15 Reacties

4 jaar geleden
Hoi,
Ja hier hetzelfde probleem.. Ik heb door het schommelen van de hormonen ook bijna de gehele zwangerschap slecht geslapen. Ook temazepam gehad en deze mocht ik om de dag. Kreeg er 5 mee geloof ik toen. Laatst van de gynaecoloog oxazepam gekregen. De temazepam werkte bij mij alleen als inslaper, dus was ik nog de hele nacht wakker 😲 Ik slaap namelijk zelf heel goed in. De oxazepam kon er wel voor zorgen dat ik de hele nacht door kon slapen. Nu slaap ik weer slecht, maar mag ook geen slaappillen meer aangezien ik tegen het eind aan zit.

4 jaar geleden
Het stelt me gerust jullie berichtjes. 1 nachtje goed slapen lijkt me heerlijk, dus we gaan het proberen vannacht 💤

4 jaar geleden
Reactie op SimoneHoi
Ik ben altijd huiverig voor 'pammetjes' maar dat is op gevoel, ik ben geen ...
Nee die heb ik nog niet geprobeerd

4 jaar geleden
Temazepan is meer gewoon rustgevend toch? Voor mij werkte het niet echt als slaapmiddel, meer om rustig te blijven. Inderdaad verslavend dus zeker niet langdurig gebruiken.

4 jaar geleden
Reactie op Chrisjelacht
Temazepan is meer gewoon rustgevend toch? Voor mij werkte het niet echt als ...
Tegen mij werd gezegd het is gemakkelijker om in slaap te komen en dieper te slapen. En met combi van 2 paracetamol geen pijn. Krijg het ook 1 malig voor 1 goede nachtrust dus niet standaard elke nacht

4 jaar geleden
Als je eenmaal wakker wordt gedurende de nacht heb je er niets meer aan doordat t echt n inslaper is. Ik heb nu n hele lage dosering quetiapine en slaap hier goed op. Heeft geen gevolgen voor de baby.

4 jaar geleden
Ik heb ze ook gehad. Ik neem hem als ik s nachts wakker wordt, ik slaap eerst wel een paar uur maar dan eenmaal wakker slaap ik niet meer. Met de temazepam kan ik dan nog een keer in slaap vallen en een paar uur pakken. Werkte hier perfect. Voor naar bed gaan was ik alsnog om 3 uur wakker en niet meer slapen.

4 jaar geleden
Reactie op lillaa
Ik heb t ook gekregen. Maar heb besloten om t toch niet in te nemen. Pammet ...
Ligt eraan wanneer je het hebt ingenomen en wanneer je bevalt. Als er genoeg tijd tussen zit is het al uit jouw en de baby’s systeem