Op de verpakking van Pampers staat dat nummer 1 tot 5 kg kan en dat nummer 2 vanaf 4 kg kan.
M'n zoontje weegt nu 4,8 kg, maar nummer 1 lijkt nog prima te passen.
Vanaf wanneer gingen jullie over naar nummer 2?
Ik ging bij 4,5 kilo over naar maat 2, maar dat kwam, naast dat ze wel strak zaten, ook omdat haar plas soms doorlekte bij maat 2 Kruidvat luiers. Zo lang het past en niet doorlekt hoef je niet te wisselen natuurlijk, gewoon eerst opmaken en dan maat 2 kopen denk ik!
Ik gebruik Kruidvat.
Maat 1 (2-5kg) gebruikt tot week 6 denk ik, maar vanaf week 4/5 snachts al wel maat 2 (3-6kg) omdat hij snachts doorlekte in 1. Vanaf week 6 ongeveer maat 2 ook overdag en vanaf deze week maat 3 (4-9kg) snachts
Hij is zondag 10 weken en ongeveer 4,5 kilo
Ik ben naar 2 gegaan op 4,2kg en toen werden ze echt te klein. Ze lijken prima te passen totdat je een maat groter aan doet en die eigenlijk veel beter blijkt te zitten😅
Pampers valt breder dan kruidvat, dus na kruidvat maat 1 overgestapt naar pampers maat 1 en die zijn ongeveer even groot als kruidvat maat 2. Nu in kruidvat maat 2 (bij ong. 5kg) en dan over naar pampers maat 2 etc.
Mijn dochter ging al bij week 3 of 4 over naar maat 2. Ik denk dat ze toen 3,8 kg woog ofzo. Eerst had ik luiers van Kruidvat, maar vrij snel overgestapt op pampers ivm doorlekken
Pampers zijn inderdaad beter met opnemen dan kruidvat. Ik gebruik overdag kruidvat en voor de nacht pampers, want die krengen zijn mega duur. Daarintegen heb je inderdaad veel minder ongelukjes met pampers. Wij zijn met 4.8 kilo overgegaan op maat 2. Eerst maat 1 opgemaakt, maar die zat wel heel minimaal om zijn kont. Ik hoopte altijd maar dat de poepluiers meeviel.
Na 4 natte rompers.. Wilde het pak dat open is nog even opmaken, maar het k ...
Als het Kruidvat eigen merk is, mag je de gesloten pakken daar omruilen voor een andere maat. Je hebt dan geen bon nodig. Misschien een goed idee voor je!
Wij zijn sinds vorige week/2 weken terug ongeveer over op nummer 2. Hij weegt nu 5,6kg. Toen we over gingen denk ik 5,2kg ongeveer. Werden echt wel te klein, laatste paar ook niet opgemaakt in verband met elke keer doorlekken.