30 Reacties

3 jaar geleden

Hoi, ik ben ook medisch omdat mijn eerst zwangerschap uitliep op een spoedkeizersnee. Dus mijn eerste 5 afspreken gaan via me verloskundige en daarna wordt ik overgedragen aan het ziekenhuis. Vind het heel spannend en ben benieuwd of ik vooralsnog natuurlijk kan bevallen of dat ze besluiten weer een keizersnede te doen.

3 jaar geleden

Reactie op Liem

Hoi, ik ben ook medisch omdat mijn eerst zwangerschap uitliep op een spoedk ...
Oh spannend! Zou mooi zijn als je deze keer normaal kunt bevallen! Maar ook wel een veilig gevoel dat je snel onder gynaecoloog komt! Wij hebben vooraf preconceptueel advies gehad en daar zeiden ze dat ik waarschijnlijk de basiscontroles bij vk kan krijgen maar alle andere checks en extra zorg via gyn ga krijgen, zoals progesteron injecties na 16 weken. Maar het voelt dubbel spannend inderdaad! Is je spoedkeizersnee al lang geleden?

3 jaar geleden

Reactie op baby3opkomst

Oh spannend! Zou mooi zijn als je deze keer normaal kunt bevallen! Maar ook ...
Ja ik weet nog niet precies wat me te wachten staat dus ben heel benieuwd. Mijn dochter is bijna 3 jaar dus bijna 3 jaar geleden. Ja heb gemengde gevoelens daarover aan de ene kant denk ik heb eigenlijk een bevalling al meegemaakt alleen het persen niet dus kan dat wel nog een keer aan. Maja dat is allemaal afhankelijk van de gynaecoloog indd.

3 jaar geleden

Reactie op Liem

Ja ik weet nog niet precies wat me te wachten staat dus ben heel benieuwd. ...
Ja dat snap ik! Wie weet werkt het in je voordeel dat het drie jaar geleden is. Dan heeft je lichaam hopelijk goed kunnen herstellen. Tja het is allemaal een kwestie van afwachten 😊

3 jaar geleden

Reactie op baby3opkomst

Ja dat snap ik! Wie weet werkt het in je voordeel dat het drie jaar geleden ...
Ja ga er nog steeds heel nuchter in.

3 jaar geleden

Hi Mommytobe... Ik val helaas ook in de risicogroep ( auto immuunziekte). Ik ben vandaag 4 weken en 3 dagen zwanger. Ik word begeleid door het ziekenhuis. Morgen moet ik er naar toe voor een hart echo, bloedprikken en urine inleveren. En over 2 weken volgt er een echo van de baby. Vind het allemaal heel spannend, vooral omdat dit mijn eerste zwangerschap is. Ik ben wel heel erg moe en heb totaal geen puf om iets te doen. Ik hoop dat ik me in de loop van de tijd beter zal voelen.

3 jaar geleden

Reactie op mommytobe23

Hi Mommytobe... Ik val helaas ook in de risicogroep ( auto immuunziekte). ...
Oh dat lijkt me extra spannend zo al bij een eerste zwangerschap! Is er veel kans op complicaties door je ziekte? Wel fijn dat je zo snel al terecht kunt!

3 jaar geleden

Zelf geboren met open ruggetje (spina bifida) en mijn broer heeft CF. Hiervoor naar Genetica geweest om de boel te laten onderzoeken qua erfelijkheid en van te voren gestart met een hogere dosering foliumzuur. Ben wel drager van het gen, maar mijn partner gelukkig niet. Risico groep deels, maar heb wel recht op een echo in het ziekenhuis hierdoor.

3 jaar geleden

Ik ben medisch. 1ste kindje dmv geplande keizersnede en toen al afgesproken dat eventuele vokgende kinderen ook met een keizersnede zouden worden gehaald. Ik heb heel veel extra echo's gehad ivm medicatiegebruik. Ik wacht nog even met aanmelden.... het is nu nog even van mij om het zo maar te zeggen.

