Goedemorgen, wij hebben een zoontje van 3,5. Ik wilde altijd al heel graag moeder worden en was ook helemaal in de wolken toen het eindelijk zover was. (Helaas na wat tijd en verdriet)
Ik werk in de Horeca voor 28 uur, geen vaste dagen en tijden. Elke week is anders en sommige dagen bestaan uit 17 uur werken of soms uit paar uurtjes voorbereiden. Ivm opvang is dat dus heeeel moeilijk. Onze zoon gaat daarom naar een gastouder die erg flexibel is. Helaas in alle vakanties vrij is en elke donderdag. Dat is echt een hoop gepuzzel. Mijn man werk voor zichzelf en kan/wilt eigenlijk niet vrij nemen. Dat kost ons anders “veel” geld. Dit is echt een stress ding voor mij.
We wonen in ons droom huis maar moeten nog wel veel afmaken en naar onze wensen veranderen. Dus niet gaan werken is eigenlijk ook geen optie voor mij..
Nu twijfel ik dus of ik wel nog een kindje wil/moet willen (proberen). 😕 Het zwanger zijn lijkt me weer heerlijk, ik had echt een mooie en leuke zwangerschap maar dat eerste jaar met een kleintje was zo zwaar.(veel buikkrampen, slecht eten en slapen)
Ik twijfel aan mezelf of ik er eentje bij wel aankan. Mijn man wilt wel graag en steunt mij echt.
Ook willen we voor we eventueel voor een kleintje zouden gaan nog een reis willen maken met ze 3e naar Thailand. Nog geen leerplicht en met een kleintje willen we dat niet. Keuze stress want ook het huis moet af! Tijd en geld is echt stressvol.
Moest dit even van me afschrijven. Andere herkenning hierin? Wat denken jullie dat we goed aan doen? Ben ik gewoon te veel aan het overdenken?
Dankjewel voor het leven alvast 🥰