11 Reacties

4 jaar geleden

Geen tips! Maar ben wel erg benieuwd waar jullie naartoe vliegen😄

4 jaar geleden

Reactie op jxms24

Geen tips! Maar ben wel erg benieuwd waar jullie naartoe vliegen😄
We gaan naar de Canarische eilanden! Is 4,5 uur vliegen en leek ons daarom top als ‘vliegen met baby’ beginnelingen haha

4 jaar geleden

Reactie op Mauddd93

We gaan naar de Canarische eilanden! Is 4,5 uur vliegen en leek ons daarom ...
Haha ja dat lijkt mij ook! Is het daar wel warm in januari?

4 jaar geleden

Wij zijn naar Curaçao geweest in November. De vlucht viel ons reuze mee (10uur 🥴). We hadden heen een dagvlucht dus dat was ideaal. Ze deed af en toe een slaapje en kwam zo de hele reis wel rond. We hadden een nieuw speelgoedje gekocht zodat ze geïnteresseerd was. Maar het schermpje in de stoel was ook erg interessant en ook de kaarten met de veiligheidsinstructies was leuk😜 We hadden heeeel veeel eten bij. Dat is sowieso een tip. Ik zou vooral fruitpotjes of knijpzakjes meenemen. Groentepotje duurde bij ons 40minuten voordat we hem warm terugkregen. Fruit kun je meteen geven. Die knijpzakjes kun je ook gemakkelijk weer dichtmaken als je bijvoorbeeld maar een paar hapjes wilt geven. De buggy/kinderwagen mag tot de gate mee maar wordt als je daar bent op de bagageband gelegd. Dus voor het stuk uit het vliegtuig tot de bagageband moet je de kleine tillen. Wellicht een draagzak mee is fijn. Het viel mij ook op dat iedereen het leuk vond om naast een baby te zitten. Ze kreeg heel veel aandacht. Ik had dit niet verwacht. Op vakantie hebben wij eten en luiers gekocht zodat we niet zo veel moesten meenemen. Overal worden baby’s geboren dus overal hebben ze prima producten. Alleen melkpoeder zelf meegenomen want we hebben Kruidvat en dat hebben ze daar niet. De terugreis hadden we een nachtvlucht. Ik las online dat veel ouders dit erg fijn vinden. Maar die was pittig! We moesten al vroeg uitchecken en dus al de hele dag met een baby op sleeptouw die nergens even kon slapen. Oververmoeid het vliegtuig in… Achteraf gezien had ik haar slaapzakje mee genomen. Dat is toch een associatie met slapen. Verder geen tips eigenlijk. Het was echt zo ontzettend leuk!! De kleine heeft ook onwijs genoten van alle nieuwe prikkels en mensen kijken. Geniet ervan!! En als je nog meer vragen heb stel ze maar

4 jaar geleden

Wij zijn net terug van de Canarische eilanden en het was heerlijk! Veel plezier alvast! Wij hadden uit voorzorg een uur voor de vlucht paracetamol gegeven voor als ze pijn aan de oortjes zou krijgen. Tijdens het landen en stijgen gaven wij een flesje te drinken, knijpfruit of een snack zodat ze bleef slikken. We hadden een thermoskan bij en op heenweg na de douane met kokend water laten vullen bij een restaurantje en een flesje water erbij gekocht zodat we zelf flesjes konden maken in het vliegtuig. Op terugweg hadden we gokje genomen en gevulde thermoskan en flesje water mee genomen en dat mocht gewoon door de douane toen we zeiden dat het voor baby voeding was! (Tenerife) Groentehapje inderdaad ruim van te voren aan personeel geven om op te laten warmen. Qua speelgoed wat grotere dingen die je niet kwijt bent als het op de grond valt ;) Onze baby sliep echt nauwelijks in het vliegtuig door alle prikkels dus een slaapzakje ter associatie is misschien wel een idee om in handbagage te doen. Onze Joolz aer mocht mee het vliegtuig in, was ideaal.

4 jaar geleden

Reactie op jxms24

Haha ja dat lijkt mij ook! Is het daar wel warm in januari?
Ja lekker toeven met 23/25 graden 😄

4 jaar geleden

Reactie op wondertje_1989

Wij zijn naar Curaçao geweest in November. De vlucht viel ons reuze mee (10 ...
Super bedankt voor je info en tips!! Hapjes en snacks is dus key! En de tip van het slaapzakje is heel goed, denk dat die van ons daar ook veel baat bij heeft. Groentehap goed om te weten! Kan ook gewoon wat stukken zoete puntpaprika/komkommer/pompoen meenemen misschien… en slim die knijpzakjes! Draagzak hebben we niet maar wil ik wel even aanschaffen. Welk merk hebben jullie? Hoe deed je het met het eten op het resort? Wij hebben een huisje met all inclusive, konden jullie daar ook eten vinden voor de kleine?

