13 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb de gold Turkey met houde gedaan was zeer pittig maar na 1 week was ze het vergeten.

2 jaar geleden

Hier heeft ze hem alleen om te slapen. Mijn oudste was 2,5 toen ze hem weg gooide

2 jaar geleden

Hier ook nog alleen met slapen en als die wat ouder is en het begrijpt dan doe ik de speen weg

2 jaar geleden

Hier na zo een 7 maand alleen nog bij het slapen en na 13 maand speen helemaal weg in een keer gewoon niet meer gegeven hij vond het geen probleem en sliep gewoon

2 jaar geleden

Reactie op Sacha30

Hier heeft ze hem alleen om te slapen. Mijn oudste was 2,5 toen ze hem weg ...
Dit inderdaad

2 jaar geleden

Eerst begonnen met wegnemen als hij sliep. Hij verloor het geregeld tijdens het slapen dus ik wist dat hij zonder kon. En toen ineens gestopt met geven. 1 dag flink gehuild en daarna geen probleem meer. We geven hem nu alleen nog hij groot verdriet of echt niet kunnen slapen met veel onrust en huilen. Dus incidenteel zeg maar. En als hij straks wat groter is en kan zeggen wat er is dan stoppen we hier ook mee.

2 jaar geleden

Ja gewoon cold turkey snachts! Overdag had hij hem al niet meer en de nacht ging echt wonderbaarlijk goed. Rond de 14 maanden ofzo gestopt?

2 jaar geleden

Reactie op Chpil

Hier ook nog alleen met slapen en als die wat ouder is en het begrijpt dan ...
Zo gaan wij ‘t ook doen. Alleen met slapen vind ik niet zo’n groot probleem op deze leeftijd.

2 jaar geleden

Na de slaapregressie van onze dochter wil ze haar speen niet meer. Prima haha. Had verwacht dat het een heel ding zou worden, dus zijn hier wel blij mee.

2 jaar geleden

Wij zijn vlak na de 3e verjaardag gestopt. Dit is een prima leeftijd dat ze het ook begrijpen. Kadootje gekocht in de winkel met zijn speen. 1 moeilijke avond gehad en daarna nooit meer! Ik was bang dat hij het speentje van zijn broertje zou pakken. Maar dit gebeurde ook niet. Succes! Ik zou lekker even wachten tot 3 jaar. (Was ook het advies van slaapcoach)

2 jaar geleden

Heb ergens gelezen dat ze het makkelijkste tussen de 3-8 maanden de speen stop kunnen hanteren en anders na 2,5 jaar weer. 🤷🏼‍♀️ Onze man vindt er nog troost in .. daarom laat ik het nog even zo.

2 jaar geleden

Wij hebben hem weg gedaan met 5 maanden. Af en toe best jammer dat we niet even de speen kunnen geven maar al vrij snel wilde ze hem echt niet meer.

2 jaar geleden

Ik ga hier pas met 2,5 aan denken. Hij heeft hem nu nog "nodig". Mijn neefje heeft toendertijd met 3 jaar hem zelf weggegooid. Was zich er op die leeftijd heel bewust van. Wel op de dag zo min mogelijk. Maar als hij ziek is krijgt hij 'm gewoon.