9 Reacties
5 jaar geleden
Hier alleen ervaring met eigen land door crossen met onze oudste. Met hem zijn we toen hij 4 weken was 3 uur in de auto geweest, ging prima. Wel na 2 uur even een kwartiertje eruit gegaan en hem op zn dikke speelkleed gelegd zodat hij even vrij kon bewegen en schone luier kon krijgen
5 jaar geleden
Wij gaan eind deze maand op vakantie naar Turkije.. onze baby is wanneer wij vertrekken 9-10 weken.
Normaal gaan we met de auto, en ivm dat we lang weg gaan, we daar een auto nodig hebben en het superduur is om daar voor lange tijd een auto te huren ziet het ernaar uit dat we het er met de kleine op gaan wagen ook weer met de auto te gaan.
We hebben al een autowiegje/bedje gekocht (zodat ze helemaal plat kan liggen ivm dat ze niet zo lang in de maxicosi mag) en het paspoort wordt volgende week aangevraagd. Ik vind het wel spannend zo’n eerste keer met haar, vooral nu ze nog zo klein is 🤞🏻
5 jaar geleden
Reactie op Lisaxh
waar en wat voor een reiswieg hebben jullie gekocht? wij willen ook graag m ...
Wij hebben gekeken naar de “Maxicosi Jade” en de “Jane Matrix Light 2”. Volgens mij waren dit de enige twee reiswiegen op de markt voor in de auto die volledig plat kunnen.
Wij hebben uiteindelijk voor de Jane Matrix Light gekozen, omdat deze ook inklapbaar is en dus ook als autostoeltje gebruikt kan worden. Dan hoeven we namelijk ook niet apart nog de maxicosi mee te nemen voor de kortere ritjes op vakantie.
De Jane Matrix is volgens mij alleen niet echt in een winkel te vinden om te bekijken.. weet ik niet helemaal zeker maar wij hebben hem in ieder geval tweedehands.
Is volledig veilig volgens ANWB en ADAC standaarden, met 3/4-puntsgordel en te bevestigen met zowel gordels als een isofix base van hetzelfde merk.
Hij gaat helemaal plat en heeft een goed matrasje dus kunnen ze eigenlijk gewoon in liggen zoals ze thuis ook doen.
Qua lengte zijn ze volgens mij tot 75cm.. 0-6 maanden staat er. De wieg zelf is iets van 80-85cm in lengte totaal.
De Maxicosi Jade moet of op een isofix base of volledig op het midden van de achterbank omdat je de volledig rechter en linker gordel moet gebruiken.
De Jane Matrix kan je dus ook op een isofix base gebruiken of met gordels, alleen heb je hierbij de mogelijkheid om gebruik te maken van een van de gordels rechts/links en dan de middelste gordel. Je kan dan als mama/papa er nog wel bij zitten op de vrije achterbankstoel. Dat was voor ons ook wel belangrijk.
5 jaar geleden
Reactie op Lisaxh
dankjewel voor je uitleg!! weet je toevallig of dit ook op de kinderwagen k ...
Ligt volgens mij aan het merk kinderwagen.. hij kan in ieder geval op de Bugaboo Cameleon, daar hebben wij adapters van meegekregen bij het overnemen ervan, maar deze passen helaas niet op onze Joolz kinderwagen..
Tot nu toe ook nergens een Joolz adapter kunnen vinden (weet niet hoe dat met andere merken zit), dus wij nemen de kinderwagen nog wel apart mee (maar dan zoveel mogelijk ingeklapt)