8 Reacties

3 jaar geleden

Ik begin dit seizoen niet met handballen. Een oud team genootje heeft tot 18 weken door gehandbald (wel stond zij in de goal). Ik ben te bang voor knieën in m’n buik etc want weet dat die gaan komen, het is alleen wachten wanneer. Nu is handbal nog wel een gemenere contact sport dus misschien dat die angst bij voetbal minder is. Maar idd gewoon even vragen wat verstandig is want zolang jij je er oké bij voelt en zij niet zeggen dat het kwaad kan..

3 jaar geleden

Ik voetbal zelf ook maar stop over een week en ben dan 11+3. De verloskundige verzekerde mij dat het op dit moment echt nog geen kwaad kan. Echter wil ik geen onnodige risico’s lopen en stop ik nadat we de termijnecho hebben gehad.

3 jaar geleden

Ik denk inderdaad dat dit heel persoonlijk is en je eigen gevoel en je lichamelijke conditie hier een grote rol in spelen. Voor mijzelf voelde het gevoelsmatig totaal niet goed om te gaan voetballen vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was. Zelf kan je nog zo voorzichtig zijn maar in het spel kan het zomaar voorkomen dat je toch een harde bal of ongelukkige beweging van de tegenstander tegen je buik aan krijgt. De eerste weken kan een bal of stoot tegen je buik volgens mij nog geen kwaad, omdat de baby dan nog goed verscholen zit. Maar zoals je zelf al zegt: je verloskundige kan je hierin vast goed in adviseren!

3 jaar geleden

Ik voetbal ook en ben altijd keeper geweest. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik meteen gestopt toen ik het wist, wel met een ander smoesje. ik voelde me er zo niet fijn bij omdat ze op dat niveau wel echt hard schieten, intensief trainen met veel uitkomen enzo. Sindsdien voetbal ik gewoon in het veld in een vriendenteam en ben vanaf week 11 gestopt met wedstrijden. En heb daarna nog 1x getraind, nu 13wk. Ik vind het toch niet zo’n prettig idee dat ik hard een bal in mijn buik kan krijgen. Mijn verloskundige zei dat ik met 20wk moest stoppen..... stond daar zelf wel van te kijken dat ze dat zei

3 jaar geleden

Ik ben bij 9 weken gestopt. Niet omdat ik bang was maar ik was bij de wedstrijd binnen 10 min, echt he-le-maal gesloopt en buiten adem, dus bij mij was het geen optie meer helaas. Al had ik nog best tot 12 weken door willen gaan als ik me niet zo ellendig had gevoeld. Ik ben benieuwd wat de verloskundige zegt! Fijn dat je nog lekker kan sporten.

3 jaar geleden

Ik hockey en ben in overleg met de vk in mijn vorige zwangerschap doorgegaan tot 16 weken. Tot dat punt zit t nog goed beschermd. En ik voelde me ook goed genoeg om door te gaan. Maar vooral doen wat goed voelt en altijd even overleggen..

3 jaar geleden

Ik ben toen met 8 weken gestopt met voetbal. Volgens mij kan je gewoon door voetballen als je nergens last van heb. Alleen ik was echt bang als ik een bal tegen me buik zou krijgen of een elleboog. Geen idee of dat kwaad kan maar wou geen onnodige risico’s lopen.

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Verloskundige gaf het advies om na 12 weken te stoppen. Gisteren dus de laatste wedstrijd gespeeld om geen risico te nemen.