19 Reacties
5 jaar geleden
Domme vraag misschien, maar: gebruik je ze dan met boterhamzakje en al in je onderbroek? Dus dan kunnen ze geen bloed enz opnemen? Want zonder lijkt me dat je hele onderbroek nat wordt en het misschien zelfs vastvriest 😅🥴
Sterkte met de opname, veel beterschap! Hoop dat alles goed mag gaan!
5 jaar geleden
Dat gaat lekken vrees is. Ik zou appelstroop gaan invriezen in zakjes. Wel koud, niet hard en geen lekkage.
5 jaar geleden
Bevroren maand verband werkt super ook voor borst stuwing trouwens het voel echt hemels op dat moment
5 jaar geleden
Reactie op Stinapa
Domme vraag misschien, maar: gebruik je ze dan met boterhamzakje en al in j ...
Dit vraag ik me ook al een tijdje af🙈
5 jaar geleden
Reactie op Juli-Augustus
Dit vraag ik me ook al een tijdje af🙈
Zelf gebruikte ik dit ook na de vorige bevallingen en dan deed ik het bevroren maandverbandje met boterhamzakje in een hydrofiel washandje en dan in je onderbroek. Je kan ook kiezen voor een wegwerpwashandje zodat je het na gebruik helemaal weg kan gooien. Heb zelf nooit last gehad van lekkage ofzo. Ik ga het nu zeker weer doen...
5 jaar geleden
Reactie op Stinapa
Je kunt het maandverband in een (hydrofiel) washandje doen. Anders gaat de boel plakken.
5 jaar geleden
Reactie op Stinapa
Het gaat redelijk goed met ons. We moeten erg bijkomen.
5 jaar geleden
Mijn vorige kraamhulp deed bladeren van koolsla invriezen (nat maken en invriezen in boterhamzakjes) en dan een paar blaadjes tegelijk op je borsten tegen de stuwing. Stinkt wel als het ontdooit maar werkte heel goed. Ik wilde geen borstvoeding geven bij de 1e, maar ik maakte het wel aan. Met een paar keer per dag die bladeren erop voelde je de stuwing bijna met het uur afnemen, na 2 dagen was het helemaal weg.
5 jaar geleden
Tja, ik had bevroren doperwtjes in huis gehaald vorige keer, maar niks nodig gehad. En ik had echt wel een paar hechtingen.
Dus goed om er eentje klaar te leggen maar laat je niet gekmaken he ;)
5 jaar geleden
Ja, ik heb vier zipzakjes met een plakkaat appelstroop in de vriezer liggen. Die stopt de kraamzorg dan in een (hydrofiel of wegwerp) washandje. Dat is heel lekker koel op de punani of stuwende borsten. Goede ervaring mee de eerste kraamweek. Je kunt ze daarna zo weer invriezen.
5 jaar geleden
Reactie op mamatessa
Gebruik je dan boterhamzakjes met appelstroop in een washandje.. en daarond ...
Nee, gewoon dat zakje in het washandje (zo'n dun mogelijke stof/materiaal) en dan tegen de huid. Mocht dat nog te heftig voelen, dan eventueel iets dikkere (wasbare) stof om het zakje gebruiken of twee laagjes wegwerpwashandjes. Ik vond de hydrofiele washandjes ideaal.