6 Reacties

2 jaar geleden

Ik kan alleen maar zeggen dat ik je al het geluk toe wens! Ik ben weggegaan op mijn dochter haar eerste verjaardag met haar samen. Inmiddels bijna 2 maanden gescheiden. Succes!

2 jaar geleden

Heel veel geluk samen! Let alleen wel even op met de toeslagen, waarschijnlijk krijg je dan minder maar zou t wel even van te voren goed berekenen! Succes saampjes!

2 jaar geleden

Uiteraard hoop ik dat jullie heel gelukkig worden. Toch goed om na te denken over wat als het mis gaat.. Kan je eventueel de huurwoning met huisbewaring aanhouden?? En als je mee gaat betalen aan de hypotheek zou ik (op termijn wellicht) ook kijken of je mede-eigenaar zou kunnen worden. En meteen weer inschrijven bij de sociale woningbouw in jouw omgeving.

2 jaar geleden

Zeker even bij de woningbouw navragen of je, je huis tijdelijk mag verhuren in verband met proef samenwonen. Dit mag maximaal 1 jaar en geeft toch wat zekerheid voor als het anders loopt dan je had verwacht. Veel geluk.

2 jaar geleden

Hou er rekening mee dat je al je toeslagen verliest als jullie samen goed verdienen. En zorg ervoor dat je financieel onafhankelijk blijft. Ik sta er sinds kort voor de derde keer alleen voor met eerste twee keer 1 kind en nu 2 kinderen. En stond 2x op straat met niks. Geen geld, geen huis en deze keer alles zo van te voren al geregeld toen alles nog goed was dat ik voor mijn kinderen niks hoef te veranderen. Hoe mooi het er nu ook uitziet, houdt rekening met de toekomst. Veel geluk met elkaar. En succes met het geregel eromheen.

2 jaar geleden

Als je gaat samenwonen in het nieuwe jaar je toeslagen ed stop zetten per januari. Anders mag je alles gaan terugbetalen in eerste instantie omdat je een toeslag partner hebt 🫣