2 Reacties
één jaar geleden
Wat ontzettend vervelend voor jullie! Heb geen gouden tip, omdat ik denk dat het voor ieder kind anders is en de manier van aanpakken bij je moet passen. Onze oudste sliep altijd goed en had ook ineens rond de 2 jaar dat ze in de avond/nacht zat te huilen/schreeuwen. In het begin gingen we troosten, bleven we erbij of haalden we haar er even uit. Maar we merkten al snel dat ze aan het uittesten was, omdat ze tussendoor soms even stil was, rustig zat te luisteren en naar de camera keek of we kwamen. Op een gegeven moment hebben we haar laten huilen en dat duurde soms erg lang. Dat vond ik best lastig. My god wat kon ze hardnekkig zijn. Uiteindelijk ging ze wel zelf weer slapen en daarna eigenlijk nooit meer problemen gehad.
De jongste was ook een hele moeilijke slaper. Daar zou ik dat dan weer niet zo gedaan hebben als bij de oudste. En waarom niet? Geen idee! Daar hebben we ook van alles bij geprobeerd. Dacht dat ze nooit normaal zou gaan slapen. We moesten er 's nachts 5-10 keer uit. Uiteindelijk op vakantie er achter gekomen dat ze zonder dekentje en met een bedbumper heerlijk sliep. Dat thuis ook toegepast en een totaal andere slaper.
Hopelijk heeft iemand wel de gouden tip voor je. Zulke nachten breken je op.
één jaar geleden
Wat naar voor jullie. Bij ons een paar weken geleden ook ineens huilen na het slaap ritueel. We hebben toen 3x geprobeerd haard te troosten en dan weer weg te gaan, dit werkte totaal averechts ze ging alleen maar harder huilen. We hebben er toen inderdaad gecontroleerd laten huilen en dat ging goed. De dag er na had ze er ook echt geen last van.
Merk ook dat het komt bij ons dan als ze overdag niet slaapt. We hangen er momenteel wat tussenin, ze wilt eigenlijk niet meer slapen maar heeft het eigenlijk nog wel nodig. Zeker een uurtje. Merken dat in de avond snel de koek op is dan. Maar ja je kan ze niet meer dwingen te slapen. Bij ons helpt in de avond douchen ook nog wel eens, dan is ze rozig en slaapt ze wel sneller in.