Hallo allemaal,
Ik heb speciaal een account aangemaakt in de hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn dochter van bijna 3. (Tips of vooral: herkenning)
Al bijna een jaar zitten we met poep issues waar ze zelf (en wij indirect dus ook ;)) erg veel last van heeft.
De hele dag heeft ze aandrang en dan komen er alleen maar kleine veegjes (smeuïge poep) in haar luier.
Nooit echt een normale drol, altijd maar deze brei-ige substantie. Dit soms wel 10 keer per dag.
Goed, na een aantal maanden dus naar de huisarts, want zindelijk worden was geen optie zo, en de hoop dat het vanzelf goed zou komen was voor mij ook vervlogen.
We hebben toen 2 weken lactose vrij moeten proberen maar dit had geen resultaat.
Toen kwam de huisarts met het idee dat ze een verstopping kon hebben (vandaar de aandrang de hele dag) en die veegjes dus overloopdiarree is/was.
Goed, we kregen lactulose stroop voor de verstopping en een klysma om het ergste er vast uit te krijgen.
Éen avond dus enorm veel poep gehad, (klysma) daarna weer terug bij af met de smeuïge veegjes de hele dag door.
Tot zover mijn verhaal want na 2 weken lactulose zitten we gewoon wederom weer met wat we al een jaar hebben namelijk de hele dag door kleine beetjes poepen.
Wie o wie herkent dit gedrag en heeft een idee wat er aan de hand kan zijn of wat we nog kunnen doen?
De poep poli in het ziekenhuis was pas voor kinderen vanaf 5/6 jaar dus daar konden we ook niet terecht, en de huisarts begint nu over glutenvrij en we dit evt moeten proberen.
Maar ik ben gewoon niet echt overtuigd dat het gluten is.
Anyway, lang verhaal.
Ik hoor het graag :) want ben een beetje radeloos.
Groetjes Stephanie