7 Reacties

2 jaar geleden

Ik had hier toevallig gisteravond iets over gelezen. Heb het even terug gezocht. Zelf dus geen ervaring maar deze tips kwam ik dus tegen, dacht misschien heb je hier iets aan: Wanneer je je baby neerlegt in zijn bedje en hij meteen weer recht staat, ga je best als volgt te werk: Stap 1: Leg je baby terug neer eens hij gaat staan Stap 2: Wanneer je baby terug gaat staan, leg je hem opnieuw neer. Je doet dit in totaal 3 keer. Stap 3: Verlaat vervolgens de kamer. Als je geen camera hebt, zal je een beetje op het gehoor moeten afgaan of je baby al dan niet opnieuw recht is gaan staan, anders zie je het op de camera. Wacht 1 volle minuut voordat je weer naar binnen gaat. Stap 4: Leg je baby opnieuw neer en doe dit tot maximaal 3 keer, verlaat vervolgens opnieuw de kamer. Herhaal de vorige stappen totdat je baby slaapt. Belangrijk! Het kan gebeuren dat je dit een volledig uur moet doen! Dat is helaas niet uitzonderlijk die eerste dagen. Je baby probeert uit te dokteren hoe dat staan juist werkt en vindt het bijzonder moeilijk om zelf terug te gaan liggen. Het doel is dat hij rustig blijft liggen nadat je hem hebt neergelegd en niet weer opnieuw gaat staan. Hij moet m.a.w. doorkrijgen dat slapen nu eenmaal niet rechtstaand zal lukken. Het zélf terug gaan liggen is namelijk iets wat hij pas later onder de knie zal krijgen. Moest je baby na 1 uur overdag nog niet slapen, las dan even een pauze in en plan het dutje op een later tijdstip opnieuw in. Bij bedtijd en ’s nachts raad ik aan om door te zetten totdat je baby slaapt. Dwing je baby niet om te blijven liggen door bijvoorbeeld je hand op hem gedrukt te houden of hem strak in te stoppen (we willen sowieso geen dekens in bed het eerste jaar!). Je mag wel je baby even strelen met als doel dat hij rustiger wordt en blijft liggen. Stop met strelen zodra je baby kalmer wordt, streel hem niet in slaap. Je mag ook telkens bij je baby blijven en dus de kamer niet verlaten, echter rond de leeftijd dat een baby reeds kan staan, kan dit doorgaans erg stimulerend worden, zeker indien je baby voordien wél zonder jouw aanwezigheid in slaap kon vallen

2 jaar geleden

Reactie op SimoneB

Ik had hier toevallig gisteravond iets over gelezen. Heb het even terug gez ...
Oh bedankt! Kunnen we eens proberen wellicht dat het helpt😃

2 jaar geleden

Onze dochter deed dit ook de afgelopen twee weken. Ze kon príma zelf in slaap vallen maar sinds ze het staan onder de knie had was het alleen maar staan en huilen. Ik heb ervoor gekozen het iedere keer volgens het normale ritueeltje te proberen en lukte het niet dan wiegde ik haar in slaap. Opeens na 2 weken bleef ze lekker liggen en viel ze weer zelf in slaap

2 jaar geleden

Reactie op Rataplan

Onze dochter deed dit ook de afgelopen twee weken. Ze kon príma zelf in sla ...
Ohhh wat goed! Misschien dat het “nieuwe” er vanaf was… het zal wel weer een van de zovele fases zijn haha

2 jaar geleden

Ik weet niet hoe oud je kind is maar houd er rekening mee dat ook verlatingsangst kan meespelen. Hier hetzelfde zodra hij kon staan was het staan in bed. Soms lukte terug leggen (paar of vele keren) maar meestal hielp het niet echt. Na een paar weken leerde hij zichzelf weer te gaan zitten. Dat heeft erg geholpen. Nu kon ik hem laten staan, als hij moe genoeg werd kon hij gaan liggen! Wat hier ook helpt is je kind erg moe op bed leggen. Als hij maar half energie heeft dan kan het een uitdaging worden. Sterkte! Fases zijn soms niet leuk maar er komen weer leukere fases aan!

2 jaar geleden

Reactie op fietsertje

Ik weet niet hoe oud je kind is maar houd er rekening mee dat ook verlating ...
Ja inderdaad. Hier nu ook alweer 2 uur aan het stoeien om haar weer in bed te krijgen. Ze kan zelf prima gaan zitten want dat doet ze de hele dag, hopen dat ze ook snel de lig positie ontdekt 🤣😅

2 jaar geleden

Reactie op Anoukk98

Ja inderdaad. Hier nu ook alweer 2 uur aan het stoeien om haar weer in bed ...
Sterkte!!