39 Reacties

4 jaar geleden

Ik kijk daar niet naar. Ik geef enkel een voeding voor ik vertrek

4 jaar geleden

Preciesssss dezelfde gevoelens hier! Ik neem haar nu wel echt mee omdat ik ve thuis zat en haar een weg binnen mijn leven wil laten vinden maar oh oh oh wat gaat het soms tegen mijn gevoel in🙈

4 jaar geleden

Ik sloot me eerst ook beetje op in huis, maar dat moet je nooit doen, hier worden gewoon boodschappen gedaan na een dutje en een flesje, en zodra we thuis komen stop ik hem weer in zn bedje 😊 en mag hij weer even verder slapen.

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 13 weken slaapt ook slecht onderweg, als ik dus weg ga doe ik dit meestal na het voeden dan heeft hij zijn wakker tijd tijdens wandelen, auto of winkelen als ik wat langer weg ben valt hij meestal wel in slaap maar doet dan een kort dutje van Max een half uurtje, als we dan thuis komen en hij is nog moe probeer in hem in z’n bedje te leggen. Lukt dat niet dan volgende slaapje opnieuw proberen in bedje 😁 Een keer een dutje (deels) overslaan moet geloof ik geen ramp zijn qua over vermoeidheid, succes mama!

4 jaar geleden

Ik kijk ook niet naar de slaapjes, gewoon voeding en dan weg. Ze slaapt wel als ze moe word. Niet te druk om maken, sprongetjes helpen niet mee. En ze hebben steeds minder slaap nodig, dus het veranderd steeds. Ga er lekker op uit!

4 jaar geleden

Ik begrijp je! Ik heb ook een beetje hetzelfde, bang dat ze oververmoeid gaat zijn. Idd niet leuk want dan sluit je jezelf ook op.

4 jaar geleden

Herkenbaar hoor! Vooral omdat ons kindje onderweg gewoon niet slaapt, niet in de auto en niet in de kinderwagen. Maar heb gemerkt dat ze best een keer een slaapje kan overslaan zonder oververmoeid te raken. Soms na de opvang wil ze nog niet slapen terwijl ze wel moe is, dan wachten we tot haar bedtijd. Dat is soms 3u verder terwijl ze een wakkertijd heeft van 1,5u, maar dan slaapt ze zonder moeite in. Gewoon kijken naar je kindje en het iets meer loslaten. Ik zat ook altijd vast aan die wakkertijden, maar heb geleerd om meer naar de slaapsignalen te kijken. En een slaapje overslaan is geen ramp, het enige wat kan gebeuren is dat ze wat moeilijker inslaapt of humeuriger is. Althans hier.

4 jaar geleden

Ik let er ook niet zo op en neem mijn zoontje overal mee naartoe. Ik ben niet gemaakt om binnen te zitten. Vaak vertrek ik voor kleine uitstapjes net al hij moet slapen omdat dat bij ons heel vlot gaat in de auto. Maar voor grotere meteen na de voeding (bv) zodat ik voldoende tijd heb. Dan heeft hij soms eerst een lange slaaptijd, dan lange wakkertijd en dan terug voeding. Mijn zoontje slaapt ook wel gemakkelijker in op verplaatsing dan thuis.

4 jaar geleden

Ik probeer er wel een balans in te zoeken. Dus niet 3 activiteiten op een dag maar dan 1tje ofzo. Grote boodschappen laat ik bezorgen en de kleine boodschappen doe ik tevoet in de draagzak. Lange reizen ga ik weg na de fles voeding en korte afstanden ga ik weg wanneer ze wakker is.

4 jaar geleden

Reactie op Sacha30

Ik probeer er wel een balans in te zoeken. Dus niet 3 activiteiten op een d ...
Hier hetzelfde. Heel soms heb ik wel 2 dingen gepland, maar dan kan het vaak niet anders. Vaak is dit als er in de voormiddag een dokters- of K&G-afspraak gepland staat.

