Hoi mama’s,
Ik schrijf dit in de hoop dat ik misschien andere ervaringen kan lezen. Ik heb nu het gevoel dat ik de enige ben.
Ik heb een dochter van 2.5 jaar oud. Sinds ongeveer een maand is het echt alleen maar huilen en alles maar dan ook alles tegenwerken. Het begint ‘S ochtends en het gaat door tot bedtijd. Soms ook wel in de nacht. Ze kan praten als een 4-jarige, dus dat maakt het soms echt een uitdaging. Ze bediscussieert echt alles. Het is bovendien constant mama mama mama, mama moet alles doen. Papa mag niks doen thuis. Het huilen/jammeren begint al vanaf het moment van wakker worden. Dan is het: nee geen luier verschonen. Het duurt soms echt een half uur voordat ik haar overhaal dat ze gaat liggen voor luierwissel. Ik kan echt niks maar dan ook niks doen. Als ik even naar de keuken ga, is het tranen met tuiten totdat ze opgetild wordt.
Hebben meerdere mama’s hier last van? Het lijkt me sterk dat dit de peuterpuberteit is. Het maakt me gewoon zo onzeker, soms ben ik bang dat ze wat mankeert.