5 Reacties

2 jaar geleden

Is een compromis misschien dat jij er maar om de keer bij bent als ze je zoontje willen zien? Dat je partner er wel elke keer is en jij je schoonouders dus maar eens per maand ziet?

2 jaar geleden

Aangeven dat de situatie straks veranderd en zwaarder wordt, de gezinssituatie wordt heel anders waardoor je juist de tijd met je eigen gezin als gezin wil doorbrengen en dat 1x per maand echt wel voldoende is?

2 jaar geleden

Ik zou hun aanspreken op wat er gebeurd is en dat je daar dus echt geen behoefte aan hebt. Voor die 1x in de maand rij ik wel naar jullie toe. Wij hebben ook een hele andere band met mijn ouders als met mijn schoonouders. Manier van liefde geven is zo anders. Die kleine merkt het en heeft een duidelijke mening als het gaat om mensen. Dát volg ik. Een baby voelt echt wel shit aan. Ik heb het nooit geloofd tot ik het nu zelf meemaakte... Vanaf haar geboorte al, is zij heel duidelijk in wie zij wel of niet leuk vindt.... En als zij ie niet leuk vindt kan je op je kop gaan staan, komt geen lachje vanaf en optillen ho maar. Dus goed naar lichaamstaal van je kind kijken. Opzich is 1/2 x in de maand heel leuk voor je kind. Verzorging en hulp, daar zijn opa's en oma's niet voor, tenzij zij oppassen. Maar als je kind niet op zijn gemak is, kap het af! Aanspreken op iets is kut en voelt ongemakkelijk. Maar als het gaat om mijn kind durf ik tegen iedereen alles te zeggen! Hou die vakantie huis maar in je zak. Koop maar iets in spanje, hebben wij allemaal meer aan. 🤪

2 jaar geleden

Mijn schoonouders doen eigenlijk ook niks met onze zoon. Ze lacht ons nog net niet uit als mijn vriend vraagt of zij een luier wilt doen. Geen probleem want daar zijn opa’s en oma’s natuurlijk niet voor! Al wil mijn moeder het met veel liefde doen. Spelen doen ze ook niet en ook heeft ze duidelijk gemaakt niks met baby’s te hebben. Tuurlijk doet ons dat verdriet maar het blijven de opa en oma van onze zoon. Ze mogen hem echt wel regelmatig zien maar ik heb er geen behoefte aan. Mijn vriend mag naar hun gaan wanneer hij wil, mijn schoonouders mogen komen wanneer ze willen maar op 1 voorwaarden. Ik wil er niet elke keer bij hoeven te zijn. Misschien is dat bij jullie ook een idee?

2 jaar geleden

Wat een lastige situatie zitten jullie in! Wellicht een keer het gesprek aangaan, of eventueel je partner laten doen. Dat dit voor jullie niet hoeft. Misschien een oplossing om je partner met de kleine naar opa en oma te laten gaan? Zo hoef jij niet mee en heb je gelijk een momentje voor jezelf. Als je dat niet wilt is dat natuurlijk ook helemaal goed!