12 Reacties

2 jaar geleden

Gedeeltelijk herkenbaar. 😁 Bij ons is er ook twijfel, maar om een andere reden. Ons meisje is deze maand ook 16 maanden. Ik wil dolgraag een 2de kindje, maar er is wat twijfel. Mijn man is wat ouder en had al 2 kinderen uit zijn vorige relatie. (tieners nu) We twijfelen er niet aan dat we nog een kindje even graag gaan zien, en we zijn ervan overtuigd dat ons meisje een super grote zus zou zijn. Ik had gewoon graag wat langere tijd willen hebben tussen de 2, maar mijn man wil gezien zijn leeftijd niet langer wachten...

2 jaar geleden

Zelf heb ik altijd gezegd meerdere kinderen te willen, want alleen is ook maar zo alleen. Toen mijn eerste kindje een zoontje 5 maanden was, was ik al zwanger van de tweede een meisje. Ze zijn nu 2 en 1, en spelen steeds meer met elkaar. Ze zijn zo lief met elkaar, je ziet echt dat ze elkaar hebben. Het lijkt misschien lastig om je aandacht en liefde te moeten verdelen, maar als je daar genoeg van hebt moet dat zeker goed komen.

2 jaar geleden

Ik herken dit wel. Ik dacht altijd wel 2 kinderen te willen maar nu… onze dochter is zó leuk, verstoord een tweede kindje niet alles? We hebben het financieel nu comfortabel, kunnen onze aandacht verdelen tussen dingen die we belangrijk vinden etc etc…. Aan de andere kant vind ik de dynamiek in gezinnen met meerdere kinderen altijd zo leuk! Mijn man denkt heel duidelijk dat 1 goed is zo, maar ik heb toch een beetje twijfel……we gaan het wel zien de komende jaren!

2 jaar geleden

Ik denk vaak, een perfect moment is heel moeilijk te vinden. Mijn kinderen schelen 14 maanden en zijn zo leuk met elkaar, en ja ze hebben ook weleens ruzie of iets maar als ze nog zo klein zijn zijn ze voor mijn gevoel erg flexibel. Ik dacht tijdens mijn 2e zwangerschap ook echt dat ik mijn oudste te kort deed, was bang dat er verschil zou zijn in gevoel naar de kinderen maar ik hou van allebei net zo veel. Nu als we iets gaan doen of mijn zoontje van 2 krijgt iets dan vraagt hij ook altijd of z'n zusje ook mee gaat of ook hetzelfde krijgt, ze hoort er 100% bij. Uiteindelijk blijft het aan jezelf natuurlijk maar ik zou zeggen volg je hart, je hoofd volgt vanzelf.

2 jaar geleden

Als ik het zo lees... Ga ervoor! Komt goed 🥰

2 jaar geleden

Wij wilden altijd al twee kinderen en die wens is na de eerste alleen maar toegenomen. Natuurlijk hoort er wel wat schuldgevoel bij (waarbij niet als het op moederschap aan komt), maar als ik zie hoe goed mijn dochtertje kan spelen met haar neefjes en nichtjes heb ik er het volste vertrouwen in dat het goed komt. We zijn nu op vakantie met de hele familie en het is ook super fijn om al wat "test momentjes" te hebben in het spelen met / letten op meerdere kinderen tegelijk. Mijn cyclus liet wat lang op zich wachten en het zwanger worden ging dit keer wat moeizamer, maar er zal straks ongeveer 22 maanden tussen beide zitten. Het is spannend, maar ik kan niet wachten tot onze familie compleet is.

2 jaar geleden

Ik weet diep van binnen dat ik graag een groot gezin wil. Maar ik begrijp je twijfels heel goed! Ik twijfel soms ook wel, maar wel om andere redenen. Het leven nu met 1 kleintje is makkelijk, je kan alles nog doen. Je hebt nog tijd voor jezelf. Soms wordt ik al helemaal gek en overprikkeld van één kind, laat staan van 2 of 3 😂 en dan nog niet gesproken over zwanger zijn en mijn lichaam dat weer veranderd. Ben nu na 16 maanden eindelijk weer op gewicht. Maar ik denk dat dat ook wel weer went met meerdere kids. En inderdaad ze kunnen spelen en hebben een vriend(din) voor het leven. (Hoop ik haha)

2 jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde altijd 2 kinderen gewillen en nu twijfelen we allebei we houden zoveel van onze dochter dat we helemaal onze aandacht en liefde nog niet willen delen met een 2de kind. Tot nu toe accepteren wij deze gedachten gewoon en kijken wel wanneer wij zoiets hebben van we willen wel nog een 2de kind dan kunnen we het proberen maar wij hebben ook al geaccepteerd dat als we er geen meer willen dat dat ook goed is.

2 jaar geleden

Bij ons zit er 6,5 jaar tussen. De eerste paar jaar wilde ik absoluut geen 2e, ik vond het heerlijk zo. Maar na verloop van jaren kregen we toch kriebels voor een 2e. Ik zou het niet anders willen, mijn oudste heeft echt alle volle aandacht gehad die ik zelf voor ogen had en mijn jongste kan dat nu ook grotendeels. Maar nooit twijfelen aan of je het tweede even graag gaat zien. Je hart is groot genoeg om al die liefde te verdelen❤️

2 jaar geleden

Reactie op Silla88

Gedeeltelijk herkenbaar. 😁 Bij ons is er ook twijfel, maar om een andere ...
Bij ons exact hetzelfde! Maar dan 1 kindje uit zijn vorige relatie. Ik wil ook heel graag een tweede en liefst niet te veel tijd tussen. En toch kan ik er precies nog niet aan denken om alles terug opnieuw te moeten doen. we hebben wel echt een wildebras gemaakt. Een tweede die hetzelfde is overleven we niet denk ik 😅

2 jaar geleden

Ik herken het ook. Niet helemaal de zelfde redenen. Ons meisje is juist erg pittig sinds de dreumes tijd, en natuurlijk is ze onze wereld. En hoewel ik ze eerst weinig had, twijfels, zijn ze er nu destemeer. Inderdaad, wat doe ik m'n eerste dochter aan (ik had zelf als kind ook een enorm slechte band met mn zusje), wat leggen we nóg meer op de relatie van mij en man, hoe gaat het passen in ons leven, hoeveel meer gaat het van mijzelf kosten in me-time en energie. Wij hebben de knoop wel doorgehakt en zijn al even bezig, maar ik blijf het erg eng vinden. Nu denk ik wel dat het echt de eerste jaren zijn, die zwaar worden. En dat het daarna gewoon vooral heel erg leuk is. En als ik kijk bij vrienden met 2 jonge kinderen, dan is het zo leuk om de twee samen te zien. En is het inderdaad echt zwaar, maar vinden ze het zo enorm het waard. Naja, het is en blijft een eng iets, een eerste, en een tweede erbij net zo. Heel veel succes met je keuze!

2 jaar geleden

Ik herken dit wel een beetje hoor. Maar denk inderdaad dat je genoeg liefde gaat hebben voor twee. Zelf ben ik nu zwanger en als de kleine geboren wordt, zal ons zoontje 21 maanden zijn. Hij is nu al gek op baby's (zijn nichtje en bij de gastouder) en geeft vaak knuffels/kusjes/laat mondscheetjes op de buik. 😂 Ook denkt hij dat hij een baby in zijn eigen buik heeft. Zo lief, dat proces. Dat soort dingen geven ons hoop dat de liefde tussen ons allemaal er gewoon zal zijn straks.