9 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb vannacht hetzelfde moeten doen bij m鈥檔 zoon en dat is natuurlijk een makkelijker verhaal. Enige tip die ik heb is als het lukt met het plas zakje, laat de plas daar niet inzitten want dan is het onbruikbaar. Blijkbaar trekt de plas in dat zakje..hadden wij dus :)
Het enige wat ik me kan bedenken voor je dochter is misschien een zwem luier even aandoen? Die absorberen niet zo goed als een gewone luier.
4 jaar geleden
Hoi! Ik vang mijn dochters urine ook vaker op. Ze is 6 maanden en doe dit ook na het flesje ontbloot van onderen. Ik denk dat ze nu al te veel geplast heeft om er iets in te kunnen zien. Heb dit zelf ook gehad. Ellendig die urine van de kleintjes opvangen 馃様 Op thuisarts.nl staan nog wat tips voor urine opvangen bij mijn kind heeft blaasontsteking. Succes.
4 jaar geleden
Uw kind draagt luiers en kan nog niet lopen (baby's)
Maak eerst de piemel of vagina van uw kind schoon.
Hou het onderlijf van uw kind bloot.
Zet klaar:
een grote schone bak (om de plas op te vangen).
een klein schoon potje met deksel (om te vervoeren).
Geef uw kind te drinken.
Meestal plast een kind binnen 20 minuten na het drinken.
Laat uw kind op het aankleedkussen liggen. Blijf erbij.
Wacht tot uw kind plast, hou snel de bak eronder.
Giet het dan in het kleine potje. Sluit het potje goed af.
Breng de plas binnen 2 uur naar de huisartspraktijk.
Bewaar het potje in de koelkast als u het pas later kunt brengen. Maar breng het altijd binnen 24 uur.
Lukt het zo niet om de plas van uw baby op te vangen? Probeer dit:
In uw eentje de plas opvangen (1 persoon):
Na het voeden van uw baby wacht u tenminste 20 minuten.
Pak dan een pluk watten. Maak de watten nat.
Laat uw baby op zijn/haar rug op het aankleedkussen liggen.
Neem de watten in 1 hand. Houd het grote bakje vast met uw andere hand.
Maak met 1 hand rondjes met de natte watten over de onderbuik van uw baby. Het rondje maakt u tussen de navel en de schaamlippen of piemel.
Blijf rondjes draaien tot uw baby plast. Meestal is dit binnen 5 minuten.
Vang de plas op in de grote bak.
Bewaar het potje in de koelkast als u het pas later kunt brengen. Maar breng het altijd binnen 24 uur.
Samen met iemand de plas opvangen (2 personen):
Na het voeden van uw baby wacht u tenminste 20 minuten.
1 persoon houdt de baby onder de oksels vast. De beentjes bungelen los.
De 2e persoon tikt met 2 vingers zachtjes op de onderbuik. En houdt de bak in de andere hand vast.
Tik op de onderbuik tussen de navel en de schaamlippen (meisje) of piemel (jongetje). Tik 30 seconden lang, ongeveer 50 tikjes.
Dezelfde persoon masseert daarna 30 seconden de onderrug van de baby. Masseer door met 2 vingers zachtjes rondjes te draaien.
Tik daarna weer op de buik 30 seconden.
Masseer daarna weer de onderrug 30 seconden.
Doe dit net zo lang tot uw baby plast. Meestal is dit binnen 5 minuten.
Vang de plas op in de grote bak.
4 jaar geleden
Pff ja wat een gedoe is dat he....
Bij ons laatst na 6 plaszakjes (waarbij het mislukt was) wilde ze katheteriseren en toen begon ze gelukkig net te plassen
De week daarna in het wkz lukte het gelukkig wel bij het 2e plaszakje 馃槄
Heb je nog een tweede zakje? Ik ben er ondertussen achter dat er namelijk verschillende zakjes bestaan voor jongetjes en meisjes en dat die voor meisjes wat beter zitten (bij een meisje althans)