29 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben zelf geen fan van Sylvie Meis. Dus zou daar continue aan denken. Idd... Meissie zal gauw worden gezegd.

4 jaar geleden

Jaa ieder zijn ding, hier in limburg kan het denigrerend gebruikt worden. En meis wordt idd meissie.

4 jaar geleden

Ik zou zo mn kind nooit noemen... ze gaat zeker gepest worden

4 jaar geleden

Zelf zou ik er niet voor kiezen, omdat ik het gewoon niet mooi vind en daarbij heb je ook als ze ouder word ook meissie kunnen zeggen daar zou ik als ik 25 was ofzo wel moeite mee hebben. Maar ik vind wel dat je altijd je gevoel moet volgen wat anderen ook vinden.

4 jaar geleden

Ik ken een Mijs en Meijs en vind het leuke namen! Zij zijn nooit gepest met hun naam.

4 jaar geleden

Ik vind het een mooie naam, Meis iets leuker dan Meijs! Van elke naam kun je wel iets maken, dus zeg het regelmatig hardop en als jullie het mooi blijven vinden gewoon doen!

4 jaar geleden

Over een paar jaar is het normaal, klinkt nu nog even vreemd in de oren. Als je het zelf een mooie naam vindt lekker doen meis. Grapje hé 🤪❤️ Ben is hetzelfde principe, ook een woord dat je zo vaak gebruikt en toch een normale naam, zal met Meis net zo zijn. Ik vind hem leuk! Buurjongetje hier heet Veijs.

4 jaar geleden

Het is trouwens van oorsprong een Friese naam. Betekenis: Meis is een Friese meisjesnaam die ‘de sterke, krachtige’ betekent. Daarnaast betekent het ook letterlijk ‘meisje’. Dus de betekenis is ook mooi

4 jaar geleden

Ieder zijn ding maar ik zou het zelf niet doen, denk dat je al gauw ook gewoon ‘meissie’ zal zeggen, zelfde als dat wij ‘vriend’ tegen ons zoontje zeggen😅

4 jaar geleden

Reactie op Denise5

Ik zou zo mn kind nooit noemen... ze gaat zeker gepest worden
Dat vind ik ook weer overdreven... Gaat zeker gepest worden... 🙄

4 jaar geleden

Ik vind het leuk!! Ik zou dan zelf wel voor die extra e gaan 🥰 Meijs Ik vind het juist leuk om je constbaarste/dierbaarste (bezit?) Een byzondere naam te geven die je niet vaak hoort

4 jaar geleden

Ik ken iemand die altijd Meis genoemd werd als bijnaam (waarom geen idee, ze heet “gewoon” Chantal 😂). De eerste keren klonk het gek. “Moet je Meis even vragen” oid, maar binnen no-time is dat gewend.... maar dat is zo met alle namen die minder vaak voorkomen toch?

4 jaar geleden

Bij ons worden ook alle meisjes in de familie meis genoemd. Ik vind het nu een hele normale naam. Ik zou het zelf niet kiezen als vaste naam, maar meer als bijnaam gebruiken 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Meis staat zeker ook op mijn lijstje, als het een meisje zou worden. T wordt alleen een jongen deze keer. Maar de naam blijft zeker favoriet. Dus ja! Mooie naam! Maar je moet er vooral zelf achter staan. Probeer t anders eens een tijdje uit met je partner om het uit te spreken. Dan voel je misschien vanzelf of het past.

4 jaar geleden

Ik vind Meis/Mijs/Meijs een leuke naam! Maar het wordt wel sowieso meissie. Daarnaast worden jongens toch ook Boy genoemd 😅.

4 jaar geleden

ik vind dat je niet te veel moet luisteren naar je omgeving. Jullie kind jullie naamkeuze. Ik zou gewoon wel nadenken of de naam wat kan uitlokken. Maar tja... kinderen vinden altijd wel een reden om te pesten

4 jaar geleden

Errug leuk!!

4 jaar geleden

Lekker doen wat jij wil! Als je mijn mening vraagt, vind ik het persoonlijk niet mooi. Net als namen als “zusje” etc. Maar wat maakt de mening van een ander uit? Ik weet zeker dat veel mensen onze namen die wij in ons hoofd hebben ook niet leuk vinden. 😘

4 jaar geleden

Ik vind het ook leuk! En wat meerdere al hebben aangegeven, iedereen heeft er wel een mening over. Het gaat erom wat jullie mooi vinden. Ik vind het een leuke en bijzondere naam, maar geen gekke of hele rare naam.

4 jaar geleden

Ik vind het wel een hele leuke naam! Zelf zou ik voor Mijs gaan in plaats van Meis of Meijs. Vind het ook overdreven om te zeggen dat ze gepest gaat worden. Tegenwoordig hoor je allemaal moeilijke namen die niet uit te spreken zijn zonder het eerst 10x te lezen en dan nog denk je🧐 Daarvan denk ik juist wat van😂😂