13 Reacties
5 jaar geleden
Vitamine e crème. Iemand die normaal bij mij zwemt smeert en slakkenspul op van de action... ik moet zeggen dat na zwangerschap 1 en die Vitamine e crème er een hoop wel weg ging maar niet alles
5 jaar geleden
Striae gaat helaas niet meer weg, maar het wordt wel lichter van kleur. Goed blijven vetten is belangrijk om huid soepel te houden. Water drinken en je vocht op peil houden helpt daarnaast ook. Helaas is er geen ‘wondercreme’ of andere oplossing die je hier vanaf helpt.
5 jaar geleden
Helemaal weg gaat het inderdaad niet meer.
Wel word het minder zichtbaar.
Wel belangrijk om je huid nu goed te verzorgen en te kalmeren en herstellen.
Dr Jetske Ultee/ undercover skincare heeft een hele fijne bodylotion.
Die net even wat meer doet als een gewone bodylotion of olie.
Ik zeg niet dat hier je striemen als sneeuw voor de zon mee verdwijnen helaas!!
Maar het verzorgd je huid erg goed kalmeert en beschermt.
Na een poosje staat Paula’s choice body lotion op mijn verlanglijstje skin smoothing retinol treatment.
Voor extra versteviging en gladmaken van de huid.
Maar Retinol word afgeraden tijdens zwangerschap en borstvoeding vandaar dat ik het later ga gebruiken.
Het is natuurlijk ook net hoeveel geld je er aan uit wil geven en voor over hebt.
Een simpele body lotion of olie zonder parfum troep is ook prima! Maar meer als voeden en hydrateren doet het niet :)
5 jaar geleden
Reactie op Rhodos
Helemaal weg gaat het inderdaad niet meer.
Wel word het minder zichtbaar.
...
Geen enkele creme dringt door tot de huidlaag die gescheurd is bij striae helaas. Die onderhuidse wonden bereik je dus niet
5 jaar geleden
Reactie op Rhodos
Maar kalmeren en verzachten is wel erg fijn na wat de huid allemaal heeft m ...
Hallo Rhodos, ik heb ooit samengewerkt met een fysiotherapeut die ook littekens van mensen behandelde. Zij deed met behulp van een soort lepels het weefsel rondom de littekens losser maken, waardoor pijnklachten verdwenen. Zij raad twee dingen aan als het om huid verzorging gaat. 1. Gebruik altijd vitamine E olie (alleen de olie en geen crèmes) om de huid te verzorgen. 2. Wanneer je in de zon gaat met de aangedane huid, smeer dan altijd een hoge spf zonnebrandcrème op. Heel veel succes! En gefeliciteerd met jullie kleine wonder.
5 jaar geleden
Reactie op Rhodos
Dat zeg ik ook niet🙃
was het maar waar ;)
Nee maar dan kun je er heel dure crème op smeren, dat gaat het verschil niet maken
5 jaar geleden
Ik gebruik al jaren Bio-oil voor de brandwonden (en dus littekens) die ik tijdens mijn werk regelmatig oploop (bakkerij).. Van de meeste littekens is niets meer te zien! Ga het nu ook gebruiken voor mijn striae.. Geen idee of het werkt, maar ik heb het toch al in huis en het is echt hele fijne olie!
5 jaar geleden
Tarwekiemolie van holland&barret, striae vervaagd met de dag, zweer er echt bij