15 Reacties
één jaar geleden
Reactie op SCREURSS
Met 12 jaar maak je een boven gemiddelde kans. Wil je nog wat weten?
In Utrecht niet helaas.. werk niet veel ivm kids. Zou na zomer weer wat meer gaan werken omdat ze dan naar school gaat. Wat moet ik niet vergeten wat betreft de kids? Moet niet aan denken dat ze straks heel weekend weg zijn
één jaar geleden
Reactie op d-emelssa
In Utrecht niet helaas.. werk niet veel ivm kids. Zou na zomer weer wat mee ...
In het ouderschapsplan maak je gezamenlijk afspraken over de betrokkenheid van de kinderen bij het ouderschapsplan, hoe de zorg en opvoeding verdeelt gaat worden en hoe de omgang met de kinderen wordt geregeld. Daarnaast zet je ook op papier hoe en hoe vaak informatie over de kinderen wordt gedeeld, hoe beslissingen worden genomen over onderwerpen, zoals scholen, en hoe de kosten van de kinderen worden verdeeld. Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan kinderalimentatie.
Wij hebben echt alleen het noodzakelijke er in gezet. Geen vakanties, feestdagen ect. Dat gaat bij ons allemaal in overleg. Ik weet natuurlijk niet de verstandhouding tussen jullie 2.
- de verdeling van de zorgtaken en de zorgregeling
- de manier waarop de ouders elkaar informeren en raadplegen over belangrijke zaken omtrent hun kind
- de verdeling van de kosten van uw kind
- de manier waarop uw kind is betrokken bij het opstellen van he ouderschapsplan
1) Ze woont bij mij, is ook bij mij ingeschreven. Ik heb de volledige zorg en alle daarbij behorende taken.
2) Bij ons gaat (bijna) alle communicatie persoonlijk. Dus niet via telefoon of app. Wij hebben de afspraak dat er nooit iemand in het huis achterblijft (met brengen en halen) omdat dat voor kids moeilijk kan zijn. Dus als ze bij jou zijn, breng jij ze en vice versa.
3) De kosten krijg ik dmv kinderalimentatie. Ik krijg voor mijn dochter €250. Dit is berekend naar ratio inkomen en hoevaak ze bij hem is. Daarnaast heb ik partneralimentatie afgewezen en in ruil daarvoor €50 spaargeld gevraagd voor haar op haat eigen spaarrekening. Dit staat ook in het plan, en hier kan hij ook niet onderuit.
4) Was overbodig want de kleine mop snapt er natuurlijk nog niet veel van..
één jaar geleden
Reactie op SCREURSS
In het ouderschapsplan maak je gezamenlijk afspraken over de betrokkenheid ...
Dankje! Kinderen gaan indd met mij mee en k heb alle zorgen enzo(heb k nu al ondanks we samen wonen) partneralimentatie wil hij niet betalen dat vind hij onzin en heb gezegd zolang je voor meide betaald vind k het prima. Hij wilt ze elk weekend vrijdagmiddag tot zondag maar daar ben ik het niet mee eens aangezien de oudste in mei naar school gaat en ik dan dus bijna niks met ze kan doen kwa uitstapjes verjaardagen enzo dus daar zijn we t nog niet overeens..
één jaar geleden
Helaas ook meegemaakt. Afgelopen mei tot augustus is onze scheiding geregeld.
Wij hebben een mediator in de hand genomen. Niet omdat we ruzie hadden, maar gewoon omdat er zoveel geregeld moest worden en zij alles onpartijdig heeft geregeld/vervolg stappen benoemt. (kinderalimentatie, verzekeringen, rekeningen, pensioenen, auto's, het huis, bedrijf van ex etc)
Via haar bij een financieel adviseur gekomen die heeft geholpen met hem uitkopen/huis behouden. Bank zei nee, maar dankzij hun hulp toch gelukt.
Het kost allemaal een hoop, maar ze heeft alles geregeld voor ons in tijd van emotie. Een mediator zou ik wel als tip willen geven.
De kinderen (5 & 1,5) wonen bij mij en gaan op zondag een dagje naar vader.
Dat ene dagje heb ik nog steeds wel moeite mee met rust vinden in mij zelf. Heeft bij mij nog tijd nodig om hieraan te wennen en mijn eigen ding te doen.
Zijn er specifieke vragen die je misschien hebt ?
Heel veel sterkte in ieder geval 😘
één jaar geleden
Mijn partner heeft me verlaten toen mn dochtertje 6 maanden was, nu is ze er 20maanden. Zij gaat 2 nachten per week bij hem en woensdag overdag (heeft hij verlof). Hij wilt graag meer. Ik zou graag een regeling vinden met meer structuur want nu verschillen de dagen voortdurend.. hoe zijn jullie kleintjes als ze terugkomen van bij de papa? Hier vaak wel wat lastig 😪
één jaar geleden
Reactie op xxChickie
Helaas ook meegemaakt. Afgelopen mei tot augustus is onze scheiding geregel ...
Die ene dag is dat omdat de vader ze maar 1 dag wilt?? Hier wilt hij ze elk weekend vrijdagmiddag tot zondag maar met elk weekend ga ik niet akkoord.. hij lust nog al een 🍺 dat is ook de hoofd reden dat ik wil scheiden en t idee dat ik ze straks bij hem alleen moet achterlaten maakt me nu al gek. Maandag hebben we kennismaking met een mediator
één jaar geleden
Reactie op d-emelssa
Die ene dag is dat omdat de vader ze maar 1 dag wilt?? Hier wilt hij ze elk ...
Jaa en nee, nja hij 'zegt' ze vaker te willen zien, maar doordat hij vroeg (rond 0600 uur) moet beginnen op bepaalde dagen is logeren niet haalbaar, aldus vader.
Ze zouden prima elke zondag kunnen blijven logeren en maandag eind van de dag terug, maar dat zie ik niet gebeuren.
Nu een nachtje beiden daar is al een flinke strijd. En daar ben ik dan nu dus ook mee gestopt, dan niet 😉 zolang de kinderen er niet om smeken laat ik het zo en anders ga ik de strijd met hem aan.
Okee! Heftig, kan me je gevoel goed voorstellen dat het je geen goed gevoel geeft.
Misschien dat jullie een compromis kunnen sluiten met de ene week een (heel of half) weekend bij jou en andere bij hem?
Begrijp heel goed dat je zelf ook weleens iets leuks met je kinderen wil doen of gewoon een pyjama dag in het weekend.
Succes maandag!🍀
één jaar geleden
Reactie op DelphineK
Mijn partner heeft me verlaten toen mn dochtertje 6 maanden was, nu is ze e ...
Heftig zeg!🍀
Heb je zelf al nagedacht over een regeling wat uitkomt of kan uitkomen voor beide ?
Hoeveel meer tijd wilt hij ? Een dag of meerdere ?
Ik merk vooral veel aan mijn oudste (5jr) mist mij altijd als ze bij vader is ongeacht of ze bij hem blijft eten of niet.
Ze zijn super druk wanneer ze zijn blijven eten en om 1830 thuis zijn. Als ze niet blijven eten zijn ze rond 1630/1700 thuis en dan gaat het wel.
Wat merk jij aan je dochter ? Is jullie huidige regeling misschien wat te veel voor haar qua wisseling ? Ze is nog maar een kleintje van 20 maanden. Misschien dat andere moeders hier meer ervaring hebben met co-ouderschap in die leeftijd.
Veel vragen, haha sorry 😉