15 Reacties

4 jaar geleden

Ja heb ik ook gedaan een keer in mijn vorige zwangerschap, heerlijk om even 1 nacht door te slapen als je zo slecht geslapen hebt al weken! Gewoon doen dus je kan je rust goed gebruiken!

4 jaar geleden

Hoi, Ja hier hetzelfde probleem.. Ik heb door het schommelen van de hormonen ook bijna de gehele zwangerschap slecht geslapen. Ook temazepam gehad en deze mocht ik om de dag. Kreeg er 5 mee geloof ik toen. Laatst van de gynaecoloog oxazepam gekregen. De temazepam werkte bij mij alleen als inslaper, dus was ik nog de hele nacht wakker 😲 Ik slaap namelijk zelf heel goed in. De oxazepam kon er wel voor zorgen dat ik de hele nacht door kon slapen. Nu slaap ik weer slecht, maar mag ook geen slaappillen meer aangezien ik tegen het eind aan zit.

4 jaar geleden

Heb ook maar 2 x een recept gehad temazepam van 5 tabletten en 1x 4 tabletten oxazepam over de gehele zwangerschap. Het kleintje kan er anders ook afhankelijk van worden

4 jaar geleden

Ik ben altijd huiverig voor 'pammetjes' maar dat is op gevoel, ik ben geen medici. Heb je dormiplant geprobeerd? Die kreeg ik als advies van de vk

4 jaar geleden

Het stelt me gerust jullie berichtjes. 1 nachtje goed slapen lijkt me heerlijk, dus we gaan het proberen vannacht 💤

4 jaar geleden

Reactie op Mynameiscarmen

Het stelt me gerust jullie berichtjes. 1 nachtje goed slapen lijkt me heerl ...
Ik wens je een heerlijke nacht toe en dat je je morgen als herboren voelt hihihi Je hebt ze van de vk gekregen, en die weten echt wel of het verantwoordelijk is of niet.

4 jaar geleden

Reactie op SimoneHoi

Ik ben altijd huiverig voor 'pammetjes' maar dat is op gevoel, ik ben geen ...
Nee die heb ik nog niet geprobeerd

4 jaar geleden

Temazepan is meer gewoon rustgevend toch? Voor mij werkte het niet echt als slaapmiddel, meer om rustig te blijven. Inderdaad verslavend dus zeker niet langdurig gebruiken.

4 jaar geleden

Reactie op Chrisjelacht

Temazepan is meer gewoon rustgevend toch? Voor mij werkte het niet echt als ...
Tegen mij werd gezegd het is gemakkelijker om in slaap te komen en dieper te slapen. En met combi van 2 paracetamol geen pijn. Krijg het ook 1 malig voor 1 goede nachtrust dus niet standaard elke nacht

4 jaar geleden

Reactie op Chrisjelacht

Temazepan is meer gewoon rustgevend toch? Voor mij werkte het niet echt als ...
Het wordt voorgeschreven bij slapeloosheid. Het is een zogenoemde inslaper.

4 jaar geleden

Als je eenmaal wakker wordt gedurende de nacht heb je er niets meer aan doordat t echt n inslaper is. Ik heb nu n hele lage dosering quetiapine en slaap hier goed op. Heeft geen gevolgen voor de baby.

4 jaar geleden

Ik heb ze ook gehad. Ik neem hem als ik s nachts wakker wordt, ik slaap eerst wel een paar uur maar dan eenmaal wakker slaap ik niet meer. Met de temazepam kan ik dan nog een keer in slaap vallen en een paar uur pakken. Werkte hier perfect. Voor naar bed gaan was ik alsnog om 3 uur wakker en niet meer slapen.

4 jaar geleden

Ik heb t ook gekregen. Maar heb besloten om t toch niet in te nemen. Pammetjes vallen toch wel onder medicatie met gele sticker. Je baby word er ook heeel suf van en na de bevalling moet je ter observatie 12 tot 24 uur blijven in t ziekenhuis.

4 jaar geleden

Reactie op lillaa

Ik heb t ook gekregen. Maar heb besloten om t toch niet in te nemen. Pammet ...
Ligt eraan wanneer je het hebt ingenomen en wanneer je bevalt. Als er genoeg tijd tussen zit is het al uit jouw en de baby’s systeem

4 jaar geleden

Reactie op moontje_mona

Ligt eraan wanneer je het hebt ingenomen en wanneer je bevalt. Als er genoe ...
Nee, wat gyn heeft verteld is. Na het gebruik van temazepam word je medisch.