25 Reacties
5 jaar geleden
Tsjaa, dit blijft toch echt je eigen keuze.
Na 5 mislukte zwangerschappen. Heb ik echt zo iets van.. No thanks, ik eet het volgend jaar wel weer. Dat geldt voor alle dingen die ik zoooo lekker vind en die afgeraden worden. Heb nu echt zo iets van.. Liever nu even, dan maar niet. Dan straks.. Had ik maar.
5 jaar geleden
De bacterie is voor je ongeboren kindje wel schadelijk. Waar je zelf weinig/niks merkt kan het wel schade voor je baby betekenen.
Ook is tonijn e.a. roofvissen niet wenselijk om te eten, er kan bvb een hoge hoeveelheid kwik in de vis zitten die ook schadelijk is.
Ik zou het risico niet nemen, en eet dan ook netjes alleen wat er volgens het Voedingscentrum geadviseerd wordt. (App ZwangerHap)
5 jaar geleden
Reactie op Mirjameline91
De bacterie is voor je ongeboren kindje wel schadelijk. Waar je zelf weinig ...
Oohh dat mis ik nog het meest....mn geliefde tonijn😍. Maar ik ben 't helemaal met je eens!
5 jaar geleden
Oohh dat mis ik nog het meest....mn geliefde tonijn😍. Maar ik ben 't helem ...
Ik ben ook absoluut een visliefhebber😁! En het is me nu alles waard om dat even uit te stellen.
5 jaar geleden
Ik heb zelf laatst gemaakt met normale rijst en dan met komkommer en advocado.. geen vis.. risico is echt te hoog vind ik.. eetsmakelijk..
5 jaar geleden
Net weer sushi besteld. Alles behalve rauwe vis (dus geen tonijn en zalm, ook geen paling). Ik hou van surimi en garnaal dus alles daarmee kan nog wel. Viskuit vraag ik altijd apart erbij te leveren. Me vriend kan op deze manier nog wel genieten van o.a sashimi, die er apart bijgeleverd wordt.
5 jaar geleden
Let erop dat het in een keuken waar ook alle rauwe vis over de planken heen gaat.. (als je het bij een restaurant haalt uiteraard). Hier gaan ze ervan uit dat je alles rauw eet dus ze nemen het minder nauw met het geschreiden houden van gebakken en rauwe producten. Mijn man is chefkok en kent verschillende keukens, ik zou het dus echt afraden om sushi te bestellen als je zwanger bent. Maar als je een beetje handig bent kan je uiteraard wel zelf aan de slag, en dan kan je toch nog een beetje genieten!
5 jaar geleden
Een listeria bacterie kan een miskraam veroorzaken, dus als je die gok durft te nemen moet je dat vooral doen.
Ik ben stapelgek op sushi maar ik haal het echt niet in mijn hoofd om het leven van mijn baby op het spel te zetten voor een avondje sushi... dan maar even 9 maanden niet, als het goed is heb je nog een heel leven voor je...
En tsja vers... wat is vers.... je kan me veel wijs maken maar de all you can eats sushirestaurant hebben geen vers gevangen vis van gister 😉
Ik zou zeggen, bijt even door, er zijn ergere dingen op de wereld, en volgend jaar smaakt het extra lekker👍
5 jaar geleden
Omgeving Enschede/Hengelo kun je veilig bij Tao en Umami eten 😁 staan ze om bekend.. en dan heb ik het over de verse zalm..
5 jaar geleden
Omgeving Enschede/Hengelo kun je veilig bij Tao en Umami eten 😁 staan ze o ...
Werd zelfs door de verloskundige beaamd
5 jaar geleden
Ik zou dit absoluut niet doen! Rauw vlees en rauwe vis kunnen ziekmakers bevatten die dus voor een miskraam kunnen zorgen. Als je er echt zin in hebt weeg dan af of je trek in sushi het risico waard is. Listeria kan ook in de koelkast leven dus ook groente wat je rauw eet moet je goed afspoelen.
5 jaar geleden
Tsjaa, dit blijft toch echt je eigen keuze.
Na 5 mislukte zwangerschappen. ...
Gelijk heb je dame
5 jaar geleden
Wij zijn vrijdag nog bij ons vaste sushi restaurant geweest. Heb alleen de tonijn en paling links laten liggen. Zij werken met tablets en kunnen die instellen op zwangerschap. Heel fijn :)