4 jaar geleden

Reactie op KE1

Wij zijn net terug van de Canarische eilanden en het was heerlijk! Veel ple ...
Ah wat leuk om te horen dat het een succes was! Ik kijk er ook zo naar uit.. even tussenuit met ons kleine clubje! Die paracetamol vind ik ook wel een goeie.. thermoskan is idd slim om al paraat te hebben en slaapzak had ik ook opgeschreven! Thanks voor je tips!

4 jaar geleden

Reactie op Mauddd93

Ah wat leuk om te horen dat het een succes was! Ik kijk er ook zo naar uit. ...
Persoonlijk vind ik het op voorhand geven van medicatie niet zo goed. Mijn zoon van 8 maanden heeft al 3x het vliegtuig genomen (woon in het zuiden van Frankrijk, dus elke keer als we de familie gaan bezoeken nemen we het vliegtuig) ik snap d3 angst die had ik de eerste keer ook, maar moet zeggen dat het reuzen goed meevalt elke keer. Ik neem elke keer een klein papflesje mee gevuld met suikerwater dat ik kan geven als hij zou beginnen huilen door pijn aan de oortjes, maar eerlijk... bij het opstijgen slaapt hij na 2 minuten het is een beetje zoals in de auto en bij het landen geef ik zijn tutje of laat ik hem wat suikerwater drinken. Nog geen enkele keer heb ik een huilbaby gehad in het vliegtuig... zorg wel dat je wat speelgoedje beschikking hebt als ze wakker zijn, je moet ze namelijk entertainen haha... en ik denk ook hoe kleiner ze zijn hoe makkelijker

4 jaar geleden

Afgelopen oktober met een baby van toen 6 maanden gevlogen naar Turkije. Draagzak ideaal. Thermoskan met heet water vanuit huis mee, blijft ruim 6 uren wel warm. Flesje koud water mee voor op temp brengen. Ideaal want we konden waar we maar wouden een fles maken. Voor opstijgen of landen even flesje laten drinken of een speen sabbelen. Speelgoed mee. En wij hadden ons voedings kussen mee, want die paste ideaal op mijn schoot en zo kon onze baby daar dan toch een beetje lekker op liggen slapen. Enterrainen met speeltjes of even een filmpje op je telefoon downloaden van bvb woezel en pip. 😊 Wij hadden voor op vakantie onze eigen potjes mee, dat was vertrouwd voor hem. Thuis maak ik vers. Maar ook wel eens een potje even handig en snel. Dat ging perfect op vakantie. Even wat eigen plastic bakjes en lepeltjes hadden we mee om uit te eten. Eigen flessen. Eigen voeding. Speciale omneo voeding. Mocht allemaal mee door de douane. Voeding, water enz. Extra kleding setjes voor eventueel spugen of luier doorlekken. Maar ook voor jezelf even een extra verschonings shirt mee voor eventueel spugen. 😅 Genoeg luiers. Zwemluiers evt. Niet te warm kleden in het vliegtuig. Laagjes aan doen. Die je eventueel makkelijk uit kunt doen. Bij ons was het namelijk bloed heet in het vliegtuig. Kies voor jezelf als handbagage rugtassen. Ideeal bij douane check, deze heb je namelijk zomaar weer op je rug en je hebt lekker je handen vrij. En vooral overal zelf rustig blijven en je niet laten opnaaien door drukte of iets. Een baby voelt alles van de ouders. Dus relaxed blijven. 😉 En goed voorbereiden. Hopelijk heb je iets aan deze tips! Fijne vakantie! 😉

4 jaar geleden

Reactie op Mauddd93

Super bedankt voor je info en tips!! Hapjes en snacks is dus key! En de tip ...
Ik zie je berichtje nu pas sorry! Maar wij hadden geen all-in dus gingen boodschappen doen in een supermarkt en namen daar potjes en luiers mee. Ookal heb je all-in dan zou ik even kijken of je naar een supermarkt kan. Of zelf alles meenemen kan uiteraard ook, alleen wat meer gesjouw 😜