4 jaar geleden

AH.nl

4 jaar geleden

wij hebben gelukkig een winkel om de hoek maar begrijp jouw situatie. Kan je geen afhaal doen? Je selecteert alles online en gaat er dan om op een door jou gekozen tijdstip. Echt handig

4 jaar geleden

Reactie op Glennys

Hier hetzelfde. Heel soms heb ik wel 2 dingen gepland, maar dan kan het vaa ...
Ja soms moeten dingen ook gewoon natuurlijk. Ik merk dat onze dochter overdag alles wel goed kan verwerken alleen na de fles van 18.00 uur a 19.00 uur heeft ze echt wel rust nodig anders is ze overprikkeld.

4 jaar geleden

Ik let erop dat ik niet de gehele dag een ander ritme heb. Maar ik ga bijvoorbeeld wel in de stad lunchen. Als hij anders zou slapen in bed dan neem ik hem mee in de kinderwagen. Ik plan het dan wel zo dat hij net een voeding heeft gehad. Ook is ons zoontje nog wisselend in zijn slaapjes. De ochtend slaapt die vaak wel het zelfde maar in de middag slaapt hij soms 1 uurtje en soms 2 en half. Dam hangt het daarvan af hoe hij in de avond is. Ik heb het een beetje los gelaten en zie wel hoe de dag loopt.

4 jaar geleden

Reactie op Linde97

Herkenbaar hoor! Vooral omdat ons kindje onderweg gewoon niet slaapt, niet ...
Als je kindje niet slaapt na de opvang, huilt ze dan meer bij het inslapen of niet echt? Ik ben zó bang dat mijn dochter oververmoeid geraakt als ze een dutje overslaagt of 's avonds langer wakker is, maar eigenlijk geen idee wnn mijn dochter oververmoeid geraakt. Ik denk soms dat ze na een langere wakker tijd van 15min dan gewoonlijk al oververmoeid geraakt. 😂 En als ik er dan bij nadenk moet ik bij mezelf beetje lachen. 😄

4 jaar geleden

Mijn dochter slaapt ook niet in de kinderwagen of ergens anders. Ik voed voordat we weggaan en dat was het. Heel jammer dat ze buiten niet in slaap valt, vooral voor haar want ze is dan wel moe, maar anders zou ik nooit naar buiten kunnen. Ik probeer meestal wel maar een uitje per dag te plannen zodat ze de rest van de dag wel goed slaapt. Maar we gaan ook uit eten en naar het strand enzo en dan is ze gewoon mega lang wakker 🙈

4 jaar geleden

Ik ga meestal boodschappen doen als ze voeding heeft gehad. Ze slaapt wel in de auto. Ze is dan tijdens het boodschappen doen wakker en terugreis weer slapen en thuis direct door naar bed. Gaat altijd prima.

4 jaar geleden

Ik plan de boodschappen doen na de voeding. Tijdens het wandelen in slaap vallen lukt hier niet. Dus het liefste op tijd weer terug. In de auto slapen gaat wisselend en dan vertrek ik bij het eerste vermoeidheidssignaal en niet later anders wordt het brullen. Als ik er echt uit moet (of wil) maar het is ook slaaptijd dan gaat de kleine in de draagzak of draagdoek en valt dan rustig in slaap. Slaapt dan overdag beter dan zelf in z’n bedje.

4 jaar geleden

Reactie op Mama voor de 2 keer

wij hebben gelukkig een winkel om de hoek maar begrijp jouw situatie. Kan j ...
Ja dat doe ik wel voor de grote boodschapprn. Maar is bvb om eens naar de action of een andere winkel te gaan.

4 jaar geleden

Goh ik was daar ook zo hard mee bezig. Elke keer als we buiten waren en ik dus moest genieten was ik heel de tijd aan het stressen en werd er zelf ook slecht gezind van als er iemand dan net een te hard geluidje maakte ofzo. Nu zijn we op vakantie en heb ik mezelf opgedrongen om er helemaal niet mee bezig te zijn. Niet naar de klok te kijken en dus geen rekening houden met wakker tijden. En ik moet zeggen dat dat echt een verademing is! Hij slaapt wanneer hij moe is en soms zit daar dan wel een paar uur tussen maar dan zijn de dutjes soms ook iets langer. Helemaal geen lastige baby hierdoor. Dus ik denk dat alles een beetje loslaten de sleutel tot geluk is 😅 we doen het allemaal zo goed mogelijk maar soms maken we het onszelf daardoor zo lastig hè