5 Reacties
één jaar geleden
Klinkt alsof ze grenzen aan het zoeken is tot hoever ze kan gaan bij je.
één jaar geleden
Hier net zo, vind het ook lastig om die grens te vinden (heb ik sowieso moeite mee). Weet dat het voor haar beter is om ze duidelijk aan te geven, dit doe ik ook en daar blijf ik bij (zeker bij gevaarlijke dingen) maar bij sommige dingen denk ik ook wel wat maakt het uit. 🙈 Zeker het jengelen en tillen roepen erbij, soms lukt dit niet maar meestal heb ik geen zin in drama om niks dus til ik haar maar gewoon. Ze wil straks vanzelf meer zelf doen zonder tillen (ga ik vanuit).
één jaar geleden
Als we helemaal zeker weten dat er niks aan de hand is, dan introduceren wij de dramalama. Is een grapje/woord dat hij leuk vindt. 'Ben je een beetje een dramalama?' Maar meestal vindt hij wel dat er iets is en dat willen we gewoon serieus nemen. Dus dan zeggen we heel neutraal: 'ben je een beetje gefrustreerd?'. En dan zegt hij ja.
één jaar geleden
Hier is het nu steeds; mama kom, mama bank, echt het bevelen bijna zo voelt het (zeker als je het niet doet of uitlegt dat je even iets anders afmaakt). Erg lastig om hier mee om te gaan. Vandaag 50 minuten geslapen en de hele dag dus huilerig, dan dag gedrag erbij.. 🫣 Blij dat ze in bed ligt en hopelijk morgen weer gezellig is! 🤞
één jaar geleden
Herken het ook wel. Ik zeg dan gewoon ‘Mees hou eens op met miepen, vertel gewoon eens aan mama wat je wilt’ en vaak noem ik daarna bijv. ‘wil je drinken?’ En dan krijg ik gewoon een ja/nee en houd hij op. Of van ‘Zo kan mama je niet verstaan, zeg gewoon eens wat er is’. En gemeen misschien maar hij heeft een broertje van 2 maanden oud (die heel veel huilt) en dan zeg ik tegen hem je bent toch geen baby meer? ‘Nee’ krijg je dan en dan zeg ik weer ‘gedraag je dan ook niet zo’ 🙊🙈 werkt hier ook 😌😂