20 Reacties

4 jaar geleden

Ik bedoel, in de draagzak wil hij wel slapen overdag. Op bed niet zo graag! Haha

4 jaar geleden

Hoi! Hoe is het ondertussen bij jou? Ik denk dat ik ook in de sprong 3 fase zit.....😵🤪 Het slapen ging juist zo goed hier. Eindelijk liet hij er een uur of 5 tussen, wat echt een verademing voor me was. Even 5 uur achter elkaar slapen. Nu komt ie ongeveer ieder uur. Mopperen, jammeren en zeuren etc. Heb hem nu net zelfs maar weer bij mij op de kamer gelegd. Mn partner sliep weer naast me, maar is ook weer naar zolder verhuist. 😕 Overdag heeft hij ook weinig zin om te slapen en moppert hij ook veel. Flesjes gaan er redelijk in, maar laat vaak wel max 70 cc staan. Hier blijft hij wel vrolijk, maar midden in de nacht na 100x eruit heb ik dan even geen zin om terug te lachen 😂 Zo benieuwd hoelang deze gaat duren, zeker gezien de volgende sprong alweer rond 16 weken komt😂 Bijkomend puntje hier is wel dat hij verkouden is. Verstopte neus vooral.

4 jaar geleden

Reactie op xxChickie

Hoi! Hoe is het ondertussen bij jou? Ik denk dat ik ook in de sprong 3 fase ...
Nou, het sprongetje is hier geloof ik wel voorbij, maar nu een verkoudheidje te pakken. Net als jouw kindje dus. Zo zielig… Wat vervelend dat het slapen nu zo rot gaat, en dat je partner weer is verhuisd 🙈 ja, onze relaties hebben wat te verduren met die baby’s 😂 wij moeten er soms gelukkig ook wel om lachen hoor maar dat de meeste stellen in een dip raken na de geboorte van een kindje dat snap ik wel. Je hebt gewoon geen tijd meer voor elkaar, en vooral geen oog voor elkaar want de hele wereld draait even om je baby.. Succes vannacht! Hopelijk weer een betere nacht voor jullie!

4 jaar geleden

Reactie op JoJo1991

Nou, het sprongetje is hier geloof ik wel voorbij, maar nu een verkoudheidj ...
Ahh vervelend dat jouw kindje er ook last van heeft. Heel erg sneu 😕 vooral omdat je er zo weinig aan kunt doen met deze leeftijd. Gelukkig dat jullie er samen om kunnen lachen!!🤭 Snap ook inderdaad dat het voor sommigen echt pittig is deze periode. Wij hebben de avonden samen, tenzij hij dus veel moppert, en tussen de dutjes door tijd voor elkaar. Denk dat het juist voor ons werkt dat hij met dit soort dagen op zolder slaapt. Geen twee vermoeide ouders die zich aan elkaar gaan irriteren, want dit hadden we bij onze dochter wel 😂 Tot nu toe heeft ie het weer 5 uur achter elkaar volgehouden, dus ik ben happy 🤭🤩

4 jaar geleden

Reactie op xxChickie

Ahh vervelend dat jouw kindje er ook last van heeft. Heel erg sneu 😕 voora ...
Ohhh dat is heel fijn, 5 uren! En top dat dit voor jullie werkt, dan is het helemaal prima toch? 😊 Die van mij heeft weer geslapen van 21 tot nu.., blijf het bijzonder vinden! 🙈 denk ook elke keer, zal wel geen gewoonte worden en elke nacht doet ie t weer 😂

4 jaar geleden

Reactie op JoJo1991

Ohhh dat is heel fijn, 5 uren! En top dat dit voor jullie werkt, dan is het ...
Super fijn! Lekker genieten van die uurtjes 🤭😴

4 jaar geleden

Hoi mama's, ik heb de indruk dat mijn dochter in haar sprong 3 zit. Ze is 12 weken en 5dagen. Ik dacht dat de sprongetjes tamelijk stipt waren, dus kan dat wel dat ze nu in haar sprongetje zou zitten? Hoelang duurde het bij jullie? Sinds gisteren is ze niet vrolijk, lacht ze minder, huilerig en ze slaapt overdag echt minder goed. Met moeite halen we dutjes van 45min... Ze geraakt ook veel moeilijker in slaap en geraakt dus gefrustreerd. En dan geraakt mama ook gefrustreerd 😅 wat hoop ik dat deze fase snel voorbij is!

