33 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb morgen een afspraak en ga dan ook kijken wanneer ik de suiker test moet doen. Met drankje. Van vaderskant heeft de helft de erfelijke suikerziekte dus heb wel echt verhoogde kans. (Voor zwangerschap moet ik al elk jaar testen). Persoonlijk kan het geen kwaad dus ik zou het gewoon doen! Succes
5 jaar geleden
Reactie op Mama8765
Mag ik vragen waarom je dit met een Turkse achtergrond zou moeten doen? Is ...
Wanneer verhoogde kans op zwangerschapsdiabetes:
als je al eerder zwangerschapsdiabetes hebt gehad
als je eerder een baby kreeg van meer dan 4500 gram
als je overgewicht hebt; al voor de zwangerschap
als je een vader, moeder, broer of zus hebt met diabetes
als je van Hindoestaanse, Marokkaanse of Turkse afkomst bent
als je cholesterol of bloedsuiker te hoog is (gekopieerd en geplakt).
Ik ben wel echt benieuwd hoe het kan dat je met een dergelijke komaf meer kans hebt. Daar kan ik niks over vinden 🤷🏻♀️
5 jaar geleden
Reactie op Mama8765
Mag ik vragen waarom je dit met een Turkse achtergrond zou moeten doen? Is ...
Mensen met bijvoorbeeld een Turkse, Marokkaanse of Hindoestaanse komaf hebben verhoogde kans op suikerziekte, dus ook op zwangerschapsdiabetes. Heeft met de eetcultuur te maken (voor zover ik weet).
5 jaar geleden
Reactie op Annaghha
Wanneer verhoogde kans op zwangerschapsdiabetes:
als je al eerder zwangers ...
https://mijn.bsl.nl/diabetes-mellitus-bij-turken/422624 toch wat gevonden door niet specifiek op zwangerschapsdiabetes te zoeken. Interessant :-)
5 jaar geleden
Ik heb een prik apparaat meegekregen om vanaf 24 weken te prikken thuis.
Bij de eerste heb ik wel met een drankje gedaan, maar ik geef nog steeds over dus het gaat gewoon niet lukken.. 🤭
Mijn dochter was ook te ‘zwaar’ (3555 gram met 37 weken) en had het toen niet dus ik ga er niet vanuit, maar het kan geen kwaad om na te laten kijken.
Dit kindje wordt weer behoorlijk groot verwacht dus heb geen maat 50 in huis hahah. Overigens is mijn dochter nu langer dan gemiddeld en te licht dus het zegt echt helemaal niks (ook dat zegt niks over de toekomst natuurlijk). Ik kreeg namelijk wel eens opmerkingen vooral van mijn schoonmoeder dat ze toch wel behoorlijk mollig was en dat ze dat later ook weer kwijt moest raken, maar ja, ik kon moeilijk mijn melk minder voedzaam maken. Werd daar toen wel een beetje onzeker van, maar dat is dus echt niet nodig!
5 jaar geleden
Voor de dames die de test met het suikerdrankje nog moetten krijgen. Het is wel te doen allemaal. Alleen het wachten duurt lang.
Maar niet schrikken als je ineens slecht word. Gebeurt echt heel veel zeiden de verplegers. En heeft ook niks te maken met de uitslag.
Ik zelf ben flauwgevallen, en de vrouw naast me overgegeven 🤣 en die aan
de andere kant had weer helemaal nergens last van haha.
Blijkbaar zit er 200 gram suiker in dat drankje! 😮
En kwam het overeen met 8 snickers eten in 5 minuten, dat doe ik dan zelf liever 😂😂😂😅
Bij mij deden ze nuchter bloedprikken, daarna het drankje en tussendoor een bloeddruk meting.
Een uur na het drankje prikken,
En 2 uur na het drankje prikken, en toen mocht ik eindelijk eten 😅 uurtje wachten en toen kreeg ik de uitslag.
5 jaar geleden
Voor de dames die de test met het suikerdrankje nog moetten krijgen. Het is ...
Zo veel?!?!?!
5 jaar geleden
Reactie op Marianne123
Zo veel?!?!?!
Volgens diverse websites drink je 200ml maar er zit “maar” 75 gram glucose in. Dus gelukkig wat minder dan die 200.
5 jaar geleden
Reactie op Marianne123
Zo veel?!?!?!
Jaa de verpleegkundige zei tegen mij van wel haha! Dus ga ervan uit dat het klopt 🙈