Hou iedereen
Mijn zoontje is 15 maanden. Hij begrijpt de taal maar spreekt in een soort Russisch.
Enkel dada en ba (Bumba) zegt hij. Voor de rest geen enkel woord. Wel mama en papa maar random.
Iemand tips en tricks om hem toch dat te helpen? We benoemen heel veel en herhaling...
Hahaha dit is zeker geen taalachterstand. Mn oudste deed dit ook. Die praat nu je oren van je kop. Relaxt en alles op z'n tijd. Begrijpen is al super. Spreken komt wel.
Denk dat je op deze leeftijd niet kan spreken over een taalachterstand. Mijn oudste zei na 1,5j een paar woorden. Toen hij 2 werd ineens vol zinnen. En loopt nu eerder voor op zijn spraak. Jongste van 15 maanden zegt ook niet meer dan papa hoor:). Ik denk dat wat je doet goed is, veel blijven praten en vooral zijn begrip is van belang.
Komt vanzelf zou ik zeggen!
Succes!
Volg speechsisters op Instagram. Ze hebben tal van leuke tips om met woorden te oefenen.
Ik zou me persoonlijk nog geen zorgen maken. 2 woorden vind ik al hartstikke goed!
Dit is nog geen taalachterstand hoor. Zeker als hij al veel begrijpt! Het spreken komt vanzelf… zoals je al doet veel blijven benoemen! Voorlezen, liedjes zingen ook altijd goed. Dan komt het vast vanzelf!
Huh je kindje is pas 15 maanden, ik zou me echt nog geen zorgen maken hoor. En dat ‘russisch’ gebrabbel hoort er een beetje bij, doen zowat alle kindjes.
Voorlezen, veel blijven praten, alles benoemen, liedjes zingen. Gaat vast goed komen!
Mijn zoontje is ook 15 maanden. Hij zegt random baba en mama maar niet tegen ons en verder ook nog niks. De een is vlotter dan de ander haha, komt wel met de tijd. Nu nog lekker rustig, straks praat hij de oren van mijn hoofd!
Lekker laten gaan. Ons zoontje is snel. Met 14 maanden rende hij door het huis. Heeft de motoriek van een peuter etc etc. Hij snapt alles en praat idd beetje een eigen taal, zingt de hele dag maar onverwtaanbaar. Hij heeft gewoon al zijn energie gestopt in de dingen die hij leuker vind en handiger vind dan praten. En bij ons word ook gevraagd: praat hij nog niet? NEE…zucht. Komt goed
Geen zorgen. De een focust meer op motoriek en de ander op taal.
Die van mij was snel om te kruipen en lopen en kan al schroeven vastdraaien met inbussleutels 🙄.
Maar praten is alleen mjamjam bij eten/drinken en verder af en toe gebrabbel.
Komt allemaal vanzelf.
Zoontje bijna 17mnd en praat ook heeeeeel de dag door, enkel onverstaanbaar. Met handen en voeten, verschillende toonsoorten, lief, een vraag, boos; maar ook een soort Russisch.
Hij begrijpt wel alles wat we hem vragen en zeggen.