9 Reacties

5 jaar geleden

Klinkt als kramp van je middenrif. Er kan dan lucht of zuur mee naar boven komen. Ik heb dat heel vaak door mijn fructose-intolerantie. Beste is een beetje te strekken, dus niet met gebogen rug te zitten, zodat het weer ontspant. Verder geen enge BHs aantrekken.

5 jaar geleden

Reactie op TLV

Klinkt als kramp van je middenrif. Er kan dan lucht of zuur mee naar boven ...
En magnesiumcitrat nemen, want dat ontspant de spieren en helpt ook bij verstopping. Mocht het binnen een paar dagen niet beter worden, misschien even met de dokter bellen. Ik ben geen arts:)

5 jaar geleden

Bedankt! Ik slik al magnesiumpillen. Het doet verder ook geen pijn, heb er geen last van maar het viel me op. Ik ga eens opletten of strekken helpt.

5 jaar geleden

Ik heb er ook last van, meerdere keren per dag. En dan inderdaad maar 1 'hik' per keer. Soms onverwachts en behoorlijk hard 馃槄 Geen idee wat het precies is..

5 jaar geleden

Mijn vriend heeft heel lang reflux gehad, en wat je omschrijft qua "hik" herken ik. Dit is lucht wat vrij komt, aangezien het klepje van de middenrif minder goed sluit (mijn vriend had hier een scheur in)

5 jaar geleden

Ik heb een scheur in mijn middenrif en herken dit. Ik heb dit normaal gesproken elke dag, maar ik merk nu dat het wat erger wordt. Ik hoop dat het alleen niet verergerd door echte reflux.

5 jaar geleden

Ik herken dit zo! Ik heb dit dagelijks al vanaf mn 10e week. Het is idd even lucht wat naar boven komt: een soort hik. Doet geen pijn... Heb t ook meerdere keren op een dag hoor. Ik koppelde het aan dat bepaalde organen wat in de verdrukking zaten, door de groei van mn baarmoeder. Geen idee ook wat t is, maar ook geen hinder van 馃槃

5 jaar geleden

Haha ik heb ook elke dag de hik!!

5 jaar geleden

Ik heb dit al jaaaaaren. Heb ook al even zo lang last van reflux. Het is gelukkig onschuldig om zo鈥檔 gekke eenmalige hik te hebben.