82 Reacties

5 jaar geleden

Ook moet ik elke avond utrogestan opsteken, zijn extra progesteron hormonen. Ik heb deze ook gebruikt voor 12 weken om een miskraam te voorkomen (in 2020 helaas voor deze zwangerschap 2x meegemaakt). Ik heb dagelijks een paar keer een harde buik, meestal als ik opsta uit de zetel, maar ik denk dat dit ook vrij normaal is bij deze termijn? (Vandaag juist 26 weken zwanger)

5 jaar geleden

Ik moet straks op extra controle omdat ik vaak op een dag geen pijnlijke harde buiken heb. Gewoon eens kijken of de baarmoederhals verkort is...

5 jaar geleden

Ik heb wel veel last van harde buiken en zit dus ook met deze vraag.. heb volgend week controle staan en denk dat ik eens ga vragen of ze die van mij eens willen meten. Ik ben van nl en volgens mij doen ze dat niet standaard ( bij de 1ste sowieso niet)

5 jaar geleden

Hoi mommytobe en moontje mona, laten jullie weten hoe het was bij de controle? Ik vind het zelf heel moeilijk om het verschil te voelen tussen een harde buik, bandenpijn (alsof je huid te kort hebt) en gewoon de baby die zich aan het draaien is.

5 jaar geleden

Reactie op Katron

Hoi mommytobe en moontje mona, laten jullie weten hoe het was bij de contro ...
Ik zal het laten weten.. duurt nog wel even, pas volgende werk vrijdag controle. Een harde buik voelt net aan alsof je een voetbal hebt ingeslikt. Heel je buik is gewoon hard en niet in te drukken en kan pijnlijk aanvoelen. Banden pijn is vaak plaatselijk en kan wat uitstralen. BV als je ineens moet niezen en je krijgt een steek, dat is vaak een band op dat moment. Wanneer heb je weer controle?

5 jaar geleden

Bij mijn dochtertje is bij 28.4 een verkorte baarmoederhals ontdekt na veel slijmverlies en een beetje bloed. Was 1.4 cm. 6 dagen later is ze geboren. Ik had ook al langere tijd harde buiken. Ik hoor gelukkig ook veel verhalen van kindjes die braaf blijven zitten. De natuur en je kindje bepalen. En hoewel een 29 weker krijgen heftig is, nu is er niks meer van te zien. Sterkte, hou je rustig en hopelijk blijft de kleine lekker zitten.

5 jaar geleden

Reactie op moontje_mona

Ik zal het laten weten.. duurt nog wel even, pas volgende werk vrijdag cont ...
Ook volgende week donderdag opnieuw controle.

5 jaar geleden

Reactie op Mama Yasmina

Bij mijn dochtertje is bij 28.4 een verkorte baarmoederhals ontdekt na veel ...
Zeer beangstigend inderdaad. Controleren ze je nu meer met je eerdere vroeggeboorte?

5 jaar geleden

Reactie op Katron

Zeer beangstigend inderdaad. Controleren ze je nu meer met je eerdere vroeg ...
Meid ik heb een knipkaart.... elke 2-4 weken bmh metingen. Als ik iets voel of me onzeker voel, meteen bellen mag ik even komen (nu 2x gebeurd). Controles op infecties. Medicatie om baarmoeder rustig te houden. Tot nu (26 weken) alles stabiel. Helaas wel zwangerschapssuiker, het er niks mee te maken, dus nog meer controles. Het is een veilig gevoel!

5 jaar geleden

Reactie op Katron

Hoi mommytobe en moontje mona, laten jullie weten hoe het was bij de contro ...
Bij mij is men baarmoederhals 3cm niet onrustwekkend zei hij maar toch een weekje rust voorgeschreven en extra magnesium inemen.

5 jaar geleden

Hallo iedereen, ik heb vandaag controle gehad bij de gynaecoloog (25 w 2 dagen) en moet 2 weken rusten wegens verkorte baarmoederhals.. 21 januari mag ik terugggaan. Hij zei dat dit niet onmiddellijk wil zeggen dat er vroeggeboorte is maar wel verhoogde kans. Toch serieus geschrokken vandaag dus ik begrijp jullie bezorgdheid.

