9 Reacties

5 jaar geleden
Denk je dat het echt ligt aan de zwangerschap? Ik heb al sinds ik 9 ben last van migraine, slechte slapen, spanning hoofdpijn, hoofdpijn bij te weinig vocht of voedsel, hoofdpijn door onbewust piekeren en ga zo maar door. Ik ben gewoon altijd extra gevoelig voor hoofdpijn. Zeurend tot bonkend. Mijn advies is door de hele dag goed WATER drinken en geen cafe茂ne of te veel suiker houdende drankjes. Goed eten en niet meer voor bedtijd nog een maaltijd. Neem een korte warme douche precies voor het slapen. Hopelijk helpt iets. Succes!

5 jaar geleden
Ik heb dat ook. Niet heel erge hoofdpijn, maar wordt wel gek van de moe- en dufheid! Inmiddels heb ik ook pijn in m'n heupen en staartbotje waardoor ik dus vaak wakker wordt. Soms ben ik dan zo wakker dat ik aan van alles begin te denken. Ik ga binnenkort naar een bekkenbodemfysio en ook naar een fysiotherapeut die slaaptherapie geeft. Verder wil ik op zwangerschapsyoga. Op die manieren hoop ik weer wat beter te kunnen ontspannen en uit die vicieuze cirkel te komen. Ook probeer ik 's avonds nog even te wandelen, en doe ik voor het slapen gaan een bodyscan aan de hand van een youtube filmpje. Maar wat ik tot nu toe gemerkt heb wat het beste helpt is: accepteren dat het slapen even niet wil, en als het overdag daardoor niet gaat, dan gaat het niet. Dit soort dingen tegen mezelf zeggen zorgt ervoor dat de druk om te MOETEN slapen er wat vanaf gaat, en daardoor wil het dus juist beter. Hopelijk heb je wat aan mijn tips! Succes!

5 jaar geleden
Ik zit nu (half 5 's ochtends) met bonkende hoofdpijn op de bank. Ik ga er gewoon uit als ik 's nachts te lang wakker lig; drink wat, eet wat, lees of forum een beetje. Ik zie het maar als mijn lichaam dat me probeert voor te bereiden op de nachtelijke momenten met ons kindje straks.

5 jaar geleden
Hier ook reeds enkele dagen migraine aanvallen en dit een hele dag door, de medicatie die ik er voor nam voor de zwangerschap mag ik helaas nu niet nemen. Ook slaap ik sinds een week verschrikkelijk, altijd wakker en pas rond de vroege morgen val ik slaap en dan gaat die wekker natuurlijk 馃檮

5 jaar geleden
Sinds ik niet meer voor 12u naar bed ga lukt het gek genoeg wel om door te slapen tot 8u. Maar zodra ik voor 12u ga schrik ik rond 1u (beroerd) wakker en kom dan niet meer in slaap tot een uur of 6. Heel vreemd, ik kan het niet verklaren, maar ben blij dat ik nu weet wat w茅l werkt.

5 jaar geleden
Hier ook elke ochtend wakker worden met hoofdpijn (normaal nooit last van hoofdpijn). In de loop van de middag wordt het minder. Ik heb het idee dat het komt door snachts vocht tekort maar vind het vervelend om snachts te drinken en er steeds uit te moeten. Ik weet ook niet zeker of het daaraan ligt.