18 Reacties

2 jaar geleden

Ons zoontje krijgt s ochtends 1 boterham, rond 9u fruit, rond half 12 twee boterhammen, rond 13u een klein flesje (90+3), rond half 3 een tussendoortje, om half 5 zijn avondeten en om 18u nog een fles (180+6). Ik ben afgelopen vrijdag nog bij het consultatiebureau geweest en die vonden dit prima.. Hij wordt over twee weken 1 en dan geven ze op de opvang niet meer zijn groente om half 5 maar dan krijgt hij yoghurt om 16u en dan gaat hij s avonds thuis mee eten. Ik moet alleen nog even kijken wat ik dan met die laatste fles ga doen.. zijn 13u fles vervangen we dan voor een bekertje halfvolle melk. Ik denk dat onze schema’s best overeenkomen eigenlijk en ik zie niet wat hier fout aan zou zijn. Ik zou ook vooral inspelen op de behoefte van jouw kind.. wij eten nu nog na de kleine op bed ligt maar we gaan straks echt samen eten en dat lijkt me ook super gezellig!

2 jaar geleden

Ik woon in België en wij geven smorgens en savonds een fles van 210ml en 7 schepjes, smiddags krijgt hij groentenpap rond 15/16u fruitpap en als wij avondeten eten dan eet hij een boterham of wat hapjes van ons bord. Ik merk ook dat er heel veel verschil is qua land.

2 jaar geleden

Reactie op Greetdr

Ik woon in België en wij geven smorgens en savonds een fles van 210ml en 7 ...
Zo is het bij ons ook. Wij zijn ook van België en geven 's morgens 210 ml +7 scheppen,' s middags groentenpap, namiddag fruitpap en als wij eten een boterham en voor het slapend nog een fles van 210 ml +7 scheppen 🤗

2 jaar geleden

Nee, joh! Hier eet/drinkt eet m’n dochter nog 3 flessen, broodje in de ochtend en in de middag 1,5/2. Met een snack rond 15:30 uur en warm eten 250 gr rond 17:45 👀💪🏻 In NL kijk ik wel eens op: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/eerste-hapjes/voorbeeld-voedingsschema-en-recepten-voor-je-baby.aspx Er is ook zo’n schema met aantal fles voedingen icm maaltijden, die zoek ik nog even.

2 jaar geleden

Onder 8-2 maanden

2 jaar geleden

Reactie op NMH

Nee, joh! Hier eet/drinkt eet m’n dochter nog 3 flessen, broodje in de ocht ...
Ik denk niet dat mijn zoontje dit allemaal kan opeten, hij zou braken omdat het teveel is.

2 jaar geleden

Reactie op Greetdr

Ik denk niet dat mijn zoontje dit allemaal kan opeten, hij zou braken omdat ...
Zo zie je maar weer, heel verschillend. Overigens zijn de flessen hier 150.

2 jaar geleden

De flesjes die ik geef zijn ook kleinergaat van 150ml tot 90ml soms. Alleen die voor het slapen is 210. Straf dat het land per land zo kan verschillen

2 jaar geleden

Ik volg het schema dat in België voorgesteld word (ik ben van België). Dus s morgens een fles, rond 11u groentepapje en rond 15u fruit. Ik geef dan s avonds voor haar fles nog wat brood of yoghurtje of crackertje. Ik vraag me ook af wanneer ze dan gewoon s avonds warm kan mee eten met ons..

2 jaar geleden

Hier 1 fles rond 7u (240) havermoutpap rond 9-10u, warme maaltijd rond 12u met dessert, dan na zijn slaapje een rijstkoek om 16u fruit 19u fles van 240 en om 22u nog een fles van 240. Ipv havermoutpap geef ik soms ook boterhammen met Philadelphia of choco

2 jaar geleden

Ons schema ongeveer 06:30 180+6 Tussen 9 en 10 fruit met koek. Tussen 12 en 1 boterham 1 of 2 met beleg. Tussen 3 en 4 nog wat mais puffs of soepstengel + fles 120 + 4 6 uur warm eten 8 fles 180 + 6

2 jaar geleden

07:00 borstvoeding 09:00 fruit met 3 lepeltjes granen 11:00 borstvoeding 13:00 boterham Dan wat mais chippies tussendoor en/of een lange vinger 16:00 borstvoeding 18:00 avond eten 22:00 borstvoeding

2 jaar geleden

De adviezen verschillen natuurlijk nogal per land. Zoals jij het doet is aardig volgens de Nederlandse richtlijn zo te zien! Mijn dochter krijgt bij het opstaan bv, daarna nog een boterham (soms eet ze hem maar half). Ergens fruit tussendoor. Rond 12.00 bv en 13.00 boterham (of net andersom), 16.00 een cracker met pindakaas ofzo , 18.00 warm eten tegelijk met ons en dan bv en naar bed. Een beetje hetzelfde als hoe jij het doet dus!

2 jaar geleden

Ik heb dit nooit zo ‘per land’ bekeken. Ik denk dat ik meer op Nederlandse sites kijk dan op Belgische (ben zelf Belgisch) en hier op het forum haal je ook veel info. Ik heb nog nooit commentaar gekregen van het cb en geef mijn kind zoveel hij wil. Te beginnen met een fles van 210 en dan in de loop van de dag: groentjes, fruitpap, een boterham, snack, avondeten en dan nog een fles van 240. Je kind zal wel aangeven wat hij wil en kan eten.

2 jaar geleden

Uiteindelijk wil je dat je kind hetzelfde gaat eten als jij. Dus als jullie tussen de middag een broodje eten dan geef je hem een broodje. Ik woon in Italië en hier eten we tussen de middag warm dus geef ik mijn dochter ook een warme maaltijd. Maar als ik in Nederland zou wonen en tussen de middag een broodje zou eten zou zij dat ook eten. Daarnaast kunnen babies heel goed zelf inschatten of ze honger hebben of niet, dus ik geef mijn dochter wat ze wil. De ene dag eet ze mega veel en de andere dag eet ze niks.

2 jaar geleden

Wij doen het elke dag anders. Door verschillende werktijden eten wij soms tussen de middag warm en 's avonds brood en soms andersom. In het begin kreeg onze dochter haar warme maaltijd altijd 's avonds maar nu ze steeds meer dingen van ons gaat mee eten eet ze gewoon warm als wij dat ook doen. Gaat prima zo. Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit wanneer ze wat krijgen zolang je ze maar een gevarieerde voeding aanbiedt gedurende de dag

2 jaar geleden

Ik merk ook dat er toch wel wat verschillen zijn tussen België en Nederland. Ik ben zelf Belg en geef dus 's middags 'patatjes' (de groentepap dus) en in de namiddag fruit. Daarnaast nog melkvoeding en weleens een boterham of koekje. Met 4 maaltijden per dag heeft onze meid ook zeker niet genoeg hoor! Nu vraag ik me ook af hoe we dan gaan evolueren naar samen avond eten aan tafel? Andere (Belgische) mama's hier ervaring mee? Krijgen ze dan 2x per dag warm eten?

2 jaar geleden

Reactie op Littleprincess2021

Ik merk ook dat er toch wel wat verschillen zijn tussen België en Nederland ...
Mijn dochter krijgt 2x per dag warm eten ja!