ik voor haar omdat mijn partner fulltime werkt. Ze heeft voor mijn gevoel veel mensen mensen waar ze naar moet luisteren dan, maar dat kan ook mijn bezorgdheid zijn.
Wat zouden jullie doen?