66 Reacties

5 jaar geleden

Ik volg even, ik heb vanmiddag toevallig alle kleding alvast uitgezocht op kleur en op welke temperatuur ze gewassen moeten worden 😅

5 jaar geleden

In de wasmachine 😉

5 jaar geleden

Eerst alle nieuwe kleertjes in de "week" zetten. Dat wil zeggen, nachtje koud water met azijn. Dan krimpen de kleertjes minder makkelijk en lopen de kleuren niet meer zo uit in de was. Verder was ik op het moment alles van de baby met neutral wasmiddel. Verder heb ik van de kraamzorg tijdens de intake het advies gekregen om als je geen apart wasmiddel hebt, wassen met klein beetje eigen wasmiddel en een beetje azijn aan je wasmiddel toe te voegen (azijn maakt de kleertjes zacht en behoud de kleur) en als je wasprogramma klaar is, nog even je wasmachine op een speciaal extra spoelen progamma zetten. Hoop dat je hier wat aan hebt😉

5 jaar geleden

Reactie op Gabsy

In de wasmachine 😉
Ja wasmachine, maar hoe🤪 wordt er wasmiddel gebruikt is dat verstandig of

5 jaar geleden

Ja wasmachine, maar hoe🤪 wordt er wasmiddel gebruikt is dat verstandig of ...
Haha Ik was het gewoon met wasmiddel, wel op hand was functie en 30 graden

5 jaar geleden

Neutral wasmiddel! Alles idd scheiden qua kleur en na het wassen strijken! Verder kun je er weinig aan doen lijkt me😬

5 jaar geleden

Tip voor wasmiddel (want neutral leuk maar wil dat het lekker ruikt): Marcel’s Green Soap vanilla & cotton. Lekker subtiel geurtje. En anders de zwitsal geurbuiltjes, altijd fijn.

5 jaar geleden

Ik heb per pakje gekeken wat op het label staat, maar tot nu toe een paar pakjes op de hand gewassen met Robijn wasmiddel met milde Zwitsal geur😍 één dekentje ook, die mocht ook in de droger en werd daar lekker zacht van.

5 jaar geleden

Met mijn eerste gebruikte ik Baby Reus om alles te wassen,wat een heerlijk geur. Nu net ontdekte dat die uit assortiment is 😭 op bol.com Le Chat gevonden die bijna zelfde geur heeft, maar is wel heel mild en perfect voor baby kleertjes. Verder gewoon normale was programma op 30 graden en de droger op lage temperatuur. Je kan ook je wasmachine schoonmaken voordat je de eerste baby was gaat doen.

5 jaar geleden

Zo'n colorcatcherdoekje erbij, dan kun je ook verschillende kleuren samen wassen

5 jaar geleden

Gewoon kort programma fijne was op 30 graden met Robijn Zwitsal wasmiddel en wasverzachter. Je kan inderdaad een scheutje azijn toevoegen bij de gekleurde was.

5 jaar geleden

Ik was alles op 40 graden mee AH Puur kleurenpoeder. Aan strijken doe ik niet, ondanks dat het soms geadviseerd wordt. Ik strijk nooit 😅. Dan zou ik nog liever alles nat even in de magnetron leggen, zoals aangeraden wordt bij vaatdoeken ik bacteriën te doden. Maar dat doe ik ook niet 😉. Sokjes kun je het beste in een wasnetje doen als je ze niet tussen de rubbers vandaan wilt vissen.

5 jaar geleden

Typ hier je reactie

5 jaar geleden

Oh wauw... Wat ben ik slecht 😅 Ik heb gewoon alles op kort programma, 30 graden in de machine gegooit.... Neutral wasmiddel (houd niet van geurtjes) En dan wel wit en kleur gescheiden maar gewoon alle kleuren door elkaar 🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

Ik ga de kleertjes enzo wassen met puur van albertheijn zit geen parfum enzo in en is goedkoper dan neutral wasmiddel.

5 jaar geleden

Ik heb alles gewassen op handwas (en dan gescheiden 30 of 40 graden en op kleur) maar gewoon ons eigen wasmiddel gebruikt, wel zonder wasverzachter maar als de baby er niet tegen kan, kan ik altijd nog speciaal wasmiddel kopen 🤷🏻‍♀️😉

5 jaar geleden

En moet je nu wel of niet de kleertjes strijken? Ik hoor en lees daar erg wisselende verhalen over.

5 jaar geleden

Ik heb de kleertjes gewassen met puur van de AH en daarna alles gestreken.

5 jaar geleden

Gewoon in de wasmachine. Een witte was, een bonte was. Alles op 30 graden. Gewoon met ons normale wasmiddel.

5 jaar geleden

Ik heb vandaag alles gewassen, alles per kleur (gelukkig beddegoed&hydrofiele luiers etc in 2 kleuren combi’s gekocht zodat het makkelijk met elkaar te combineren is in de was zonder dat het lelijk wordt! Roest oranje + bruin tinten & lichtblauw + zeegroen/grijs😅) Ik heb gister de wasmachine eerst op 90 graden met niks erin laten draaien en het filter schoongemaakt, dit ook omdat we twee honden hebben en ik de baby kleren zolang mogelijk honden haar vrij wil hebben. En vandaag alles op 30 graden per kleur gesorteerd(waarvan ik weinig dezelfde kleur had heb ik op kort programma gedaan) en gewassen met een heel klein beetje parfum vrij wasmiddel. De sokjes in een netje/kussensloop geknoopt en alle kleding binnenste buiten(ik doe alleen de rompers, mutsjes en pyama/boxpakjes, de broekjes&vestjes vind ik zonde in de was en onnodig, behalve als het tweedehands is)