16 Reacties

5 jaar geleden

Ik had precies dezelfde plannen hahah, maar inderdaad, we zitten meer binnen en gaan soms naar buiten als het echt moet. De kleine slaapt snachts gelukkig steeds beter, overdag slaapt ie het liefste vooral bij mij. Merk dat hij meer wil drinken door de warmte, dus zit ik liever binnen dan dat ik buiten ben en steeds een plek moet zoeken om bv te geven.

5 jaar geleden

Wij hebben gelukkig airco laten installeren 😅 anders waren dat binnen temperaturen boven de 26 a 27 graden. Op de bovenverdieping nóg warmer. Leve donkere dakpannen en 3 veluxen aan de zonnekant pff. Ik neem ze wel mee naar buiten (als ik zelf buiten zit) om te voeden en wat te babbelen/zingen achter het drinken. Maar bij temperaturen zoals vandaag 🥵 is dat niet te doen. Ergens naartoe gaan is ook niet aangenaam. Ze zweet enorm in de maxicosi, al is er airco in de auto. Dus idd, we gaan ook nergens.

5 jaar geleden

Ik ga smorgens vroeg een rondje met ze lopen als mn oudste zn broodje op heeft. Tussen 8 en 9 is het nog wel lekker buiten en dan komen ze toch ff buiten. Me dochtertje plakt alsnog de rest van de dag ook het liefst in de draagzak maar dan alleen in de romper en als ze te warm aanvoelt gaat ze er toch maar even uit om even zonder lichaamswarmte te luchten. Na de ochtendwandeling zitten we de rest van de dag binnen.

5 jaar geleden

Ik neem ze alleen mee buiten als de temperatuur het toelaat. Vandaag niet buiten geweest, maar bijvoorbeeld de dagen voordien in haar wipper onder de paraplu en enkel in de namiddag/avond. Ze heeft de hele dag enkel een rompertje aan met korte mouwen en ‘s nachts om te slapen haar Pucka slaapzak 0.5 TOG. Op de slaapkamer hebben we gelukkig een airco. Die zet ik een uurtje voor we gaan slapen op 20 graden, geef haar boven haar laatste fles en als we gaan slapen zet ik deze af. Enkel als het het ‘s nachts niet afkoelt en de temperatuur op de slaapkamer opnieuw boven de 23,5 graden komt, zetten we ze opnieuw aan op 21 graden en een zachte blaasstand. Natuurlijk hebben we ervoor gezorgd dat haar bedje niet onder de airco staat 😉. Beneden jammer genoeg geen airco en temperaturen tussen de 24 en vandaag zelfs 26 graden. We koelen ze dan af met een lauw washandje aan haar voetjes, handjes, nekje en gezicht. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar van mij mogen de temperaturen toch een beetje naar beneden 🙈🥵

5 jaar geleden

Ik ben met mijn dochtertje weze lopen. Zon was vrij scherp maar we hadden hier gelukkig een koele wind. Totaal 6km gelopen in de zon en mijn dochter in de schaduw in de kinderwagen. Onze dochter slaapt nu wel beter in de nacht. Overdag komt ze vaker om te drinken maar alles bij elkaar opgeteld drinkt ze niet meer.

5 jaar geleden

Nou ik heb precies hetzelfde. Ik zit ook grotendeels binnen en dan is het ook nog eens een troep in huis 😒 Niet best voor mijn humeur. Als het een troep is in mijn huis, wordt het chaos in mijn hoofd x.x het jammere is ook nog, je kan de kleine niet ff meenemen het zwembad in ofzo. Dus voor hem in de avond een lauwwarm bad en voor mij daarna nog een douche beurt... had het toch anders in mijn hoofd.

5 jaar geleden

Ik had hetzelfde, ik dacht ook is te warm Om Naar buiten te gaan maar ben vandaag toch naar buiten gegaan naar het park. Ik heb in de schaduw gezeten en daar was echt een heerlijke briesje. Niet te warm maar echt precies goed. Mijn zoontje had een romper aan met Lange mouw en geen broekje. Ging goed gelukkig! Ik zat echt enorm te twijfelen maar ik dacht als het niet gaat dan gewoon naar huis. Ik zou zeggen probeer het gewoon alsnog en als het echt niet gaat, ga je gewoon weer terug naar huis.

5 jaar geleden

Ik heb hem buiten gevoed (borstvoeding) daarna beetje op Een kleedje laten liggen hij vond het heel interessant Al die bomen en bladeren, en toen hij slaap kreeg deed ik hem in de maxi cosi om in slaap laten te vallen.

5 jaar geleden

Wij hebben een tentje aangeschaft. UV werend. Blijft er echt koel in. Hij is van Lastpak. Daar ligt onze kleine veel in, wakker of slapend. Heel lastig te beoordelen of het nou té warm is of niet..

5 jaar geleden

Ik ga eerlijk gezegd wel gewoon eropuit. Gisteren vond ik het te warm, maar de andere dagen ben ik gewoon wezen wandelen, naar het park geweest, naar een meertje of op een terras. Ik probeer haar wel echt uit de zon te houden en probeer voor 12 uur of na 15:00 uur te wandelen, en zoveel mogelijk in de schaduw. Tot nu toe gaat het best prima. Ik let er wel echt goed op of ze het niet te warm krijgt. Ze draagt dan alleen een romper zonder mouwtjes en soms een kort of lang broekje erop en ik voel om de haverklap in haar nekje.

5 jaar geleden

Wij komen ook gewoon buiten ☺. Lekker wandelen, naar de winkels of op een terrasje. Ik smeer haar wel in en laat haar in de schaduw. Vaak doe ik een romer korte of zonder mouwen aan + luchtig broekje en sokjes. Ook ik voel zeer vaak haar nekje

5 jaar geleden

Ik heb een zoontje van 6 weken en wij gaan lekker naar buiten! Ik moet er wel bij zeggen dat ik goed naar hem luister. Ik voel zijn nekje, loop in de schaduw en doe hem een kort katoenen broekje aan met een katoenen T-shirt. Romper, sowieso, met korte mouwen. Fles kreeg hij al op verzoek (geen schema het is geen robot) en merk met dit warme weer dat hij af en toe extra slokjes melk wilt.. Als we naar buiten gaan doe ik hem in zijn kinderwagen ventilatiedeurtjes open en hydrofiele doek tegen de zon. Factor 50 insmeren en hop gaan met de banaan! Hij vindt het alleen maar leuk om buiten te zijn. Slaapt heerlijk in zijn wagen en als hij wakker is wilt hij de omgeving observeren.

5 jaar geleden

Reactie op hajer15492

Ik heb een zoontje van 6 weken en wij gaan lekker naar buiten! Ik moet er w ...

5 jaar geleden

Ik kreeg deze tip van een vriendin. Als het heel warm is, hier een heel klein laagje water op temperatuur in doen en de kleine er dan in leggen. Door het getrappel spetteren ze zichzelf daardoor een beetje nat. Eventueel nog een vochtige doek er over heen. Ik moet het nog proberen. Ik had gisteren ook echt een natte hydrofiel bij de hand, waarmee ik der kon afdeppen.

5 jaar geleden

Reactie op Mirthe89

Geen hydrofiele of welke doek dan ook tegen de zon over je kinderwagen hang ...
Thanks voor je tip!

5 jaar geleden

Reactie op Mirthe89

Geen hydrofiele of welke doek dan ook tegen de zon over je kinderwagen hang ...
Je hebt van dooky ook van zulk soort doeken die lucht doorlaten en helpen tegen de zon. Kan je ook zo vastknopen, maar ook als afscherming gebruiken als het niet zo heet is