4 jaar geleden

Hier zitten we ook in sprong 3! Onze meid slaapt overdag veel slechter en komt echt met superveel moeite in slaap, terwijl ze normaal echt heel makkelijk in slaap valt als ik haar op bed leg bij de eerste signalen. Normaal binnen 5-10 minuten, nu duurt het vaak minimaal een half uur. Waar ze normaal 1-2 uur slaapt, slaapt ze nu ook met moeite maar een half uur. Daarnaast drinkt ze ook superslecht. Heeel erg afgeleid. Haar eerste en laatste flesje op de dag drinkt ze goed omdat ze dan half slaapt, maar alle overige flesjes gaan er met moeite in. Die moet ik nu ook al wandelend op de arm in een hele rustige kamer geven. Elke fles van de 2 gaat ook voor de helft niet op. Daar blijft het verder gelukkig wel bij. ‘s Nachts slaapt ze nog gewoon lekker door zoals normaal en verder is ze nog steeds heel vrolijk en laat ze heel goed horen wat ze nu allemaal met haar stemmetje kan!

4 jaar geleden

Hier ook, hoewel onze zoon nog geen 11 weken is, is het al een paar dagen drama. Alle tekenen van een sprong. Misschien nog een nasleep van sprong 2 maar de vaardigheden van sprong 2 zijn al een tijdje aanwezig. Vooral het slapen is drama. Van zeker 1 of 2 slaapjes overdag in bed, zelf inslapen en ook soms 2 uur naar alleen maar slapen in de draagzak en dan korte slaapjes. Snachts gelukkig wel goed. En ook mopperen en onrustig aan de borst. En wil allen maar rechtop bij ons, niet meer in de 'baby-houding'. Lastig lastig voor ons alle drie 😅

4 jaar geleden

Hier het einde van sprong 3, althans volgens de oei ik groei app. Mijn zoon zit er volgens mij nog volop in, drinkt onrustig en sliep ook 2 lange dutjes zelfstandig in zijn ledikant. Nu een drama om in slaap te komen en na 1 slaapcyclus overstuur wakker.. de nachten gaan redelijk, wel onrustiger maar nog te doen😂. Ik hoop zo dat dit een sprong is want soms ben ik gewoon bang dat dit zn nieuwe “ritme” en doen en laten wordt🙈

4 jaar geleden

Hier zou de sprong er over 3 dagen moeten zijn maar heb het idee dat ze er nu middenin zit. Het is heel de dag huilen en jammeren om maar aandacht te krijgen. Spelen en ontdekken doet ze tijdens het huilen. Overdag slaapt ze niet tot nauwelijks gelukkig slaapt ze snachts wel nog steeds door. Ze wil overdag ook vaker voeding dus ben vooral goed naar haar signalen aan het kijken en als ze moe is buiten een stukje wandelen omdat ze anders echt niet gaat slapen thuis

4 jaar geleden

Reactie op chantal3213

Hier zou de sprong er over 3 dagen moeten zijn maar heb het idee dat ze er ...
Hier precies zelfde. Volgens Oei ik groei over 4 dagen maar ook wel op het toppunt nu denk ik (hoop ik). Gelukkig slapen ze snachts nog wel goed, haha.

4 jaar geleden

Hier inmiddels sprong 4, volgens de app. Het enige wat ik tot nu toe merk is dat het savonds meer moeite kost om in slaap te vallen, en hij drinkt iets minder goed… verder niet huilerig of hangerig..

4 jaar geleden

Drinken jullie kindjes ook veel langer over hun voeding?

4 jaar geleden

Hier denk ik ook aangekomen bij sprong 3. Het is de heeeele dag niks anders als huilen huilen huilen. Slapen gaat waardeloos. Duurt nu inmiddels 4 dagen. Hopelijk snel de piek gehad.. vermoeiende dagen 😅

4 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Hier denk ik ook aangekomen bij sprong 3. Het is de heeeele dag niks anders ...
Ik bedoel sprong 4. Sorry foutje haha

4 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Hier denk ik ook aangekomen bij sprong 3. Het is de heeeele dag niks anders ...
Nou hier dus ook! Hij is nu 15 wkn. Vannacht was ook heftig. Ieder half uur huilen of meer krijsen van 0 naar 100..... Hij slaapt nu alleen op mij, wanneer ik hem wegleg begint ie weer 🤔 Hij drinkt ook z'n flesjes niet leeg, maar komt niet eerder voor een fles.

4 jaar geleden

Overdag slaapt mijn zoontje binnen 2 minuten zelfstandig in, maar savonds is het echt een drama… ben ik er zo 2/3 uren mee bezig! Meer mama’s die dit merken?

4 jaar geleden

Hier zijn we ook volop bezig met sprongetje 3 (11,5 weken). Overdag amper slapen, enkel wat hazeslaapjes en zijn flesjes gaan verschrikkelijk slecht. Hij heeft honger, dat zie je maar na 60ml te drinken is het echt brullen. Het is echt zielig want weet niet wat er is, het is alsof de flesjes hem gewoon tegensteken en hij hier geen zin in heeft. Dit is toch wel zijn hevigste sprongetje tot nu toe. Hopelijk duurt het niet te lang.

4 jaar geleden

Ja ik zit inmiddels in sprong 4… denk ik.. die duurt ook lang 🙈