24 Reacties

5 jaar geleden

Lig zeker wakker, maar geen hoge hartslag gelukkig. Morgen even bellen met je vk?

5 jaar geleden

Reactie op Femke1991

Lig zeker wakker, maar geen hoge hartslag gelukkig. Morgen even bellen met ...
Ik heb het al eerder gehad in mijn zwangerschap en weet dat het er ook een beetje bij hoort door het extra bloed etc. Maar vanacht weer meer last dan anders... Waar lig jij wakker van?

5 jaar geleden

Reactie op Baby87

Ik heb het al eerder gehad in mijn zwangerschap en weet dat het er ook een ...
Vervelend zeg! Heb even geslapen maar moest plassen en sinds 02:00 al wakker 😅 Wist ik maar waar ik wakker om lag. Ga het maar weer eens proberen! Slaap lekker voor straks ✨

5 jaar geleden

Reactie op Femke1991

Vervelend zeg! Heb even geslapen maar moest plassen en sinds 02:00 al wakke ...
Ahh gelukkig toch even geslapen.. Hier gelukkig geen hoge hartslag als ik wakker ben, probeer zo maar wat te rusten.. 🙄 Over 1,5 uur gaat de wekker voor werk, ben bang dat het geen slapen meer wordt...

5 jaar geleden

Ik herken dit ook! Om de zoveel weken last van en toevallig afgelopen twee nachten weer... en dan ook nog al die negatieve dingen op het nieuws waardoor je al onrustig in slaap valt

5 jaar geleden

jip volledig herkenbaar. Ik heb dit zowel overdag als snachts. Gaat opeens v 70 naar 115. Eng gevoel e. Maar gevraagd aan de gynaecoloog en dit blijkt 'normaal ' te zijn. Je hart moet soms sneller slaan omdat je meer bloed hebt. Ik heb nu wel gemerkt dat als ik snachts op mn rug lig dit wordt getriggerd. Als ik dan op mn zij ga liggen gaat het over.

5 jaar geleden

Vervelend om te lezen dat er meerdere zijn die hier last van hebben maar wel weer fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.. Net een beetje in slaap gedoezeld laatste kwartier en toen ging de wekker... Wordt een lange dag.. 🥴

5 jaar geleden

Ja ik herken het ook. M’n hartslag is vaak in rust boven de 100. Ik heb nu t horloge van m’n vriend om die het in de gaten houdt..en op zo’n moment dan ademhalingstips geeft. Het lijkt dat inderdaad ook alsof ik totaal niet slaap, maar achteraf valt dat altijd wel iets mee. Meer t gevoel dat ik heb.

5 jaar geleden

Herkenbaar! Vooral het verschrikkelijk slechte slapen, hormonen dingetje en weinig beweging door het thuiswerken denk ik. M'n ogen voelen dan moe, maar m'n hele lijf, inclusief schoppende baby, zeggen dan AAN ! Een middagdutje ga ik overigens nog niet aan beginnen, ben bang dat ik het dan alleen maar erger maak 😂 Hoge / snelle hartslag heb ik gedurende de dag ook wel eens ineens! Terwijl hij bij de check ups altijd tiptop in orde is.

5 jaar geleden

Heb dat elke dag hoge hartslag vooral met douchen of even huishouden en slapen kan ik wel heel de dag door ben nu ook extra vroeg wakker

5 jaar geleden

Herkenbaar! Vooral het verschrikkelijk slechte slapen, hormonen dingetje en ...
Haha ja hier dus ook.. En hij begint de laatste week aardig te bewegen 😄

5 jaar geleden

Reactie op aprilbabyx

Ik herken dit ook! Om de zoveel weken last van en toevallig afgelopen twee ...
Dit herken ik ook wel, met fases slecht slapen, zeker wanneer ik gister avond nog het nieuws heb gevolgd en de helikopters hoorde over vliegen ben ik toch erg onrustig savonds en val ik ook onrustig in slaap vanwege de absurde situatie waar we nu in leven. Vanavond maar geen nieuws lezen en hopen dat het hier in de buurt rustig is! En overdag extra genieten van onze dochter die thuis zit en alle andere kleine dingen🥰

5 jaar geleden

Reactie op Tine89

Dit herken ik ook wel, met fases slecht slapen, zeker wanneer ik gister avo ...
Ja dat dacht ik dus ook. Ik ga geen nieuws meer kijken voor het slapen want merk dat ik mij toch boos maak om de situatie. Zal vast niet meehelpen 🙄 Ik merk ook dat ik van de minste geluiden wakker wordt (als ik überhaupt in slaap kom 😄). Ben nu wel echt aan het aftellen naar mijn verlof, dan kan je toch wat langer blijven liggen..

5 jaar geleden

Ik heb ook wel een paar keer op een dag last van hartkloppingen en het maakt dan niet niet uit hoe ik lig. Niks helpt helaas. En dan erbij dat ik last heb van kramp en benauwdheid herkenbaar voor iemand?

5 jaar geleden

Reactie op Nus

Ik heb ook wel een paar keer op een dag last van hartkloppingen en het maak ...
Helaas wel.. Ik had de hartkloppingen al voordat ik zwanger werd maar nu met periodes zijn ze meer aanwezig. De benauwdheid heb ik ook in soort aanvallen maar mijn baarmoeder blijkt al erg hoog te zitten, dus de vk verbaasde zich daar niet over..

5 jaar geleden

Reactie op Nus

Ik herken vooral de benauwdheid. Ik slaap ook heel slecht en heb de afgelopen week ook momenten dat als ik wakker word, ik het gevoel heb dat mijn ademhaling van heel diep moet komen. Echt alsof je moet happen naar adem. Daarna ben ik dan 'gewoon' benauwd. Ik ben nu 28 weken, hoop niet dat dit nu zo blijft want het is soms best beklemmend.

5 jaar geleden

1e trimester heel erg gehad. 2e trimester weer goede nachten en volle bak energie en merk nu ik in het 3e trimester zit ik weer heel moe ben overdag en snachts slecht slaap. Die kleine is nu natuurlijk bezig met zijn laaste groeispurt, dus vreet al onze energie op! Meestal ga ik er even uit, plassen of drink even wat en dan kruip ik weer tegen vriendlief aan in de hoop dat ik weer in slaap val. Ook begin ik wel wat onrustig te worden, omdat de weken nu voorbij vliegen. Hoe gaat het straks allemaal zijn etc. Daar kan ik wel van wakker liggen!

5 jaar geleden

Reactie op Nus

de kramp? bedoel je in je benen? dat kan je verhelpen door magnesum pilletjes te slikken

5 jaar geleden

Ik word 4-5 keer per nacht wakker om te plassen. Vannacht om 23.30, 01.00, 03.15 en 04.45 en dat al meerdere nachten. Denk dat ik nog meer zal slapen als de baby er eenmaal is, ben helemaal kapot 😅 (waar mijn 3-jarige peuter weinig begrip voor heeft 🙈)

5 jaar geleden

Ik had dit ook, ben meer water gaan drinken en mn ijzer laten checken...ook heb ik omeprazol gekregen half uur voor het slapen gaan innemen en geen last meer van hartkloppingen en meer kussens onder m'n hoofd rug ....sterkte...