18 Reacties

5 jaar geleden
Ik denk van wel gezien het een crème is die je uitwendig gebruikt!:)
Op Google lees ik veel tegenstrijdige antwoorden. Een zegt ja en ander weer nee.😅 Misschien een alternatief zoeken of even navragen bij je verloskundige?

5 jaar geleden
Bij sommige kan het niet. Staat duidelijk op de bijsluiter. Maar bij twijfel zou ik toch even je verloskundige vragen.

5 jaar geleden
Ik gebruik Biofreeze en deze is veilig te gebruiken tijdens zwangerschap, maar niet meer als 3x per dag gebruiken. Veel fysiopraktijken werken er ook mee. Heel fijn spul. Gebruik het al ruim 10 jaar. Schaf daarom ook altijd de 400ml pompfles aan. Is voordeliger dan de kleine verpakkingen.

5 jaar geleden
Ik gebruik Biofreeze en deze is veilig te gebruiken tijdens zwangerschap, m ...

Mag ik vragen wanneer en waarvoor je dit gebruikt? Ik ga namelijk zelf ook altijd voor warmte ipv koude. Zeker in de koude maanden.

5 jaar geleden
Tijgerbalsem waar kamfer in zit zou ik niet gebruiken. Dat is het ingrediënt waardoor je bv. Vicks Vaporub ook niet mag gebruiken. In rode tijgerbalsem zit altijd kamfer. In andere balsems zit soms kamfer, dus kijk even in de ingrediëntenlijst.

5 jaar geleden
Reactie op Venkel
Tijgerbalsem waar kamfer in zit zou ik niet gebruiken. Dat is het ingrediën ...
Dat moet je alleen niet gebruiken bij je kindje en/of oppassen met borstvoeding geven, omdat het in aanraking kan komen met je kindje aangezien je het op je borst smeert en je kindje bij je drinkt. Voor jezelf is het niet schadelijk.

5 jaar geleden
Reactie op MarthaHari
Mag ik vragen wanneer en waarvoor je dit gebruikt? Ik ga namelijk zelf ook ...
Ik gebruik het op mijn onderrug en flanken als ik last heb van de bandenpijn en/of andere rugpijn. Max 3-4x per dag. Het helpt zeker de pijn verlichten bij mij. Ik werk in de zorg en belast mijn lichaam dus veel.
# Biofreeze Verkoelende Gel is in te zetten bij onder andere:
- spier- en/of gewrichtspijn;
- blessures;
- revalidatie;
- artritis;
- rug-, schouder-, hoofd- of nekpijn;
- overbelaste spieren;
- verrekking en verstuiking;
- tijdens of na trainingen.
# Wat is Cryotherapie zoals vermeld op de verpakking van Biofreeze?
Cryotherapie is het Engelse woord voor “Koude therapie”. Het unieke van Biofreeze zit hem in de combinatie van natuurlijke menthol en de verdamping van alcohol, waardoor u een ‘koud gevoel’ op de pijnlijke plek krijgt.
Dat veroorzaakt twee reacties:
- de microcirculatie en de doorbloeding worden gestimuleerd
- de zenuwuiteinden opperhuid worden beïnvloed, daardoor voelt u minder pijn
en kunnen uw spieren zich ontspannen.
Het effect van Biofreeze is groot doordat het lichaam zich aan de omstandigheden aanpast en direct ‘reageert’ op de kou: bloedvaten vernauwen zich en lokaal kan de doorbloeding zelfs stoppen. De koude reactie is echter kort en er volgt een tegenreactie : het bloed gaat weer stromen en het lichaam wordt weer van binnen opgewarmd. Dit is vergelijkbaar met het opwarmen van bevroren of koude handen: je krijgt dan vaak een gloeiend gevoel.
# Kan ik Biofreeze gebruiken als ik zwanger ben of borstvoeding geef?
U kunt Biofreeze gebruiken tijdens de zwangerschap of tijdens het geven van borstvoeding; het bevat geen schadelijke stoffen en komt niet in de bloedbaan terecht. Zorg er wel voor dat u het veilig gebruikt, en niet in aanrakeing laat komen met uw baby (wanneer u borstvoeding geeft).

5 jaar geleden
Ik gebruik het op mijn onderrug en flanken als ik last heb van de bandenpij ...
Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik voel me een beetje schuldig dat je zoveel overgetypt hebt. Misschien had ik gewoon even moeten googlen. 🙈
Klinkt goed trouwens. 😊 Ik heb heel vaak last van mijn nek- en schouderspieren namelijk. En daardoor is het moeilijker te ontspannen om te kunnen gaan slapen en ook krijg ik daar vaak hoofdpijn van.
Hopelijk is de geur niet te intens, want dat vind ik nog wel eens een dingetje, vooral nu in de zwangerschap.

5 jaar geleden
Reactie op MarthaHari
Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik voel me een beetje schuldig dat j ...
Geen probleem hoor. Het bovenste deel is getypt en de rest plakken en knippen 😉.
Klopt, van al die spierpijn krijg je vaak ook spanningshoofdpijn vanuit je nek. Bekend probleem. Je kan altijd de tube uitproberen. Bij etos, kruitvat ook te koop enzo. 100ml voor ongeveer €13,50-14. De gel helpt bij mij beter als de spray of de roller, maar soms kan de spray wel handig zijn op moeilijke plekken en je op dat moment niet iemand hebt om je in te smeren.
De voornamelijke geur wat je ruikt is eigenlijk menthol. Geen andere vervelende kruidengeuren oid.

5 jaar geleden
Geen probleem hoor. Het bovenste deel is getypt en de rest plakken en knipp ...
Gelukkig! Dat is fijn om te weten van de geur. Nogmaals dankjewel. 😊

5 jaar geleden
Reactie op FKPM
Spiroflor warm van VSM is een goed alternatief. Gebruik het ivm pijnlijke e ...
Klopt, die werkt ook goed, maar ruikt best wel. Het is maar net waar je (nu) tegen kunt.