7 Reacties

3 jaar geleden
Onze zoon heeft ook adem stops en vergrote amandelen. Er is een nachtopname geweest in het ziekenhuis en de ademhaling was normaal. Blijkbaar hoort het er dus nog wel bij. Toevallig lag hij vanmorgen naast mij te slapen en toen hoorde ik hem ook telkens stoppen. Vervolgens hou ik dan zelf ook mijn adem in. Denk dat het niks is om je zorgen over te maken maar het kan nooit kwaad om het verder te laten onderzoeken.

3 jaar geleden
Ons zoontje heeft slaapapneu. Slaaponderzoek gehad op 4 maand. Voornamelijk (mild) obstructie, bij hem door zwakte van strottenhoofd, hik gaat hier zelf uitgroeien. Bij onderzoek zien ze dan ook nog enkele 'centrale' apneus maar dat is normaal onder het jaar. Ook ademstop na vb zuchten is normaal.
Wij moeten hier voorlopig niets mee doen, maar ons zoontje blijft voorlopig nog even bij ons op de kamer slapen.

3 jaar geleden
Laat hem zeker testen met een slaaponderzoek. Mijn oudste zoon had dit ook en kan wel ernstige gevolgen hebben zoals wiegendood. Dit kan namelijk tot de leeftijd van 2 jaar. Ik wil je zeker niet bang maken maar pak dit zo snel mogelijk aan en doe een slaaptest. Beter voorkomen dan …. Zeggen ze hè 👍 succes

3 jaar geleden
Ik deed dit vroeger als baby en kind ook. Mijn moeder zat soms uren naast mijn bed. Maar altijd begon ik vanzelf weer te ademen, ze heeft nooit in hoeven grijpen. Hopelijk stelt de kinderarts je gerust en is er verder niks medisch aan de hand.

3 jaar geleden
Reactie op ElsJethro
Laat hem zeker testen met een slaaponderzoek. Mijn oudste zoon had dit ook ...
De kinderarts zei dat veel baby’s dit doen en dat ik me voor nu geen zorgen hoefde te maken. Zon opname is inderdaad een optie zei de kinderarts maar vanwege corona doen ze dat niet alleen op heel dringend verzoek 😩.