9 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb met de suikertest in het zh (drankje en 2u wachten) te hoge waarden gehad.
Nu afgelopen week een dagcurve moeten bijhouden door 4x per dag te meten thuis en daar was de uitslag perfect van.
Ik heb dus geen zwangerschapsdiabetes en moet over 2 weken nog maar 1 keer een dagcurve door te sturen voor de zekerheid.
Mocht je het wel hebben, dan is het alleen maar goed dat ze het testen toch en kunnen ze je helpen om je waarden weer goed te krijgen, ik zou mij er niet te druk om maken!
Succes! 🍀
5 jaar geleden
9% vd zwangere vrouwen krijgen zwangerschapsdiabetes in Vlaanderen. Wel ook gelezen dat 4/5 vrouwen met teveel suiker dankzij voeding, beweging, etc dit wel onder controle kunnen houden.
Bij mij was de snelle suikertest (50g) + 1 bloedafname ook verstoord en net boven de grenswaarden (sinds juli 2019 ook verstrengd). Dus verplicht een uitgebreide suikertest met 75g + meerdere bloedafnames, genaamd Orale Glucose Tolerantie Test. Was toch een beetje nerveus en vond alles spannend met de gedachte 'wat als ik zwangerschapsdiabetes zou hebben?!'... Gelukkig goeie waarden 🙌!
Succes voor het verder verloop en alles komt zeker goed, beter een goeie uitgebreide controle dan het niet te weten
5 jaar geleden
Ik heb morgen mijn ogtt... Maak me er niet zo'n zorgen om...
Als de waardes goed zijn is het goed en als ze dat niet zijn dan weet ik het tenminste en kunnen ze er wat aan doen 🤷🏻♀️
5 jaar geleden
Reactie op Lelijke_heks
Ik heb morgen mijn ogtt... Maak me er niet zo'n zorgen om...
Als de waardes ...
Ik heb hem morgen ook. Succes alvast☺
5 jaar geleden
Ik zou vooral blij zijn dat ze het checken. Als je wel diabetes hebt en het wordt niet gesignaleerd, dan is dat echt niet goed voor je kindje. Bij mij zijn de bloedwaarden altijd perfect en is er tweemaal uit de OGTT gekomen dat ik wel (zware) zwangerschapsdiabetes heb, dus ik ben extreem dankbaar dat ik destijds zelfmoord intuïtie de OGTT heb aangevraagd. Succes!