19 Reacties
5 jaar geleden
Ahhahahaha wauw wel een goede smoes.. maar ik zou persoonlijk mn mond niet kunnen houden. En zou niet zo glashard kunnen liegen🤭🤣maar ik zou deze smoes gebruiken...
5 jaar geleden
Pas maar op, zit een van je vriendinnen in de zorg? Zo ja, heb je kans dat ze met een tegenwerping komt. Die tabletten staat bij echte zuipers en de meeste mensen in de zorg bekend als wonder middel tegen een kater.
5 jaar geleden
Reactie op anoniemlove
Ahhahahaha wauw wel een goede smoes.. maar ik zou persoonlijk mn mond niet ...
Haha ja ik ben ook heel benieuwd of het mij gaat lukken. Normaal gesproken ben ik echt een flap uit dus fingers crossed dat het lukt. Ik kan de smoes ook echt niet face-to-face vertellen dus ben van plan om het vrijdag via whatsapp te vertellen zodat ik zaterdag bij eventuele vragen hopelijk een stalen gezicht kan opzetten. Wat een gedoe eigenlijk haha maarja
5 jaar geleden
Oh wat lastig! Ik heb laatst op mijn vriendinnenweekend eerlijk verteld dat we het zouden gaan proberen, dus dat ik vast was gestopt met alcohol drinken voor het geval dat. Nu blijkt achteraf dat ik toen al zwanger was :p maar zo zou je wel een goede verklaring hebben voor het niet drinken en vertel je een klein deel vd waarheid
5 jaar geleden
Dubbel, waarom zou je niet gewoon eerlijk zijn? Het zijn toch goede vriendinnen neem ik aan. Ik vind persoonlijk dat er nog best een taboe heerst op het vroeg vertellen van een zwangerschap. Ik ben nu 5+3 en bij ons weten veel mensen het al. Komt misschien omdat wij al heel wat jaren een kinderwens hebben waardoor we ook een medisch traject hebben doorlopen en wij daar heel open over zijn geweest. Als het mis mocht gaan heb ik graag steun van mensen om ons heen net zoals ze ons allen steunde in de weg er naar toe. Wij zeggen nu dan ook tegen iedereen het is nog pril het kan alle kanten nog op maar waarom moeten wij ons geluk op dit moment nog wegstoppen terwijl we er ook van kunnen genieten..
5 jaar geleden
Goeie smoes hoor en dan kunnen ze blijven zeuren maar ja drinken kan niet in combinatie met medicijnen haha😀
5 jaar geleden
Reactie op Leoe
Eens! Ik snap ook het taboe niet. Ik ben nu 5 + 4, maar heel veel mensen we ...
Ik vind het wel leuk om nu een geheimpje te hebben met m'n vriend. 1 vriendin weet het, maar zij wist ook dat we aan het proberen waren en kreeg maandelijks updates over dat 2 weken wachten na eisprong zo lang duurde. Kijk er wel naar uit om het te vertellen, maar wil toch graag eerst op de echo zien dat er echt iets groeit. Snap beide kanten, want het is ook heel leuk om te delen.
5 jaar geleden
Reactie op Leoe
Nou precies dat. Hoe leuk is dat je nu alles al kan delen en je niet stiekem hoeft te doen. Iedereen begrijpt als je verteld zo kort zwanger te zijn dat het mis kan gaan. Daarbij kan het de gehele zwangerschap op welke manier dan ook mis gaan. Ieder zijn ding natuurlijk maar fijn dat ik niet de enige hierin ben.
5 jaar geleden
Reactie op Frodo
Ik vind het wel leuk om nu een geheimpje te hebben met m'n vriend. 1 vriend ...
Ja inderdaad ik vind het ook niet leuk om te liegen maar wil eerst de eerste echo afwachten omdat ik dan echt een bevestiging heb, die hebben we 2 september pas. Ik moet zeggen dat ik het zelf nog maar amper geloof, zeker omdat ik zelf (nog) nergens last van heb. Bij mij weet nog niemand het en als we het vertellen dan zijn onze ouders toch als eerste aan de beurt :).
5 jaar geleden
Hier zo hetzelfde! Ga 5 op 6 September een nachtje weg met de vriendinnen. 15 September de 1e echo. Iedereen weet dat ik van een gezellig drankje houd. En 1 vriendin weet dat ik vorige week een blaasontsteking heb gehad. Dus om dat nu voor de 2e keer aan te halen. Ik overweeg om het gewoon eerlijk te zeggen :)
5 jaar geleden
Kun je daar ook alcohol vrij drinken? Anders zou ik even bellen naar de plek waar je de bierproeverij hebt en het aangeven. Als je dan daar komt even langs de bar lopen als je richting wc gaat. Ik kwam vrijdag ochtend erachter dat ik zwanger was en ging dat weekend ook op vriendinnen weekend. Het was een flink gedoe om niet te drinken maar mijn vriendinnen hadden niks door.
5 jaar geleden
Reactie op Leoe
Waarom zou je je bedonderd moeten voelen? Is toch niet alsof je "liegt" om iets naars of vervelends te verbergen... Het is toch ieder z'n goed recht om het te vertellen wanneer die persoon zelf wilt? Ik heb het ook al aan diverse personen verteld, maar tot nu toe bijna alleen familie. De rest pas echt rond de 12 weken. Is geen taboe, is gewoon hoe ieder voor zichzelf erin staat. Bedonderd voelen vind ik erg overdreven. Maar goed dat is mijn mening🤷🏼♀️