Hallo mama's. Ik drink al jaren Slaapthee van Pickwick alleen nu las ik op verschillende sites dat valeriaan, kamille en lavendel afgeraden wordt tijdens de zwangerschap. Terwijl mijn verloskundige zegt dat het gewoon kan. Volgens zwangerhap kan ik gewoon kamillethee en lavendelthee drinken. Over valeriaan wordt geschreven dat ik de site van Lareb moet nakijken. Daarin word het vermeld als "mogelijk veilig" maar dan gaat het wel om een preparaat en pure valeriaan denk ik.. In slaapthee zit maar 25% valeriaan. Ik vind het verwarrend allemaal. Wat weten jullie ervan? Nog meer mama's die dit gewoon drinken of hebben gedronken tijdens zwangerschap?
Ik drink gewoon slaapthee hoor! Ik wordt gek van alles wat er niet mag! En die valeriaan zal wel loslopen! Bij mijn zoon dronk ik het ook en toen mocht het nog gedronken worden (dat is nog geen jaar geleden) dus ze verzinnen elke keer weer iets nieuws
Ik drink ook slaapthee met Valeriaan. Ik denk dat de hoeveelheid valeriaan zo laag is dat het echt geen kwaad kan.. Als je alles strikt volgt, mag je echt veel dingen niet dus volg je gevoel een beetje (of Jah dat doe ik toch)..
Ik drink sleepy time van lipton. Ik was ook om die reden gestopt. Mijn huisarts zei dat ik het wel mag drinken. Ze raden het gewoon af in geval dat er iets zou zijn als je liters drinkt maar dat doe je sowieso niet. Ze zei zelf dat als je alles moet volgen wat de fabrikant aangeeft dat je als zwangere vrouw niets meer mag. Het mag maar met mate.