3 jaar geleden

Reactie op LR2021

Zelf geboren met open ruggetje (spina bifida) en mijn broer heeft CF. Hierv ...
Wat spannend! Maar wel goed dat je daardoor al wat voorzorgsmaatregelen kon nemen! Heb je snel al een echo daarvoor of pas rond 20 weken?

3 jaar geleden

Reactie op Triciapoeh

Ik ben medisch. 1ste kindje dmv geplande keizersnede en toen al afgesproken ...
Oh ja dat snap ik! Ik heb me ook nog niet gemeld bij gynaecoloog. Maar wel heel blij dat ik extra begeleiding ga krijgen in het ziekenhuis want we waren ons tweede kindje bijna verloren rond 21 weken, zo ernstig was het. Niet dat ze alles kunnen voorkomen maar het geeft wel een gevoel van een vangnet

3 jaar geleden

Hier ook een medische begeleiding ivm vroeggeboorte. Onze zoon is met 32.6 geboren, mijn baarmoedermond was al vroeg verstreken. 1e echo 17 augustus in de kliniek waar we IVF hebben gehad en dan door naar de Gyneocologie afdeling in het ziekenhuis. Ik kan echt niet wachten tot het 17 augustus is, ik heb dit deze keer veel erger als toen ik zwanger was van onze zoon. Het lijkt spannender nu

3 jaar geleden

Reactie op JRBvN

Hier ook een medische begeleiding ivm vroeggeboorte. Onze zoon is met 32.6 ...
Ja snap ik! Mijn tweede is ook met 32 weken geboren uiteindelijk. Ga jij progesteron injecties krijgen deze keer?

3 jaar geleden

Reactie op baby3opkomst

Ja snap ik! Mijn tweede is ook met 32 weken geboren uiteindelijk. Ga jij pr ...
Geen idee, wij hebben nadat ik van onze zoon via de natuurlijke weg zwanger ben geworden nu een IVF traject moeten doorlopen. Wij hebben de eerste echo in de kliniek en horen dan of we direct naar het ziekenhuis doorgestuurd worden of de eerste maanden toch nog bij de verloskundige praktijk. Ik weet dat er verschillende manieren zijn om met een eerdere vroeggeboorte om te gaan, dus ik ben benieuwd wat bij ons het plan gaat worden

3 jaar geleden

Reactie op JRBvN

Geen idee, wij hebben nadat ik van onze zoon via de natuurlijke weg zwanger ...
Ik ben benieuwd! Hou me op de hoogte 🤗 Wel heftig lijkt me, zo’n ivf traject! Zit er veel leeftijdsverschil tussen deze kindjes als het goed blijft gaan?

3 jaar geleden

Reactie op baby3opkomst

Wat spannend! Maar wel goed dat je daardoor al wat voorzorgsmaatregelen kon ...
Waarschijnlijk een extra echo tussen de termijn en 20 weken echo in...maar weet ik nog niet zeker. Hoor ik meer over ejnd deze maand bij de verloskundige..

3 jaar geleden

Nou ik heb DV bij zeven weken intake bij de klinisch verloskundige van de vroeggeboorte poli en daarna gesprek bij gynaecoloog over plan. Geeft wel een fijn gevoel 😊

3 jaar geleden

Reactie op baby3opkomst

Ik ben benieuwd! Hou me op de hoogte 🤗 Wel heftig lijkt me, zo’n ivf traje ...
Er zit dalijk uiteindelijk 5 jaar tussen. Ik hou je op de hoogte! Jij mij ook?

3 jaar geleden

Ik val helaas ook onder de risicogroep. Epilepsie en een afwijkende baarmoeder. Pas 27 augustus de eerste afspraak bij de Gyn. Ben er inmiddels wel achter dat je voir zwanger worden/zijn stalen zenuwen moet hebben. Eerst 2 weken wachten op een positieve test en dan aftellen naar de eerste controlle. Iemand nog tips om 4 weken te overbruggen 🙈.

3 jaar geleden

Reactie op JRBvN

Er zit dalijk uiteindelijk 5 jaar tussen. Ik hou je op de hoogte! Jij mij o ...
Doe ik 🤗