6 Reacties

3 maanden geleden

Mijn dochtertje praat heel goed voor haar leeftijd en heeft het ook een korte periode gehad toen ze bijna 3 jaar oud was. Mijn schoonzusje (pedagoog) vertelde dat dat een fase is die hoort bij de taalontwikkeling. En het is inderdaad ook weer overgegaan. Mijn oudste dochter heeft dat nooit gehad, dus dacht eerst ook huh?

3 maanden geleden

Wij lopen wel bij een logopedist al (maar meer ook omdat ik enorm gestotterd heb en stotteren in de familie zit en het erfelijk is) en ze vertelde mij dat op deze leeftijd de woordenschat enorm aan het vergroten is, waardoor ze in hun hoofd al verder zijn maar hun mond het nog niet bij kan benen. Hier is het de kunst om het dan langzaam te herhalen en als ouder ook korte zinnen te gebruiken.

3 maanden geleden

Mijn zootje stotterde ook een periode! In zijn koppie wilde hij meer dan dat er uit zn mond kwam vertelde de logopedie. Ik herkende dit ook want hij maakte zulke sprongen, was ineens zindelijk en gebruikte woorden dat ik dacht hoe bedenk je het. Is toen vanzelf weer overgaan. Het is nu nog wel eens maar niet meer zo heftig als eerst. We kregen als tip het eigenlijk te negeren. Wachten tot hij is uitgesproken en vooral niet verbeteren, invullen of er om lachen en zeggen doe maar rustig.

20 dagen geleden

Hoe lang heeft het bij jullie ongeveer geduurd? Mijn zoontje stottert sinds anderhalve week ook ineens en ik vind het steeds erger worden

20 dagen geleden

Reactie op Baby2023april

Hoe lang heeft het bij jullie ongeveer geduurd? Mijn zoontje stottert sinds ...
Ik kan je vertellen dat het zo'n 5 weken heeft geduurd. Het is uit zichzelf weggegaan, en hij stotterd helemaal niet meer. Zijn spraak is heel erg vooruit gegaan. Dus had daar echt mee te maken.

18 dagen geleden

Reactie op Liz39

Ik kan je vertellen dat het zo'n 5 weken heeft geduurd. Het is uit zichzelf ...
Oké! Fijn dan het over is en zijn spraak zo vooruit gegaan is! Hier ook maar even aankijken dan.