23 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb het mijn beste vriendinnen wel al verteld. Ik ben 4 w 2d. Met 6 weken ga ik een lang weekend weg met mijn familie. Ik denk dat ik het dan gewoon al vertel. Ook omdat ik veel moe ben en ik geen scheve gezichten wil. Ik vind het sowieso moeilijk om het niet van de daken te schreeuwen. 🙈

3 jaar geleden

Wij hebben het gister 4weken verteld aan mijn ouders en schoonzus verteld. Meer omdat ze het meteen zouden merken aangezien we vaak wijnen haha.

3 jaar geleden

Wij vertellen het de komende weken ook al aan de ouders en onze beste vrienden weten het. Ik heb mezelf de vraag gesteld; als het mis gaat wil ik dat dan ook met deze mensen delen. De rest komt na de echo!

3 jaar geleden

Wij hebben het gisteren aan m’n schoonmoeder, eigen moeder & een bevriend stel verteld! Vandaag aan derest van beide gezinnen! Redenatie is dat wanneer het fout gaat, we dit ook kunnen bespreken! En dit is natuurlijk geweldig nieuws wat we al wilde delen! ❤️

3 jaar geleden

Hier weten m’n moeder, zussen en schoonouders het al. Moeder en zussen omdat ze weten van m’n miskraam paar maanden geleden en hielden m’n cyclus in de gaten. Schoonouders vanwege een operatie van schoonvader. Wanneer deze omstandigheden er niet waren, hadden we het pas gedeeld na de eerste echo. Goede vriendin van me weet het ook omdat zij ook wist van de miskraam. Op werk ga ik het ook delen na eerste echo omdat ik geen zin heb om geheimzinnig te doen wanneer ik misselijk ben of afwezig ben vanwege echo. Op social media deel ik het pas na de termijnecho.

3 jaar geleden

Ik vertel het aan een paar beste vriendinnen. Met de (schoon)ouders wacht ik tot na de echo. Ik denk zelfs tot na de termijnecho (11 weken). Dit deels omdat we tussen de eerste echo en de termijn echo bijna helemaal op vakantie zijn. Dus dat maakt het makkelijker. En omdat ik weet dat mijn ouders zo ongelooflijk blij zijn dat ze het nieuws sowieso niet voor zich kunnen houden én heel erg verdrietig zouden zijn als het mis gaat. Dan vertel ik liever dat het mis gegaan is dan de rollercoaster van emoties. Maar ik snap ook heel goed dat mensen het wel eerder vertellen

3 jaar geleden

Wij gaan het aan onze ouders vertellen na de eerste echo. Die valt op 11 augustus en dan zou ik 6 weken en 4 dagen moeten zijn. Liefs ❤

3 jaar geleden

We hebben het onze beste vrienden wel al verteld. Het is te leuk om met niemand te delen. De termijnecho is pas 16 september dus heb een afspraak gemaakt bij echo centrum voor een echo eerder. Ik kan gewoon niet zo lang wachten om naar binnen te kijken!!! 🤷😅🙈 Ouders vertellen we het na de eerste echo. Na de termijn echo mag iedereen het weten. Al hoop ik dat ik t zo lang kan volhouden want m'n buik is flink opgezet en sta bekend als een gezellige wijndrinker 🥴😜 ;) Mensen die me kennen weten denk ik wel genoeg dan hahaha...

3 jaar geleden

Een handjevol vrienden van ons weten het nu. We wilden eigenlijk wachten om het aan mijn moeder te vertellen na de 1e echo, maar gaan dit toch dit weekend al doen. Ik zie haar minstens 3x pw en heb nu al de grootste moeite mijn buik voor haar te verbergen. En wil graag dat we het echt vertellen dan dat ze er zelf achterkomt.

3 jaar geleden

Ik heb het echt aan heel veel mensen verteld haha. Kan zoiets niet voor mij houden. Het is 2 keer mis gegaan. En de eerste keer wist niemand het en de tweede keer veel mensen, wat ik heel erg fijn vond omdat ik ook mijn pijn en verdriet kon delen(ze hebben mij fantastisch opgevangen, van oppas tot koken en een luisterend oor)

3 jaar geleden

Wij vertellen het onze ouders n de eerste vroege echo. De beste vriend van mijn man en zijn vrouw hebben we het al wel verteld 😊 nu kunnen we er toch met vrienden over praten zonder dat iedereen al op de hoogte is

3 jaar geleden

Reactie op Samanthababy3

Ik heb het echt aan heel veel mensen verteld haha. Kan zoiets niet voor mij ...
Maar ik zou het dus vertellen, vind het onzin om te wachten, we delen lief en ook eventueel leed(maar daar ga je niet van uit natuurlijk 🥰)

3 jaar geleden

Ik kijk ernaar uit om het te vertellen maar ergens vind ik het ook wel leuk dat het nog eventjes een geheimpje van ons tweeën is🥰

3 jaar geleden

Ik heb het meteen toen ik het wist aan mijn ouders verteld. 😂 had dit nooit geheim kunnen houden tegen over hun. De rest wachten we tot de 1e echo.

3 jaar geleden

De vorige zwangerschap liep fout dus ik merk dat ik het nu pas wil vertellen na een eerste echo, omdat ik nu eerder een angstig dan een blij gevoel heb. Ik denk dat ik gewoon niet zo enthousiast ga zijn dan diegene tegen wie ik het vertel aangezien ik de hele tijd denk dat het opnieuw kan fout lopen en ik dit dan binnen een paar weken ga moeten vertellen. Enkel diegene die mijn cyclus kennen na de bbz en naar updates vragen ga ik wel de waarheid zeggen.

3 jaar geleden

Wat snel allemaal! Wij hebben beide voorgaande zwangerschappen rond 11 weken aan ouders en beste vriendin en rest op 12 weken verteld. Als ik een miskraam zou krijgen dan vertel ik dat ook gewoon. Snap niet hoe vroeg vertellen of niet daar iets aan uitmaakt 🤷‍♀️ Ik vind het altijd wel bijzonder dat het even ons geheimpje is 🥰

3 jaar geleden

Oeh leuke vraag ! Ik ontdekte dat ik zwanger was ( op dat moment was ik alleen samen met mijn dochtertje van 1,5 ) ik heb direct mijn moeder gebeld. Mijn man was te werk die heb ik verast met een cadeautje daarin zaten twee slofjes en drie testjes en een rammelaar! Mijn ouders weten het en mijn man. Wij gaan het 20 september vertellen.

3 jaar geleden

Ik heb de test alleen gedaan, heb toen een leuk cadeautje gekocht en daarbij de cb test gelegd voor mijn vriend. Ik heb het een paar dagen daarna tegen mijn vader verteld. Mijn vriend was zo door het dolle heen dat hij die zelfde dag het nog tegen zijn broer heeft verteld. Gisteren hadden we een verspreek momentje waardoor we het ook tegen de beste vriend van mijn vriend hebben verteld. Verder willen we wachten tot de eerste echo om het tegen zijn ouders te vertellen en onze dichtstbijzijnde vrienden en dan bij de 12 weken de rest van de familie.

3 jaar geleden

Reactie op Célinetje

Wij gaan het aan onze ouders vertellen na de eerste echo. Die valt op 11 au ...
Waarom heb je zo snel al een echo?

3 jaar geleden

Reactie op N.786

Waarom heb je zo snel al een echo?
Ik heb ook een echo op 8 weekjes. Dat is normaal hier.