15 Reacties

2 jaar geleden

Hi, die van mij drinkt sochtends gewoon nog aan de borst even en dan gaan we naar de woonkamer en na een half uur eet ie pap (eet ook geen brood). En 't ligt eraan hoeveel trek hij heeft anders doe ik er nog n stuk fruit bij, mango ofzo of n paar aarbeien

2 jaar geleden

Ontbijten met een fles melk is juist toch heerlijk rustig de dag starten? Ik sta hier sochtends al 2 boterhammen (wij bebben echt een vreetzak) als een gek tr smeren en in kleine stukjes te snijden omdat hij direct flinke trek heeft 😅

2 jaar geleden

Reactie op Corinaal

Ontbijten met een fles melk is juist toch heerlijk rustig de dag starten? I ...
Hahaha dit is de andere kant van de medaille idd😂 maar ze zal toch een keer van de melk flessen af moeten?

2 jaar geleden

Reactie op Ella21

Hahaha dit is de andere kant van de medaille idd😂 maar ze zal toch een kee ...
Hier drinkt hij er ook nog 2, in de middag en avond. Ik denk dat ze vanzelf wel zullen weigeren hoor! Als ze de melk maar binnenkrijgen, warm of koud. Maar goed ik ben wel vrij makkelijk met dat soort dingen 🥰

2 jaar geleden

Wraps met gesmolten kaas😄 hij heb weer n ik wil geen brood fase🤔 neem dan wel meerganen of volkoren wraps! En ben zelf ook geen broodfan dus vind t wel prima zo😅

2 jaar geleden

Ik geef de mijne beschuit of cracottes. Ook fruit vind hij lekker in de ochtend. En soms smeer ik een boterham, vouw em dubbel en dan eet hij die helemaal op.. rijstwafels gaan er ook goed in.. bananenpannekoekjes ook.. (banaan prakken, rauw ei erdoor en dan bakken in de pan).

2 jaar geleden

Hi! Hier smorgens eerst borst, daarna klaarmaken en naar beneden dus +- half uurtje later ontbijten samen aan tafel. Variërend van brood/fruit/bananenpannekoekjes/groene smoothie, gemaakt met (diepvries mango/spinazie of ananas/boerenkool) en wat bananen en soms een kiwi oid erbij. De groene smoothie is hier favoriet. En de dag lekker vitaminerijk gestart.

2 jaar geleden

Hier ook alleen maar uit de fles. Dus ze krijgt 210 ml melk met pap uit de fles. Daarna fruit. Hier heeft ze ook meteen honger. Havermout vaker geprobeerd maar de ene keer wil ze het wel en de andere keer niet. Dus dan maar gewoon flesje

2 jaar geleden

Hier krijgt hij nu sochtends z'n melk uit een munchkin look a like beker (Kruidvat) met daarbij 1 broodje. Savonds nog gewoon een flesje. Vindt hij heerlijk en hoort bij het bedritueel. Ooit moeten we wel over op hier ook een gewone beker of al bij het avondeten melk drinken, maar we doen rustig aan.

2 jaar geleden

Hier is een boterham met eitje een succes, brood eet hij ook (niet meer) zo graag. Nu bak ik 1x per week een omelette en leg het brood er al op in de pan. Zo plakt de omelette aan het brood en wordt het brood ook wat sappiger. Ook verloren boterhammen (wentelteefjes) gaan hier goed Veel succes mama, hier is het ook elke keer weer zoeken de ene keer gaat het goed de andere keer moet hij er niets van hebben

2 jaar geleden

Reactie op Sharon21

Hier is een boterham met eitje een succes, brood eet hij ook (niet meer) zo ...
Ohja. Mijn zoontje van nu 15 maanden krijgt ook nog 2 flesjes koeienmelk hoor s ochtends en s avonds. Ik vind dit helemaal niet erg ik ken zelfs kinderen die op 4 jaar nog steeds een flesje melk drinken voor ze gaan slapen. Lekker gezond

2 jaar geleden

Dankjewel voor al jullie tips! Ik ga het een en ander uitproberen 😁

2 jaar geleden

De papjes, havermout etc wilde onze dochter ook niet. Yoghurt vond ze heerlijk dus zijn wij eigenlijk vrij direct daarop overgegaan. We doen er de baby muesli van biobim (online te koop) in. Ze smult er iedere dag weer van.

2 jaar geleden

Hier eten ze het liefste droge cracottes🙈

2 jaar geleden

Smiddags eet/lust ze wel brood? Als je er graag vanaf wil dan moet je het volgens mij gewoon weglaten. Het is gewenning natuurlijk dat ze dat nog krijgt. Misschien keer koude melk proberen uit een drinkbeker, met stukjes brood erbij? Of brood in de melk dippen. Ik heb gemerkt dat weglaten vd fles soms beter werkt dan afbouwen. Hier ging zo huilen als de fles zo snel leeg was. Toen ik hem gewoon weg liet miste ze hem niet eens. Tja en vanille yoghurt elke ochtend. Ik zou het niet doen ivm alle suikers. Ook aan zoet en suiker raken ze gewend en willen ze niet meer anders. Maar goed, iedereen denkt daar anders over. Waarom geen gewone yoghurt?