3 Reacties
één jaar geleden
Komt vanzelf. Elk kind heeft zijn eigen tempo.. miss veel boekjes met plaatjes bekijken, dat vindt mijn zoontje geweldig. Hij is gisteren 2 jaar geworden en zijn woordenschat wordt met de week groter en benoemt en verteld steeds meer! Mijn oudste kende met 1-1.5 jaar al heel veel woorden.
één jaar geleden
Met 2 jaar zal er een afspraak komen bij het consultatiebureau, zij kunnen eventueel verwijzingen geven als er echt aandacht aan besteed moet worden. Mijn zoontje zei ook bijna niks toen hij net 2 was en heeft uiteindelijk logopedie gekregen en gaat 4 ochtenden naar de peuterspeelzaal met vve. Hij is in januari 3 geworden en praat echt heel veel beter en ook veel meer. Veel lezen, zoveel mogelijk benoemen en duidelijk praten werd mij aan alle kanten aangeraden en deed ik ook al sinds hij 1 was maar ieder kind ontwikkeld zich weer anders.
één jaar geleden
Gaat je zoontje naar de opvang? Mijn zoontje zegt ook maar 4 woordjes (is van 3 april) en gaat vanaf volgende week naar de peuterspeelzaal voor 3 ochtenden. Daar hebben ze ook al aangegeven dat hun ook eventueel contact op kunnen nemen met het consultatiebureau als hun vinden dat de woordenschat niet vooruit gaat. Wij hadden zelf al eerder contact opgenomen met cb en ze wilden het nog even afwachten tot de volgende afspraak midden april. Dan krijgt hij waarschijnlijk een vve indicatie. Mijn zoontje kent wel alle woorden, we oefenen veel met plaatjes en voorlezen (en soms pretlettertjes op youtube) en kan ook alles aanwijzen als ik wat vraag. Maar de woordjes komen nog niet uit zijn mond.