Hoi allemaal,
Onze zoon houdt er ontzettend van om met zijn voeten in de lucht te zitten. Dus in de buggy, in de maxicosi, op de bank; overal gaan zijn voeten omhoog. Meestal heb ik hier geen enkel probleem mee. Maar hij doet het ook voortdurend aan tafel/in zijn kinderstoel. We hebben zo'n bekende IKEA kinderstoel met blad. Hij wurmt zijn voeten er gewoon onderuit en legt ze op het blad naast/in zijn eten en dan eet hij rustig verder. We hebben het heel even aangekeken, maar vinden het echt niet netjes en hygiënisch. Alleen nu hebben we al vanalles geprobeerd om het hem af te leren; van negeren tot vriendelijk praten tot daadwerkelijk boos worden tot zijn knie zachtjes naar beneden terugduwen. Maar echt helemaal niks werkt en het leidt alleen maar tot heel veel frustratie aan tafel. Ik overweeg bijna om het gewoon maar zo te laten en er niks meer van te zeggen, maar weet gewoon niet meer wat slim is.
Wie van jullie heeft ook zo'n relaxed acrobaatje? Zou er misschien een oorzaak zijn dat hij graag zo zit? En wat werkt bij jullie het beste om je kinderen iets af te leren?
Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties! Alvast bedankt ☺️