12 Reacties
2 jaar geleden
Het lijkt op een verzakking.
Ik ben 10 juni geopereerd aan een voorwandplastiek. Mijn vaginawand aan de voorkant was te slap geworden waardoor de blaas zakte. Zag er precies zo uit.
Inmiddels heb ik het weer, maar nu is het de achterwand, die wand blijkt ook te slap waardoor mijn endeldarm naar beneden zakt. Ik kan volgende week weer naar de gynaecoloog.
Beste kan je even langs de huisarts, vragen om verwijzing naar de gynaecoloog. Soms helpt bekkenfysio voldoende. Of een ring laten plaatsen door de gynaecoloog (kan je jezelf er uit en er in doen) of operatie.
Sterkte ermee.
2 jaar geleden
Reactie op Elizejoel
Het lijkt op een verzakking.
Ik ben 10 juni geopereerd aan een voorwandpla ...
Helaas is een ring voor endeldarm verzakking niet mogelijk. Ik heb een lichte vorm van mijn zwangerschap gekregen. Operatie is mijn enigste oplossing.
2 jaar geleden
Reactie op Hopgirl2000
Helaas is een ring voor endeldarm verzakking niet mogelijk. Ik heb een lich ...
Ring werkte bij mij ook niet. Alle soorten en maten gehad. Ik stond 8 maanden op de wachtlijst voor de voorwand. 2 weken na de operatie zakte de endeldarm. Ws gebeurde dat niet eerder omdat de voorwand er tegen zat.
Mag ik vragen wat jouw klachten zijn met de endeldarm verzakking?
2 jaar geleden
Reactie op Elizejoel
Ring werkte bij mij ook niet. Alle soorten en maten gehad. Ik stond 8 maan ...
Moeite met mijn ontlasting. Bij keutels werdt mij geadviseerd om zelf met een vinger tegen te drukken zodat ik makkelijker naar de wc kan.
Advies van de arts: Veel drinken, veel vezels en niet veel persen als dat kan verergeren. Operatie is nu nog niet nodig in mijn stadium.