10 Reacties

één jaar geleden

Misschien handiger om dit in de juiste leeftijdsgroep te plaatsen. Dit is geboren april 2021, nog veel te jong voor school.

één jaar geleden

Reactie op annemieke134

Misschien handiger om dit in de juiste leeftijdsgroep te plaatsen. Dit is g ...
Mijn zoontje is van 27 april zie november pas naar school, hier moeten we tijdig inschrijven:) daarmee de vraag 😄

één jaar geleden

Sorry ik moest zelfs googlen wat een steinerschool inhield🙈 maar heb je geen open avond? Ik ben zelf ook aan het oriënteren, en de school waar ik intressen in heb heeft deze maand open avond

één jaar geleden

Reactie op Thari13

Sorry ik moest zelfs googlen wat een steinerschool inhield🙈 maar heb je ge ...
Ja in februari:)! Ik ga er zowiezo naar toe maar dacht ik vraag het eens aan de mamaatjes:) misschien gaan er 1 van hun kindjes naar zo een school:)

één jaar geleden

Ben je van België zeker? Die van ons gaan ook in november naar school. Ze zijn van 24 maart ‘21. Ik moet me ook eens gaan oriënteren.

één jaar geleden

Reactie op hanneke84-24

Ben je van België zeker? Die van ons gaan ook in november naar school. Ze z ...
Ja België:)!

één jaar geleden

Reactie op hanneke84-24

Ben je van België zeker? Die van ons gaan ook in november naar school. Ze z ...
Ja België:)!

één jaar geleden

Reactie op annemieke134

Misschien handiger om dit in de juiste leeftijdsgroep te plaatsen. Dit is g ...
In België is dit anders geregeld dan in Nederland ;) Zoals wij peuterspeelzaal etc hebben voor school, gaan zij daar direct naar school met 2 jaar als ik het goed heb. Idee is volgens mij wel het zelfde alleen heet het anders.

één jaar geleden

Reactie op Kruimel90

In België is dit anders geregeld dan in Nederland ;) Zoals wij peuterspeelz ...
Vanaf 2,5 jaar mogen ze starten op school in een kleuterklasje. Vanaf 5 jaar zijn ze leerplichtig zoals in Nederland.

één jaar geleden

Steinersschool is best leuk, veel spelen, projectjes, knutselen, koken, enzovoort. Zeker voor kinderen met veel energie 😅 Alleen ben ik niet mee met de geloofsovertuiging. Naar mijn gevoel blijven ze ook nogal hangen in het verleden. Weefgetouwen en meel malen enzovoort. De zweverigheid van het groeten van de elementen en elke ochtend een spreuk zeggen is er voor mij ook wat over maar dat hangt wat af van welke steinerschool je juist kiest. Ik zou eerder kiezen voor een freinet schooltje (ervaringsgericht). Moest dat in de buurt zijn natuurlijk. Als je enkel de keuze hebt tussen een Standaart schooltje en een steiner, zou ik misschien ook wel voor steiner gaan. Wij staan ook voor de moeiljjke keuze en twijfelen tussen elke dag 20 min fietsen voor een freinet of gewoon achter de hoek een basis schooltje met betonnen speelplaats 😬