5 jaar geleden

Reactie op anndeb

Hallo iedereen, ik heb vandaag controle gehad bij de gynaecoloog (25 w 2 da ...
Hoi anndeb, quasi hetzelfde verhaal dus als bij mij! Ben nu al een week extra aan het rusten en heb nu al schrik om over een week terug te beginnen werken... als ik wat beweeg, vooral tegen de avond, als is het maar uit de zetel opsta, krijg ik een harde buik. Het is wel fijn dat we zo goed worden opgevolgd, ik begrijp dat zelf niet iedereen standaard controle krijgt van de lengte van de baarmoederhals.

5 jaar geleden

Reactie op Katron

Hoi anndeb, quasi hetzelfde verhaal dus als bij mij! Ben nu al een week ext ...
Rustig aan hoor allebei. Dat wil niet zeggen dat als je kindje geboren wil worden dat het dan niet komt. En proberen niet te stressen (lekker makkelijk gezegd hè) En idd, in Nederland is een meting niet standaard, zo is mijn dochter opeens geboren. Gelukkig gaat alles goed. Sterkte! En baby's, binnen blijven hoor, het is veel te koud buiten

5 jaar geleden

Reactie op Katron

Hoi anndeb, quasi hetzelfde verhaal dus als bij mij! Ben nu al een week ext ...
Ik denk inderdaad het belangrijkste is om niet te stressen, te rusten en veel aan de partner over te laten. Maar niet zo simpel natuurlijk. De dokter benadrukte ook bij mij dat dit niet wil zeggen dat ik vroeger zal bevallen dus ik probeer mij daarop te focussen. Maar ik maak me er natuurlijk toch druk om. Hopelijk blijven onze baby's alvast nog een tijdje zitten ;-) veel succes alvast met het rustig aandoen en het niet stressen.

5 jaar geleden

Reactie op anndeb

Ik denk inderdaad het belangrijkste is om niet te stressen, te rusten en ve ...
Ik hoop dat het jullie beter vergaat dan ons. Ik lig, totaal onverwacht, met 1cm ontsluiting en weeen in een avenue ziekenhuis met 26.5 weken. Ik ben bang dat het ieder moment kan gebeuren nu. Weer in de rollercoaster, helaas. Sterkte dames

5 jaar geleden

Reactie op Mama Yasmina

Ik hoop dat het jullie beter vergaat dan ons. Ik lig, totaal onverwacht, ...
Academisch ziekenhuis

5 jaar geleden

Reactie op Mama Yasmina

Academisch ziekenhuis
Aaaa neeen meen je niet!!! Hopelijk kunnen ze het nog wat tegenhouden 😥😥

5 jaar geleden

Reactie op Mama Yasmina

Academisch ziekenhuis
Ohh nee wat naar! Hopelijk kunnen ze je weeën remmen en blijft de kleine nog even zitten. Zet hem op en heel veel sterkte!

5 jaar geleden

Reactie op Mama Yasmina

Ik hoop dat het jullie beter vergaat dan ons. Ik lig, totaal onverwacht, ...
Ik denk aan je Yasmina, ik hoop dat de baby nog zo lang mogelijk bij jou in je buik mag blijven ❤️

5 jaar geleden

Is echt onzin, ik heb ook zo n controle gehad bij mijn vorige zwangerschap 3cm tekort. Artsen deden zo geschrokken.. En de gynaecoloog had het direct over mogelijke miskraam en hormonen toedienen of zo n ring wat ze kunnen plaatsen? En vooral heel rustig aan doen.. Ik heb 2 weken niet gesport. Na 2 weken had ik een afspraak gemaakt bij een andere ziekenhuis voor hetzelfde onderzoek bleek niets aan de hand! Volgens de artsen weten ze hier heel. Weinig over. Er is Niet veel onderzoek naar gedaan.. En voldragen zwangerschap gehad! Laat je niet gek maken. Nu bij mn tweede zwangerschap heb ik het niet laten onderzoeken. Stress minder.